Kis űreszközök nagy szerepe

Világrekorder japán műhold

Világrekorder japán műholdGiunness-rekordot ért a legalacsonyabb pályán működő földmegfigyelő műhold a Japán Űrügynökségnek (JAXA).

Az álom: három magyar kicsi a világűrben

Az álom: három magyar kicsi a világűrbenA SMOG-P világsikere és az ATL-1-gyel közös repülése során szerzett eddigi információink alapján reálisnak látszik, hogy idén egyszerre három magyar műhold legyen a világűrben.

A Rocket Lab új indítóhelye

A Rocket Lab új indítóhelyeAz amerikai Rocket Lab eddig Új-Zélandról indította rakétáit, hamarosan az USA területéről is indulhatnak az Electronok.

A Cheops és a többiek

A Cheops és a többiekFrancia Guyanából pályára állt a magyar részvétellel is készült európai exobolygó-kutató űrtávcső és négy másik műhold.

GYORSHÍR: Elindult a második és a harmadik magyar műhold

GYORSHÍR: Elindult a második és a harmadik magyar műholdA Rocket Lab cég Electron rakétájával Új-Zélandból Föld körüli pályára állt két magyar „zsebműhold”, a SMOG-P és az ATL-1 is.

Electron és Palisade

Electron és PalisadeAz első név a Rocket Lab Új-Zélandról indított rakétájáé, a második az Astro Digital cég mikroműholdjáé.

Két kis kínai műhold egy kis kínai rakétával

Két kis kínai műhold egy kis kínai rakétávalA szilárd hajtóanyaggal működő Kuajcsou-1A rakéta magyar idő szerint szombaton kora hajnalban indult Csiucsüanból.

Okos Sárkány

Okos SárkányKínában sikerrel próbálták ki a Smart Dragon-1 rakétát, amelyet kis műholdak alacsony pályára állításához fejlesztettek ki.

Orosz meteorológiai hold

Orosz meteorológiai holdSzojuz rakéta állította poláris pályára a legújabb Metyeor-M2 holdat, valamint 32 kisebb űreszközt.

Falcon Heavy: harmadszor is sikeres!

Falcon Heavy: harmadszor is sikeres!A tegnapi napon a SpaceX nehézrakétájának harmadik repülése is sikeresen zajlott le – szokás szerint csak a középső rakétafokozat leszállításával akadt komolyabb probléma.

Internet az űrből – Kínából is

Internet az űrből – Kínából isMa egy kis méretű kísérleti 5G kommunikációs műholdat indítottak Kínából, amely egy akár 1000 tagot számláló rendszer előfutára lehet.

Egy sikeres hónap

Egy sikeres hónapEgy hónapja, 2019. december 6-án állt pályára az első, a Műegyetemen készült magyar űrflotta két tagja, a SMOG-P és ATL-1.

Fejlesztők űrbeli „játszótere”...

Fejlesztők űrbeli „játszótere”......lesz az a miniatűr műhold, amely most indult és amelyet a világ első keringő szoftverlaboratóriumának is nevezhetünk.

Magyar világrekord az űrben

Magyar világrekord az űrbenA december 6-án felbocsátott SMOG-P rendben kering Föld körüli pályáján, mint a világ eddigi legkisebb működő műholdja!

Kaofen-7 és három másik

Kaofen-7 és három másikVasárnap egyszerre négy műhold állt alacsony Föld körüli pályára Kínából, köztük egy kínai–francia együttműködésben épült kísérleti CubeSat.

Hatékonyabb földmegfigyelés

Hatékonyabb földmegfigyelésNéhány hónapon belül indulhat az ESA műholdja, amely bemutatja, hogyan lehet mesterséges intelligencia segítségével hatékonyabbá tenni a földmegfigyelést.

Négy műhold egy Electron rakétával

Négy műhold egy Electron rakétávalÚjabb indítást hajtott végre a Rocket Lab Új-Zélandról, miközben a rakétájuk első fokozatának újrahasznosításán gondolkoznak.

Radaros műholdképek, egy méter alatti felbontással

Radaros műholdképek, egy méter alatti felbontássalEzt is tudják az ICEYE cég nemrég felbocsátott, X-sávú radarméréseket végző, alig 100 kg tömegű mikroműholdjai.

Electron, az „esőcsináló”

Electron, az „esőcsináló”Bár a cím talán azt sejteti, hogy elektronokkal csinálunk esőt, vagy hogy az Electron rakéta ezúttal valamilyen időjárási műholdat indított, erről még sincs szó.

Három kis katonai műhold Electron rakétával

Három kis katonai műhold Electron rakétávalA Rocket Lab kereskedelmi hordozórakétája az amerikai hadsereg megrendelésére három kísérleti űreszközt állított alacsony pályára Új-Zélandból.