A Columbia utolsó útja

Izrael űrprogramja (3. rész)

2020.08.03 08:15.
Cikksorozatunk befejező részében Izrael űrhajósáról és holdszondájáról olvashatnak.

Visszatért a Crew Dragon

Visszatért a Crew DragonLegalábbis belőle a kabin, amelynek vissza kellett térnie. Befejezte 64 napos útját a két amerikai űrhajós, véget ért a Demo-2 küldetés.

Hurrikán vagy leszállás?

Hurrikán vagy leszállás?Ez lesz a fő kérdés, amikor a NASA dönt a Crew Dragon első két utasának vasárnapra remélt visszatéréséről a Nemzetközi Űrállomásról (ISS).

Dupla Ekszpressz

Dupla EkszpresszKét orosz geostacionárius távközlési holdat indítottak Bajkonurból, egy Proton-M hordozórakétával.

Mars 2020 (1. rész)

Mars 2020 (1. rész)Ma Floridából elindult a NASA legújabb nehéz marsjárója a vörös bolygó irányába.

Izrael űrprogramja (1. rész)

Izrael űrprogramja (1. rész)Szijjártó külügyminiszter izraeli tárgyalásairól beszámolva a napi sajtó jelezte, hogy a két ország közötti űrkutatási együttműködés is terítékre került.

Készül az Euclid

Készül az EuclidMérföldkövéhez érkezett az ESA Euclid szondája, elkészült és a teszteken is megfelelt két műszere, amelyeket most az Airbusnál integrálnak az űreszközre.

A harmadik Cöjüan-3

A harmadik Cöjüan-3A címből sejthető, hogy egy kínai műholdról van szó. Szombaton állt pályára, két kisebb társával osztozva a hordozórakétán.

Banglades negyede víz alatt

Banglades negyede víz alattA monszunnal érkező, június eleje óta tartó esőzések idén a megszokottnál is nagyobb árvizeket okoztak a dél-ázsiai országban.

Izrael űrprogramja (2. rész)

Izrael űrprogramja (2. rész)Háromrészes cikksorozatunk első részében az ország hordozórakétáit és katonai űrprogramját mutattuk be. Most a polgári műholdas programokat ismertetjük.

Lettország az ESA társult tagja

Lettország az ESA társult tagjaAz Európai Űrügynökség és a Lett Köztársaság közötti egyezményt a rigai parlament is jóváhagyta.

Vulkanikus sziget

Vulkanikus szigetA Csendes-óceán nyugati részén 2013 óta növekszik egy új, vulkanikus sziget, 2020. június közepe óta viharos tempóban.

Műholdak kólásdobozban – az első magyarországi CanSat verseny

Műholdak kólásdobozban – az első magyarországi CanSat versenyIdén augusztus 15-én lesz az első, de a CanSat Hungary versenyt a jövőben évente szeretnék megrendezni.

Bolygóvédelmi lazítás

Bolygóvédelmi lazításJúlius elején a NASA új bolygóvédelmi irányelveket adott ki. A Holdnál lazítanak a szabályokon, a Marsnál nem, bár egyesek ezt szeretnék.

Orosz űrfegyverteszt?

Orosz űrfegyverteszt?Amerikai és brit vélemények szerint legalábbis ilyesmi történhetett július 15-én. Miből gondolhatják ezt?