Űrpolitika

Hold-vita

2019.09.19 07:15.
A Holdat célzó új tervek hatására megélénkült a vita a Hold jogállásáról és hasznosításának jogszerűségéről.

Égő olajfinomító

Égő olajfinomítóŰrfelvételen a szaúdi olajlétesítmény elleni hétvégi dróntámadás következménye: sűrű, fekete füstfelhő.

Járatlan pályán

Járatlan pályánA NASA 2020 végéig egy miniatűr szondát küldene arra a pályára, amit majd a Hold körül keringő Gateway űrállomásnak szánnak.

Röntgenmeglepetés

RöntgenmeglepetésElkészült az ESA idén 20 éves röntgencsillagászati űrobszervatóriuma, az XMM-Newton legújabb katalógusa a „melléktermékként” megfigyelt égi röntgenforrásokról.

Oroszország önmegsemmisítő műhold fejlesztésébe kezdett

Oroszország önmegsemmisítő műhold fejlesztésébe kezdettJelenleg a Föld körüli térségben számos kisebb-nagyobb tárgy található, amelyek jelentős része használaton kívüli műhold, eszköz, törmelék.

Légszennyezés az erdőtüzek nyomán

Légszennyezés az erdőtüzek nyománA levegőt sem hagyták érintetlenül az augusztusi amazóniai erdőtüzek. Sentinel-5P adatokból készült képeken láthatjuk a hatást.

Élő közvetítések, szinkronban

Élő közvetítések, szinkronbanSzinkronizált műholdas és OTT szolgáltatással nyit új távlatokat az élő közvetítésekben a SES.

Megvan a Vikram?

Megvan a Vikram?Állítólag a Csándráján-2 keringő űrszondával készített képeken látják az indiai leszállóegységet, de a kapcsolatfelvételi próbálkozások sikertelenek.

Majd ha a csillagok állása kedvező?

Majd ha a csillagok állása kedvező?Pontosabban: majd ha a csillagok mozgása a Tejútrendszeren belül. Egy mostanában megjelent tanulmány szerint az a megoldás a Fermi-paradoxonra,...

Űrbéli adattitkosítás az ISS fedélzetén

Űrbéli adattitkosítás az ISS fedélzeténA jövőbeni űrküldetések kiberbiztonságának fokozását célzó kísérletet helyeztek üzembe a Nemzetközi Űrállomás (ISS) Columbus moduljában.

Fizethet a biztosító...

Fizethet a biztosító...250 millió dolláros a biztosítási követelés a ChinaSat-18 elvesztéséért.

Három kínai műhold

Három kínai műholdEgy májusi kudarc óta először használtak Hosszú Menetelés-4 rakétát. Most sikerrel állt alacsony poláris pályára három űreszköz.

Egy galaxis látványos csillagmaradványai

Egy galaxis látványos csillagmaradványaiAz európai XMM-Newton röntgencsillagászati űrtávcső megfigyelési adataiból készített képen az M83 galaxis látható.

Vega: márciusig újra repül

Vega: márciusig újra repülAz európai könnyű hordozórakéta júliusban sikertelenül indított egy műholdat, mostanra lényegében lezárultak a vizsgálatok.

A Jeges-tenger mélyén

A Jeges-tenger mélyénDán kutatók műholdas radaros magasságméréseket használva tették pontosabbá az arktiszi tengerfenék domborzati térképét.