Az Űrállomás és az USA

Napfogyatkozás az űrállomásról

Napfogyatkozás az űrállomásrólAz Egyesült Államok már az augusztus 21-én esedékes teljes napfogyatkozás lázában ég. Mit fognak látni belőle az ISS űrhajósai?

Szojuz MSZ-05: hárman az ISS-re

Szojuz MSZ-05: hárman az ISS-reAz orosz űrhajó egy-egy orosz, amerikai és olasz utassal indult a Nemzetközi Űrállomáshoz (ISS). Magyar dózismérő eszközöket is visznek.

Az új Dragon sem rakétákkal ér földet

Az új Dragon sem rakétákkal ér földetAz eredeti elképzelésekkel szemben a SpaceX Dragon űrhajójának következő, emberek szállítására is alkalmas változata nem fog rakétás fékezést alkalmazni a landoláskor.

Repül a napelem

Repül a napelemA Dragon (CRS-11) teherűrhajó vasárnap visszatér az űrállomásról, de egy kísérleti napelemtábla az eredeti tervekkel ellentétben már űrszemétként önálló pályára került...

Oxigénellátás a súlytalanságban

Oxigénellátás a súlytalanságbanA tartós súlytalanságban csökken az űrhajósok fizikai teljesítőképessége. Oka: az oxigénszállítás változása.

BEAM: az első év eltelt

BEAM: az első év elteltEddig jól vizsgázott a Bigelow Aerospace felfújható kísérleti modulja a Nemzetközi Űrállomáson.

Az első „használt” Dragon

Az első „használt” DragonA SpaceX most felbocsátott Dragon teherűrhajója (CRS-11) 2014-ben egyszer már járt a Nemzetközi Űrállomásnál.

Tudományos nagyüzem

Tudományos nagyüzemSoha annyi tudományos kísérletet nem végeztek még egy hét alatt az ISS fedélzetén, mint az 50. állandó személyzet tagjai március elején.

Cygnus OA-7

Cygnus OA-7Az Orbital ATK teherűrhajója a NASA megbízásából fontos kísérleti berendezésekkel indult útnak a Nemzetközi Űrállomás felé.

Visszatért a Dragon CRS-10

Visszatért a Dragon CRS-1024 nap után elhagyta a Nemzetközi Űrállomást és sikeresen landolt a Csendes-óceánban a SpaceX teherűrhajójának visszatérő egysége.

Dragon CRS-12

Dragon CRS-12A Floridából Falcon-9 rakétával pályára állított teherűrhajó a Nemzetközi Űrállomás (ISS) felé tart.

TDRS-M: augusztus végére halasztva

TDRS-M: augusztus végére halasztvaA NASA a start előkészületei során bekövetkezett sérülés miatt a hónap elejéről a végre kénytelen tolni új geostacionárius adatátjátszó műholdjának indítását.

Dream Chaser: földi tesztek

Dream Chaser: földi tesztekA Sierra Nevada készülő űrrepülőgépét Kaliforniában tesztelik, egyelőre a futópálya betonján, majd a levegőben is.

Vissza a mélybe – űrutazás a víz alatt

Vissza a mélybe – űrutazás a víz alattAz, hogy hogyan is készülnek fel az űrhajósok a küldetésükre, olyasmi, amit mi, hétköznapi halandók csak a hírekből láthatunk.

Tucatnyi új űrhajósjelölt

Tucatnyi új űrhajósjelöltA NASA bemutatta azokat, akik több mint 18 ezer jelentkező közül kiválasztva megkezdhetik az űrhajóskiképzést.

Eltávozott a Cygnus OA-7

Eltávozott a Cygnus OA-7A teherűrhajó 6 héttel az eredetileg tervezett időpont előtt hagyta el a Nemzetközi Űrállomást.

Fogytán a szkafanderek

Fogytán a szkafanderekBár a NASA az elmúlt nyolc évben 200 millió dollárt költött új űrruhák fejlesztésére, az eredmény még messze van. Félő, hogy a készlet nem tart ki 2024-ig.

Szojuz MSZ-04

Szojuz MSZ-04Ezúttal csak két ember, egy orosz és egy amerikai tart a Nemzetközi Űrállomásra a legújabb Szojuz űrhajó fedélzetén.

Landolt a Szojuz MSZ-02

Landolt a Szojuz MSZ-02Három űrhajós érkezett vissza hétfőn kazah területre a Nemzetközi Űrállomásról.

Továbbra is Szojuz

Továbbra is SzojuzÚjabb helyeket vásárolt a NASA saját űrhajósai számára a Szojuz űrhajókra. Ezúttal nem hatot, csak ötöt. És nem az oroszoktól, hanem a Boeingtől.