Az Űrállomás és az USA

Oxigénellátás a súlytalanságban

Oxigénellátás a súlytalanságbanA tartós súlytalanságban csökken az űrhajósok fizikai teljesítőképessége. Oka: az oxigénszállítás változása.

BEAM: az első év eltelt

BEAM: az első év elteltEddig jól vizsgázott a Bigelow Aerospace felfújható kísérleti modulja a Nemzetközi Űrállomáson.

Az első „használt” Dragon

Az első „használt” DragonA SpaceX most felbocsátott Dragon teherűrhajója (CRS-11) 2014-ben egyszer már járt a Nemzetközi Űrállomásnál.

Tudományos nagyüzem

Tudományos nagyüzemSoha annyi tudományos kísérletet nem végeztek még egy hét alatt az ISS fedélzetén, mint az 50. állandó személyzet tagjai március elején.

Cygnus OA-7

Cygnus OA-7Az Orbital ATK teherűrhajója a NASA megbízásából fontos kísérleti berendezésekkel indult útnak a Nemzetközi Űrállomás felé.

Visszatért a Dragon CRS-10

Visszatért a Dragon CRS-1024 nap után elhagyta a Nemzetközi Űrállomást és sikeresen landolt a Csendes-óceánban a SpaceX teherűrhajójának visszatérő egysége.

Légköri aeroszolok

Légköri aeroszolokA NASA műszere két éve figyeli a Nemzetközi Űrállomásról az aeroszolok eloszlását a légkörben. Minden látszik, ami füst vagy felhő.

Dragon CRS-10

Dragon CRS-10Az előző napi visszaszámlálás utolsó másodperceiben elrendelt halasztás után vasárnap elindult a SpaceX teherűrhajója a Nemzetközi Űrállomás felé.

Szilveszteri akkumulátorcsere

Szilveszteri akkumulátorcsereAz év utolsó napján megkezdődött a Nemzetközi Űrállomás (ISS) elöregedett akkumulátorainak cseréje.

A Szojuz MSZ-03 űrhajó indítása – élőben

A Szojuz MSZ-03 űrhajó indítása – élőbenA NASA TV élő internetes adása a Galileo Webcast tolmácsolásában, magyar kommentárral november 17-én este fél 9-től lesz látható.

Tucatnyi új űrhajósjelölt

Tucatnyi új űrhajósjelöltA NASA bemutatta azokat, akik több mint 18 ezer jelentkező közül kiválasztva megkezdhetik az űrhajóskiképzést.

Eltávozott a Cygnus OA-7

Eltávozott a Cygnus OA-7A teherűrhajó 6 héttel az eredetileg tervezett időpont előtt hagyta el a Nemzetközi Űrállomást.

Fogytán a szkafanderek

Fogytán a szkafanderekBár a NASA az elmúlt nyolc évben 200 millió dollárt költött új űrruhák fejlesztésére, az eredmény még messze van. Félő, hogy a készlet nem tart ki 2024-ig.

Szojuz MSZ-04

Szojuz MSZ-04Ezúttal csak két ember, egy orosz és egy amerikai tart a Nemzetközi Űrállomásra a legújabb Szojuz űrhajó fedélzetén.

Landolt a Szojuz MSZ-02

Landolt a Szojuz MSZ-02Három űrhajós érkezett vissza hétfőn kazah területre a Nemzetközi Űrállomásról.

Továbbra is Szojuz

Továbbra is SzojuzÚjabb helyeket vásárolt a NASA saját űrhajósai számára a Szojuz űrhajókra. Ezúttal nem hatot, csak ötöt. És nem az oroszoktól, hanem a Boeingtől.

Űrhajós ikrek

Űrhajós ikrekMegjelentek az első eredmények az űrhajós ikrek vizsgálatáról.

Mi várható 2017-ben? (1. rész)

Mi várható 2017-ben? (1. rész)Hagyományos évindító minisorozatunk első részében a világ emberes űrrepüléssel kapcsolatos 2017-es terveit foglaljuk össze.

Pályán a Szojuz MSZ-03

Pályán a Szojuz MSZ-03A Nemzetközi Űrállomáshoz két nappal később, szombaton csatlakozó orosz űrhajón hárman utaznak: egy-egy orosz, amerikai és francia űrhajós.

Négy hónap után hárman visszatértek

Négy hónap után hárman visszatértekA Szojuz MSZ-01 orosz, amerikai és japán utasa a Nemzetközi Űrállomáson töltött idejük lejártával ma Kazahsztánban landoltak.