2021.03.04 12:15.
Egy Falcon-9 rakétával újabb 60 műholdat indídottak a SpaceX kiépítés alatt levő internetszolgáltató műholdrendszébe.

Az első magán űrküldetés

Az első magán űrküldetésGyermekkorában csontrákból kigyógyult fiatal nő lehet a SpaceX év végi, teljesen magán űrrepülésének egyik utasa.

Európai mozaik – 2021. február

Európai mozaik – 2021. februárHavi sorozatunkban az ESA és az európai országok űrtevékenységével kapcsolatos olyan információkat találnak, melyek önálló cikkekhez túl rövidek, ám talán mégsem érdektelenek.

Ázsiai mozaik – 2021. február

Ázsiai mozaik – 2021. februárHavi sorozatunkban az ázsiai országok űrtevékenységével kapcsolatos olyan információkat találnak, melyek önálló cikkekhez túl rövidek, ám talán mégsem érdektelenek.

Amazônia-1

Amazônia-1Egy indiai PSLV rakéta állította pályára az Amazônia-1 nevű brazil földmegfigyelő holdat.

Bolygóvédelem és Föld-védelem

Bolygóvédelem és Föld-védelemA Mars kutatásának alapvető kérdése: hogyan védjük meg a bolygót attól, hogy földi mikrobákkal szennyezzük be.

Megint három Jaokan-31

Megint három Jaokan-31Egy hónapon belül ismét három ugyanolyan műhold állt pályára Kínából, szűkszavű közlemény kíséretében.

A NASA újra jegyet vált a Szojuzra

A NASA újra jegyet vált a SzojuzraAmi az elmúlt évtizedben az egyetlen lehetőség volt, ma B-terv, a NASA mégis élni kíván a lehetőséggel.

GYORSHÍR: Zöld út a kínai szuper-nehézrakétának!

GYORSHÍR: Zöld út a kínai szuper-nehézrakétának!A legkorábban 2030-ban kipróbálható új rakéta feladata lesz kínai űrhajósok Holdra és Marsra juttatása.

Űrmérnök mesterképzés 2022

Űrmérnök mesterképzés 2022Hazánkban elsőként a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Karán indulhat űrmérnöki mesterképzés 2022 tavaszán.

Magas poláris pályára indult az Arktyika

Magas poláris pályára indult az ArktyikaAz orosz Arktyika-M1 távérzékelő (meteorológiai) és távközlési műhold egy Szojuz rakéta csúcsán került erősen elnyújtott pályára, ahonnan az északi sarkvidéki régiókat fogja kiszolgálni.

Nukleáris meghajtás

Nukleáris meghajtásEgy tanulmány szerint a NASA-nak fokoznia kellene erőfeszítéseit ezen a területen, ha el akar jutni emberekkel a Marsra.

DART: mégsem idén nyáron indul

DART: mégsem idén nyáron indulA NASA a Didymos kisbolygóhoz küldendő űrszondájának startját 2021 végre vagy 2022 elejére halasztja.

Jéghegyből „betűleves”

Jéghegyből „betűleves”Tavaly év vége felé az óriás A-68 jéghegy még azzal fenyegetett, hogy talán megfeneklik a Déli-Georgia-sziget partjainál. Mostanra több darabra szakadt.

Nouméa

NouméaA Nemzetközi Űrállomás űrhajósainak segítségével a Csendes-óceán délnyugati térségének egyik jelentős szigetére látogathatunk.

Űrkörkép 2020