Orion, Ares, SLS

Sürgősen szükség van egy Orion lakómodulra?

Sürgősen szükség van egy Orion lakómodulra?A NASA közelmúltban bemutatott költségvetése tartalmaz érdekes altételeket is. Egy ilyen titokzatos (?) nevű sor a „habitation augmentation module”... (Induljon egy ilyen pozitív hírrel 2016!)

Narancssárga lesz az SLS

Narancssárga lesz az SLSAmi ennél fontosabb, sikeresen befejeződött a NASA új nagyteljesítményű hordozórakétájának tervezési fázisa.

Két évet késhet az Orion

Két évet késhet az OrionA NASA készülő új űrhajója az eddig tervezett 2021 helyett valószínűleg csak 2023-ban szállíthat először embereket a világűrbe.

Az Orion első űrrepülése képekben

Az Orion első űrrepülése képekben2014. december 5-e olyan nap volt, amiről még alighanem sokat fogunk beszélni az amerikai űrhajózással kapcsolatban.

GYORSHÍR: Egy lépéssel messzebb...

GYORSHÍR: Egy lépéssel messzebb...Ma lezajlott az új fejlesztésű amerikai űrhajó, az Orion EFT-1 jelű első tesztrepülése.

Csúszhat az Orion az európaiak miatt?

Csúszhat az Orion az európaiak miatt?Nem biztos, hogy 2017 végéig összejön a NASA új űrhajójának tervezett holdi tesztrepülése.

17,7 milliárd dollár

17,7 milliárd dollárEkkora összeget tartalmaz a NASA 2014-re szóló költségvetésének tervezete. Mit szeretnének, és mit lehet ebből megvalósítani? Kisbolygó-befogási projekt indulhat?

Európaiak az Orionban

Európaiak az OrionbanHivatalos formába öntötték az ESA és a NASA megállapodását, amelynek értelmében az európaiak szállítják az épülő amerikai Orion űrhajó egyik példányának kiszolgálóegységét.

SLS: védőborítás kerestetik

SLS: védőborítás kerestetikAz új amerikai szuperrakéta fejlesztési programjának vezetői ajánlatokat várnak orrkúpra a Space Launch System alapváltozatának teherszállító indításaihoz. Természetesen az amerikai űripari szektortól várják az ajánlatokat.

Indítóállvány az SLS-nek II.

Indítóállvány az SLS-nek II. Egyre konkrétabb elképzelések kerülnek napvilágra a Kennedy Űrközpont legújabb mozgatható indítóállványának soron következő továbbfejlesztésével kapcsolatban. A végleges tervek kialakulása jövő februárra várható.

Űrhajósokat verbuvál a NASA

Űrhajósokat verbuvál a NASADecember közepétől lehet jelentkezni űrhajós-kiválasztásra Amerikában.

Elkészültek az Orion első európai alkatrészei

Elkészültek az Orion első európai alkatrészeiMint arról már többször beszámoltunk, a kisbolygókhoz, a Holdhoz és a Marshoz készülő amerikai Orion űrhajó műszaki-hajtómű egysége Európában készül.

Két keringés – két hónapja

Két keringés – két hónapja Pontosan két hónappal ezelőtt került sor az Orion első űrrepülésére, amely két Föld körüli keringésből állt.

Orion: először az űrben!

Orion: először az űrben!Az eredetileg tervezett napon semmi, a rákövetkezőn viszont minden összejött a NASA és a Lockheed Martin csapatának.

Kipróbálják az Oriont

Kipróbálják az OriontA NASA új emberes űrhajójának fejlesztése fontos mérföldkőhöz érkezik. Képes beharangozó az Orion tesztpéldányának repülése elé.

A NASA új űrhajósjelöltjei

A NASA új űrhajósjelöltjeiA most kiválasztott négy férfi és négy nő jelenti majd a legújabb generációt. Ők talán már a Nemzetközi Űrállomáson túlra is eljutnak.

SLS: Lehetne jobban is csinálni! II.

SLS: Lehetne jobban is csinálni! II. Nyilván pusztába kiáltott szóként, viszont szeretném elmondani, hogy szerintem miért volna jó a Space Launch System (SLS) második gyártási sorozatának újratervezésére.

SLS: Lehetne jobban is csinálni!

SLS: Lehetne jobban is csinálni!Van néhány dolog az új amerikai szuperrakéta-programmal kapcsolatban, amely részletek miatt úgy gondolom, hogy lehetne jobban is csinálni.

SLS: jobb gyorsítórakétákat!

SLS: jobb gyorsítórakétákat!A Dynetics és a Rocketdyne vállalatok közös javaslata szerint a NASA új szuperrakétája kaphatna az ötszegmenses szilárd tüzelőanyagúaknál jobb gyorsítórakétákat is.

Indítóállvány az SLS-nek

Indítóállvány az SLS-nekEldőlni látszik a Kennedy Űrközpont legújabb indítóállványának jövője. A dolgok jelenlegi állása szerint a Space Launch System fogja hasznosítani az impozáns szerkezetet.