Az emberi élet védelme

Ugráljunk, mint a verebek!

Ugráljunk, mint a verebek!Az intenzív ugrálás erősíti a csontokat, az izmokat és a szívet. Egy európai kutatás szerint nemcsak űrhajósoknak előnyös, hanem idősek és ülő foglalkozásúak számára is.

Felgyorsított mellrákszűrés

Felgyorsított mellrákszűrésAz ESA üzleti inkubátorainak egyikében működő induló vállalkozás új technológiájával egy napra lehet csökkenteni a diagnózishoz szükséges időt.

Mennyi ételt vigyünk?

Mennyi ételt vigyünk?Ha a Marsra indulunk. Erre a még nem túl sürgető kérdésre „kalóriaszámlálással” keresik a választ az ISS-en az ESA táplálkozástudományi szakemberei.

Oxigénellátás a súlytalanságban

Oxigénellátás a súlytalanságbanA tartós súlytalanságban csökken az űrhajósok fizikai teljesítőképessége. Oka: az oxigénszállítás változása.

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (3. rész)

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (3. rész)Milyen technológiák segíthetnek életben tartani az űrhajósokat egy marsi bázison?

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (1. rész)

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (1. rész)A Marsra szállás legnagyobb kihívása nem a megfelelő rakétatechnika kifejlesztése lesz, hanem a digitális egészségügyi technológiák hiánya.

Űrkísérletből szemészeti eszköz

Űrkísérletből szemészeti eszközPontosabb kontaktlencsék, szemüvegek és szem-implantátumok – az ISS-en folyó kísérleteknek köszönhetően.

Ön lehet a következő!

Ön lehet a következő!Ha ön orvos, szereti a hideget, jól tűri a magányt, és nincs ellenére, ha az éjszaka fél évig tart, akkor várja önt az ESA antarktiszi kutatóállomása, a „szinte-űrállomás” Concordia.

Űrcsillagászat és rákkutatás

Űrcsillagászat és rákkutatásA NASA Sugárhajtás Laboratóriuma és az Országos Rákkutatási Intézet megújította az együttműködést a nagy adattömegek feldolgozásában. A NASA módszerei segítik a rákkutatók munkáját.

Az űrrepülés kockázatai

Az űrrepülés kockázataiA Medical News Today internetes portál egészségügyi szakújságírója összefoglalta az űrrepülés emberi szervezetre gyakorolt – többnyire már ismert – káros hatásait.

Kozmikus veszélyek

Kozmikus veszélyekAz ESA egyelőre legkisebb, de lendületesen fejlődő programja a kozmikus veszélyeket vizsgálja, amelyek életünket vagy földi és űrbe telepített eszközeinket fenyegetik.

Étkezés-ellenőrzés

Étkezés-ellenőrzésA táplálkozástudományi szakemberek egy új alkalmazással pontosan követik, milyen tápanyagokból mennyit fogyasztanak az ISS űrhajósai.

Tüdővizsgálat az űrben

Tüdővizsgálat az űrbenSvéd kutatók vizsgálatai szerint az űrhajósok tüdeje másképp működik a súlytalanságban, mint a Földön. Az okokat még keresik.

Segítség fogyatékosoknak

Segítség fogyatékosoknakA portugál cég technológiáját az ESA-űrhajósok segítésére fejlesztették ki, de földi változata segítheti a súlyosan fogyatékos betegek kommunikációját.

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (2. rész)

Digitális egészségügy – az emberiség galaktikus jövőjének kulcsa (2. rész)Milyen technológiák segíthetnek eljuttatni az űrhajósokat egészségesen a Marsig?

Űrhajós ikrek

Űrhajós ikrekMegjelentek az első eredmények az űrhajós ikrek vizsgálatáról.

Űrkísérlettel az éhezés ellen

Űrkísérlettel az éhezés ellenAz ISS-en Samantha Cristoforetti evett először spirulina algát tartalmazó ételt. Az előállítása során szerzett tapasztalatokat most Kongóban próbálják hasznosítani.

Pontosabb orvosi diagnosztika

Pontosabb orvosi diagnosztikaAz ISS-re fejlesztett miniatűr biotechnológiai eszközzel a földön is automatizálható, így pontosabbá tehető az orvosi diagnózis.

Az űrrepülés hatása a májra

Az űrrepülés hatása a májraA Coloradói Egyetem kutatói megállapították, hogy űrrepülés hatására egerek májában kezdődő károsodás jelei mutatkoznak.

Svalbard fentről

Svalbard fentrőlAz ESA több mint 14 éve pályán levő kísérleti műholdja, a Proba-1 fényképezte Európa legészakibb műholdkövető állomását a Spitzbergákon.