Űrszondák a Marsnál Cikkek: 41 - 60

Már Japánban az arab Mars-szonda

Már Japánban az arab Mars-szondaOnnan indul majd a vörös bolygó felé a Hope, az Egyesült Arab Emírségek űrszondája.

Az InSight eredményei

Az InSight eredményeiA szonda geológiai szempontból élő bolygót talált, rengésekkel, porördögökkel és különös mágneses impulzusokkal.

Perseverance

PerseveranceA szimpátiaszavazás után megvan a NASA nyáron indítandó marsjárójának a neve.

Mars 2020 rover: név márciusra

Mars 2020 rover: név márciusraA NASA nyáron indítandó marsjárójának nevét kilenc javaslat közül választják ki. Kedd reggelig ön is szavazhat!

Mi volt a legérdekesebb 2019-ben?

Mi volt a legérdekesebb 2019-ben?Ahogy tavaly év végén, úgy most is összegyűjtöttük, mely cikkeink váltották ki a legnagyobb érdeklődést az Űrvilág olvasóiból.

Sokasodó Mars-kérdőjelek

Sokasodó Mars-kérdőjelekA NASA felgyorsítja a marsi talajminta megszerzését célzó erőfeszítéseit, ám a kutatók aggódnak, mert ez háttérbe szoríthatja a Mars helyszíni kutatását.

Tíz érdekesség a Marsról – V.

Tíz érdekesség a Marsról – V.Az ESA 10 infografikán mutatja be a legizgalmasabb, aktuális érdekességeket a vörös bolygóról. Sorozatunkban páronként mutatjuk be a képeket.

Tíz érdekesség a Marsról – III.

Tíz érdekesség a Marsról – III.Az ESA 10 infografikán mutatja be a legizgalmasabb, aktuális érdekességeket a vörös bolygóról. Sorozatunkban páronként mutatjuk be a képeket.

Tíz érdekesség a Marsról – I.

Tíz érdekesség a Marsról – I.Az ESA 10 infografikán mutatja be a legizgalmasabb, aktuális érdekességeket a vörös bolygóról. Sorozatunkban páronként mutatjuk be a képeket.

Az út vége

Az út végeNyolc hónap hiábavaló próbálkozása után a NASA feladta a reményt: február 13-án hivatalosan befejezettnek nyilvánították az Opportunity küldetését.

Koronavírus: Az űrszektor is lassul (1. rész)

Koronavírus: Az űrszektor is lassul (1. rész)Az utóbbi időben több cikkben is érintettük a jelenlegi járványt. Most az űrszektorban bejelentett leállások és változások közül mutatunk be néhányat.

Megépülhet az MMX

Megépülhet az MMXA Japán Űrügynökség (JAXA) jóváhagyta a 2024-es indításra tervezett Mars-szondát, amely talajmintát hozna a vörös bolygó nagyobbik holdjáról, a Phobosról.

Keményebb a vártnál

Keményebb a vártnálEgy éve bajlódnak az irányítók a Marson levő InSight űrszonda fúrójának bemélyesztésével. Már nem sok lehetőség maradt hátra.

Mi várható 2020-ban? (3. rész)

Mi várható 2020-ban? (3. rész)A júliusban nyíló kedvező indítási ablakot négy űrszonda is ki szeretné használni, hogy eljusson a Marshoz (és részben a Marsra is).

Egy bosnyák falu „a Marson”

Egy bosnyák falu „a Marson”A boszniai Jezero település nevét viseli a kráter, ahol a NASA döntése értelmében a soron következő Mars-rover leszáll.

A Marsra – és vissza

A Marsra – és visszaAz európai–orosz ExoMars küldetés következő felvonása csak jövőre indul, az ESA azonban már tervezi a Mars kutatásának következő lépését: talajminta Földre hozását.

Tíz érdekesség a Marsról – IV.

Tíz érdekesség a Marsról – IV.Az ESA 10 infografikán mutatja be a legizgalmasabb, aktuális érdekességeket a vörös bolygóról. Sorozatunkban páronként mutatjuk be a képeket.

Tíz érdekesség a Marsról – II.

Tíz érdekesség a Marsról – II.Az ESA 10 infografikán mutatja be a legizgalmasabb, aktuális érdekességeket a vörös bolygóról. Sorozatunkban páronként mutatjuk be a képeket.

Megremegett a Mars

Megremegett a MarsKét hónapos várakozás után az InSight szeizmométere felfogta az első, a Mars rengésére utaló jelet.

InSight: elakadt fúrás

InSight: elakadt fúrásA szakemberek küzdenek, hogy a Marson dolgozó amerikai szonda egyik fő műszere, a felszíntakaró szintje alá fúró berendezés elvégezhesse feladatát.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15