Űrszondák a Marsnál Cikkek: 141 - 160

Marsi „szempillák”

Marsi „szempillák”A Marsról készített egyik legújabb felvételen egyesek fákat, mások szempillákat vélnek felfedezni, pedig csak egy érdekes tavaszi felszíni folyamat látványos megnyilvánulásáról van szó.

Feltámadhat-e a Phoenix?

Feltámadhat-e a Phoenix?Kevés az esély rá, hogy az egy sarkvidéki telet a Marson eltöltő űrszonda akár részben is újra működőképes lehet, de azért megpróbálják...

Elnevezték a jövendő marsjárót

Elnevezték a jövendő marsjárótA Mars Science Laboratory (MSL) elnevezésére diákpályázatot írtak ki Amerikában. A győztes névjavaslat: Curiosity.

Kockázatos újraindítás

Kockázatos újraindításAlig hogy sikerült újra működőképessé tenni a Mars Reconnaissance Orbiter fedélzeti számítógépes rendszerét, most idősebb amerikai űrszonda-társa, a Mars Odyssey kerül sorra. Igaz, ott nincs sürgető hiba.

Stratégiaváltás a marsi metán miatt?

Stratégiaváltás a marsi metán miatt? A 2011-ben induló amerikai Mars Science Laboratory szonda leszállóhelyét befolyásolhatja, hogy nemrég földi mérésekkel is megerősítették: a bolygó légkörében egyes helyeken sok metán található.

MRO: az első két év vége

MRO: az első két év végeA NASA Mars Reconnaissance Orbiter űrszondája sikeresen teljesítette a neki eredetileg szabott működési időt. Mivel az űreszköz továbbra is kitűnően működik, egyelőre újabb két évet kapott.

Leszállóhelyek a Marson

Leszállóhelyek a Marson Szűkítették a NASA következő marsjárója, a Mars Science Laboratory számára szóba jöhető leszállóhelyek listáját.

Már nem húzza sokáig a Phoenix

Már nem húzza sokáig a Phoenix A minap megszakadt, majd helyreállt a kapcsolat a NASA irányítóközpontja és a Marson tartózkodó űrszonda közt. A Phoenixet azonban most már hamarosan eléri végzete.

A Phoenix túlélt egy porvihart

A Phoenix túlélt egy porvihart Az egyre fogyó napenergiával működő Mars-szonda sikeresen átvészelte első porviharát.

A Mars Odyssey pályamódosítása

A Mars Odyssey pályamódosításaÖreg kutyának is lehet új trükköket tanítani – igyekszik bizonyítani a NASA a 2001 óta a Mars körül dolgozó űrszondájával.

Zöld utat kapott az ExoMars program

Zöld utat kapott az ExoMars program Az ESA Tanácsa 2009. december folyamán engedélyezte, hogy folytassák az ExoMars program kivitelezési munkáit.

Együtt a Marsra

Együtt a MarsraA NASA és az ESA megállapodást kötött, így a jövőben egyesítik erejüket a Mars űrszondás kutatása érdekében.

Portré a Deimosról

Portré a DeimosrólA Mars két holdja közül a kisebbiket fotózta a bolygó körül keringő amerikai Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) űrszonda.

Biztonsági üzemmódba kapcsolt a Mars-szonda

Biztonsági üzemmódba kapcsolt a Mars-szondaA NASA Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) szondája hétfő óta nem végez méréseket, biztonsági üzemmódban kering a Mars körül.

A nagy utazás: élőlények a Phobosra

A nagy utazás: élőlények a PhobosraA tervek szerint az idén induló orosz Fobosz-Grunt űrszonda néhány igen strapabíró földi élőlényt is magával visz a Mars holdjára.

Mars Science Laboratory: 2011-re halasztva

Mars Science Laboratory: 2011-re halasztvaKét hónapja még tartotta magát a NASA a 2009-es indításhoz, most bejelentették a 2 éves halasztást.

Leállt a Phoenix

Leállt a PhoenixA Marsra küldött amerikai űrszondával végleg megszakadt a kapcsolat. A Phoenix nem bírta tovább a mostoha körülményeket.

ExoMars: tovább halasztva?

ExoMars: tovább halasztva? Az ESA bő 2 évvel elhalasztani készül az első európai marsjáró startját, amely így talán 2016-ban indulhat a szomszéd bolygóra.

Mars Science Laboratory: mégis 2009-ben

Mars Science Laboratory: mégis 2009-benA gondok ellenére a NASA továbbra is tartja magát a következő nagy Mars-szonda 2009. októberi indítási dátumához.

MAVEN-nel a Marshoz

MAVEN-nel a MarshozA versengő javaslatok közül a NASA kiválasztotta a 2013-ban a Marshoz küldendő űrszondát, amely a bolygó légkörét kutatja majd.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13