GMES - Copernicus

A világ legnagyobb sómezeje

2017.07.29 10:15.
Salar de Uyuni, Bolívia – az európai Sentinel-2B földmegfigyelő műhold képén.

Szojuz MSZ-05: hárman az ISS-re

Szojuz MSZ-05: hárman az ISS-reAz orosz űrhajó egy-egy orosz, amerikai és olasz utassal indult a Nemzetközi Űrállomáshoz (ISS). Magyar dózismérő eszközöket is visznek.

TDRS-M: augusztus végére halasztva

TDRS-M: augusztus végére halasztvaA NASA a start előkészületei során bekövetkezett sérülés miatt a hónap elejéről a végre kénytelen tolni új geostacionárius adatátjátszó műholdjának indítását.

Beszélgetés a ZenSat Club tagjaival

Beszélgetés a ZenSat Club tagjaivalMint nemrég hírt adtunk róla, az ESA 2017-es CanSat versenyén egy magyar színekben szereplő diákcsapat is részt vett.

ESA beszámoló – 2015-ről

ESA beszámoló – 2015-rőlMegjelent az ESA éves beszámolókötete, egyelőre 2015-ről. On-line olvasható, szabadon letölthető.

India kutató űreszközei

India kutató űreszközeiFolytatódik a Hold kutatása, majd napfizikai és polarizációs röntgencsillagászati megfigyeléseket végző űreszközök következnek.

Kisbolygóbefogás: törölve

Kisbolygóbefogás: törölveA NASA törölte a földközeli kisbolygót vagy annak egy darabját befogó és Hold körüli pályára vontató szonda tervét.

Az utolsó parancs a LISA Pathfindernek

Az utolsó parancs a LISA PathfindernekJúlius 18-án lekapcsolták a gravitációs hullámokat kereső majdani LISA rendszer technológiai kísérleteit sikerrel elvégző európai szondát.

Az óriásbolygókhoz a 30-as években?

Az óriásbolygókhoz a 30-as években?A NASA közelmúltban készült tanulmánya az Uránuszhoz és a Neptunuszhoz indítandó küldetések lehetőségét is tárgyalja.

Kínai űrrepülési helyzetkép

Kínai űrrepülési helyzetképA kínai űrállomás terveit is bemutatták az ENSZ Világűrbizottság ülésszakán. Az előkészítő szakasz sikeresen lezárult, a következő lépés maga az űrállomás.

A hűha-jel tanulságai

A hűha-jel tanulságaiMajdnem pontosan 40 évvel ezelőtt a Big Ear rádióteleszkóp annyira különleges rádiójeleket fogott, hogy az észlelés mellé rögtön odaírták: Wow!

Szabad szemmel látható CubeSat

Szabad szemmel látható CubeSatA CubeSatok kicsik és magasan keringenek, ezért nagyon halványak. Kivéve, ha menet közben megnövelik a felületüket, mint a Majak.

Az új Dragon sem rakétákkal ér földet

Az új Dragon sem rakétákkal ér földetAz eredeti elképzelésekkel szemben a SpaceX Dragon űrhajójának következő, emberek szállítására is alkalmas változata nem fog rakétás fékezést alkalmazni a landoláskor.

Dream Chaser: földi tesztek

Dream Chaser: földi tesztekA Sierra Nevada készülő űrrepülőgépét Kaliforniában tesztelik, egyelőre a futópálya betonján, majd a levegőben is.

Hogyan mozog Budapest és környéke?

Hogyan mozog Budapest és környéke?Milyen felszín- és épületmozgások voltak az elmúlt 2 és fél évben a fővárosban és környékén?