Katasztrófák ellen

Hagibis az űrből

Hagibis az űrbőlSok évtizede ez az októberi tájfun volt a legerősebb, amely Japánt sújtotta.

Kaofen-10R

Kaofen-10RA most sikeresen felbocsátott kínai földmegfigyelő műhold nevében az R betű arra utal, hogy a 2016-ban start közben elveszett űreszköz pótlására készítették.

Hurrikánra készülve Floridában

Hurrikánra készülve FloridábanKözeledik a Dorian, a Kennedy Űrközpontban óvintézkedéseket tesznek.

Új tó a jég mögött

Új tó a jég mögöttAz egyik gleccser mozgása felgyorsult, a jég tóvá duzzasztotta egy másik gleccser olvadékvizét.

Decemberi tűzgömb

Decemberi tűzgömbMűholdak örökítették meg, amint hatalmas tűzgömb robbant fel a Bering-tenger fölött.

Vízállásjelentés

VízállásjelentésNémet kutatók módszerével, kizárólag műholdas altiméteres mérések alapján – földfelszíni mérések nélkül is – előrejelezhető a vízállás.

Gátszakadás Brazíliában

Gátszakadás BrazíliábanA pénteki ipari katasztrófa nyomai Sentinel-2 műholdképen.

Norvégia mozgásban

Norvégia mozgásbanAz országban november óta Sentinel-1 adatokon alapuló, műholdradar-interferométeres technikával készült felszínmozgási adatbázis áll a felhasználók rendelkezésére.

Marokkói (kém)műhold Vega rakétával

Marokkói (kém)műhold Vega rakétávalAz észak-afrikai ország új földmegfigyelő műholdját Francia Guyanából állították pályára Vega rakétával.

SAOCOM-1A

SAOCOM-1AArgentína radaros földmegfigyelő műholdja Falcon-9 rakétával indult Kaliforniából, ahol most először szállították le szárazföldre az első rakétafokozatot.

Az Envisat sorsáról

Az Envisat sorsárólSzakértők szerint az űrszemét legveszélyesebb darabja az ESA hét éve üzemképtelen Envisat műholdja. Kockázatos lenne kivárni azt a 150 évet, mire magától megsemmisül.

Majdnem ütközés

Majdnem ütközésA napi sajtóban itthon is hullámokat vert, hogy egy európai földmegfigyelő műholdnak ki kellett térnie a Starlink hálózat egyik tagja elől.

Globális tűzatlasz

Globális tűzatlaszA Földet jogosan nevezték el „vízbolygónak”, mivel a felszín nagy részét óceánok borítják. De az a 30 százalék, ami a bolygónk szárazföldi része, kiérdemelhetné a „tűzbolygó” nevet.

Fények Fani után

Fények Fani utánMájus elején érte el India keleti partvidékét a Fani trópusi ciklon, amely 1999 óta a térség egyik legnagyobb viharát hozta.

Hatszáz segítségnyújtás

Hatszáz segítségnyújtásSzinte közhely, hogy a természeti katasztrófák következményeinek felmérésében, felszámolásában nélkülözhetetlenek a műholdak felvételei.

Az Agung alatt

Az Agung alattAmikor az Indonéziához tartozó Bali szigetén 2017-ben kitört az Agung nevű vulkán, megkezdődtek a kutatások, hogy miért aktivizálódott több mint 50 év elteltével újra ez a tűzhányó.

Rossz idő ellen űrtávcső

Rossz idő ellen űrtávcsőEgyre több, a Földet potenciálisan fenyegető kisbolygót sikerül felfedezni. Kivéve, ha rossz az idő. A megoldást a NEOCam űrtávcső jelentheti.

Az Etna kitörése

Az Etna kitöréseA Pléiades-1B műhold fél méteres felbontású felvételén a szicíliai vulkán decemberi kitörése.

Olajfolt Korzikánál

Olajfolt KorzikánálAz olaj két teherhajó összeütközése miatt került a Földközi-tengerbe. A hosszan kanyargó olajfoltot a Sentinel–1 műholdak is követték.

Halad a Hera tervezése

Halad a Hera tervezéseAz első küldetés egy kettős kisbolygóhoz, amely egyben Európa hozzájárulása egy nagyszabású bolygóvédelmi kísérlethez.