Kis űreszközök nagy szerepe

Három kis katonai műhold Electron rakétával

Három kis katonai műhold Electron rakétávalA Rocket Lab kereskedelmi hordozórakétája az amerikai hadsereg megrendelésére három kísérleti űreszközt állított alacsony pályára Új-Zélandból.

Lengyel eszköz a Marson

Lengyel eszköz a MarsonA NASA InSight szondájára fontos német műszer került, amelynek elkészítésében lengyel partnerek is közreműködtek.

A Cygnus teherűrhajó elhagyta az ISS-t

A Cygnus teherűrhajó elhagyta az ISS-tMielőtt belépne a sűrű légkörbe és megsemmisülne, még néhány kísérletet végez és önálló pályára állít öt apró műholdat.

Indiai évnyitó

Indiai évnyitóA PSLV hordozórakéta új változatával állítottak poláris pályára egy (plusz még egy „fél”) indiai műholdat Sriharikota szigetéről.

Máris belebuktak

Máris belebuktakMég el sem kezdődött a vágyaik szerint mesés üzlet, máris felvásárolták az űrbányászatra létrehozott mindkét céget.

QB50 gondolatok

QB50 gondolatokGschwindt András gondolatai az ESA nanoműholdas projektjével kapcsolatban.

Szaúd-arábiai műholdpáros kínai rakétával

Szaúd-arábiai műholdpáros kínai rakétávalA Hosszú Menetelés-2D rakéta Csiucsüanból állította pályára a SaudiSat-5A és -5B műholdakat, valamint tíz kisebb másikat.

Még egy start Kínából

Még egy start KínábólAz idei 34. indításukat egy Hosszú Menetelés-2D rakétával végezték Csiucsüanból.

Az első CubeSat-kép a Marsról

Az első CubeSat-kép a MarsrólEgyelőre semmilyen részlet nem látszik rajta, de a felvétel „űrtörténelmi”: a NASA Mars felé tartó InSight szondájával együtt utazó két apró űreszköz egyike lencsevégre kapta magát a bolygót.

CubeSattal a hiányzó anyag nyomában

CubeSattal a hiányzó anyag nyomábanA HaloSat a közelmúltban a Nemzetközi Űrállomásról pályára állított CubeSat, amely a Világegyetem hiányzó anyagának kereséséhez végez méréseket.

Nepál első műholdja

Nepál első műholdjaA NepaliSat-1 nemrég az amerikai Cygnus teherűrhajóval jutott a világűrbe, később önállósodhat.

Rocket Lab: start idén először

Rocket Lab: start idén előszörAz Electron rakéta Új-Zélandról egy kis amerikai kísérleti katonai műholdat állított pályára.

Elhallgatott a két MarCO

Elhallgatott a két MarCOA NASA InSight marsi leszálló szondájával együtt küldött két kísérleti CubeSat rendben elvégezte a dolgát, de nem sokáig bírták a Mars mellett való elrepülésük után.

Büntetés illegális pikoműholdakért

Büntetés illegális pikoműholdakértNem csak technikai határa van a műholdak miniatürizálásának. Egy amerikai kisvállalkozás súlyos büntetést kapott, mert túl apró műholdakat állított pályára.

28 műhold Vosztocsnijból

28 műhold VosztocsnijbólKét orosz Kanopusz-V földmegfigyelő műhold és 26 kisebb „utastársuk” állt Föld körüli pályára a távol-keleti orosz űrközpontból.

Rocket Lab és NASA

Rocket Lab és NASAA magáncég Electron rakétájával az amerikai űrhivatal által támogatott kis CubeSatok álltak pályára Új-Zélandról.

Indiai földmegfigyelő műhold és egy csomó kicsi

Indiai földmegfigyelő műhold és egy csomó kicsiAz indiai PSLV rakéta a fő hasznos terhe, a HysIS mellett még 30 apró műholdat állított pályára.

Rocket Lab: az első kereskedelmi indítás

Rocket Lab: az első kereskedelmi indításA korábbi tesztrepülések után az Electron rakéta – április, majd június helyett most – megkezdte rendszeres üzemét. Hét apró CubeSat állt alacsony pályára Új-Zélandról.

Titkosítás nélkül ne repüljenek!

Titkosítás nélkül ne repüljenek!Ezt a korlátozást javasolja egy kutatócsoport a saját meghajtással rendelkező CubeSatok pályára állításának egyik feltételéül.

Az első bhutáni műhold

Az első bhutáni műholdAugusztus 10-e csak egy szokásos munkanap volt az ISS életében, de aznap pályára került egy bhutáni, egy malajziai és Fülöp-szigeteki CubeSat.