Űrszondák a Marsnál Cikkek: 81 - 100

Mars Odyssey: pályamódosítás

Mars Odyssey: pályamódosításA NASA legrégebb óta aktív marsi űrszondájának pályáját új tudományos feladatok miatt átalakítják.

A Curiosity és nyomai – felülről

A Curiosity és nyomai – felülrőlA Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) szonda december 11-én repült el a rover tartózkodási helye, a Gale-kráter fölött.

MOM: útban a Mars felé

MOM: útban a Mars feléAz indiai Mars-szonda elhagyta a Föld körüli pályát, hogy 2014 szeptemberében lefékezzen a vörös bolygó mellett, és megkezdje ottani megfigyeléseit.

Érdekességek a MAVEN-ről (1. rész)

Érdekességek a MAVEN-ről (1. rész)A NASA nemrég indult új Mars-szondája csak jövő szeptember végén ér célba. Addig bőven van idő néhány érdekesség megemlítésére.

Plusz manőver kellett az indiai Mars-szondának

Plusz manőver kellett az indiai Mars-szondánakA még a Föld körül keringő űreszköz pályamagasságát nem sikerült a kellő mértékben növelni. A hiba állítólag nem veszélyezteti a küldetés sikerét.

Indiában is aggódnak a NASA leállása miatt

Indiában is aggódnak a NASA leállása miattAz amerikai kormányintézményekben akár még hetekig is eltarthat a kényszerszünet, miközben Indiából is űrszondát indítanának a Mars felé. Ehhez pedig a NASA követőállomásait vennék igénybe...

Az űrállomást még irányítják...

Az űrállomást még irányítják...Az űrtevékenységet is érzékenyen érinti az Egyesült Államokban a közintézményeknek a költségvetési patthelyzet miatti leállása.

A Mars Express és következő évei

A Mars Express és következő éveiNemrég múlt a tizedik évfordulója, hogy az európai űrszonda elindult a Marshoz. Mit csinált, és milyen feladat vár még ott rá?

Mozgó kövek a Marson

Mozgó kövek a MarsonAvagy golyóznak-e az istenek a szomszéd bolygón?

PROGRAMAJÁNLÓ: Felfedezők Napja

PROGRAMAJÁNLÓ: Felfedezők NapjaA május 11-én (szombaton) Budapesten, a Millenárison zajló egész napos ingyenes családi program kiemelt témája a Mars kutatása lesz.

Vadonatúj kráter a Marson

Vadonatúj kráter a MarsonA marsfelszín 30 méteres sebhelye a NASA Mars Reconnaissance Orbiter szondájának felvételén.

Érdekességek a MAVEN-ről (3. rész)

Érdekességek a MAVEN-ről (3. rész)A már a Mars felé tartó amerikai űrszonda különleges abból a szempontból, hogy készítése során nem hogy túllépték volna a költségvetést, de még meg is tudtak takarítani a pénzből.

Érdekességek a MAVEN-ről (2. rész)

Érdekességek a MAVEN-ről (2. rész)Miért került tizedannyiba az indiai, mint az amerikai Mars-szonda? Hány haiku utazik a MAVEN-en? Mi köze van az új szondának a Curiosity-hoz?

Elindult a MAVEN

Elindult a MAVENSikeresen startolt Floridából a NASA legújabb, a bolygó légkörének kutatására szánt Mars-szondája.

Indiából a Marshoz

Indiából a MarshozMa pályára állt India első űreszköze, amelyet egy idegen bolygó kutatására küldenek.

MAVEN: mégis folytatódnak az előkészületek

MAVEN: mégis folytatódnak az előkészületekMiközben az amerikai kormányzati szférában tovább tart a költségvetési huzavona miatti leállás, a november 18-án indítani tervezett Mars-szondán újra elkezdtek dolgozni.

Elindult a MAVEN – egyelőre Floridába

Elindult a MAVEN – egyelőre FloridábaA NASA soron következő Mars-szondája a tervek szerint november közepén startol a vörös bolygó felé.

Mit kutat majd a 2020-as Mars-rover?

Mit kutat majd a 2020-as Mars-rover?Neve még nincs, a programja viszont már alakul a Curiosity mintájára készítendő, 2020-ban indítandó amerikai marsi laboratóriumnak.

Új kráterek a Marson

Új kráterek a MarsonA NASA Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) szondájának méréseiből megbecsülték, évente mennyi új becsapódási kráter keletkezik a bolygó felszínén.

Indulhat a plutóniumgyártás Amerikában

Indulhat a plutóniumgyártás AmerikábanA távolba szánt űrszondák elektromos energiatermelését szolgáló radioaktív termoelektromos generátorokba való plutónium-238-at ismét elkezdhetik előállítani az Egyesült Államokban. A technika készen áll, pénz még kell.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12