Űrszondák a Marsnál Cikkek: 141 - 160

Indiában is aggódnak a NASA leállása miatt

Indiában is aggódnak a NASA leállása miattAz amerikai kormányintézményekben akár még hetekig is eltarthat a kényszerszünet, miközben Indiából is űrszondát indítanának a Mars felé. Ehhez pedig a NASA követőállomásait vennék igénybe...

Az űrállomást még irányítják...

Az űrállomást még irányítják...Az űrtevékenységet is érzékenyen érinti az Egyesült Államokban a közintézményeknek a költségvetési patthelyzet miatti leállása.

A Mars Express és következő évei

A Mars Express és következő éveiNemrég múlt a tizedik évfordulója, hogy az európai űrszonda elindult a Marshoz. Mit csinált, és milyen feladat vár még ott rá?

Mozgó kövek a Marson

Mozgó kövek a MarsonAvagy golyóznak-e az istenek a szomszéd bolygón?

PROGRAMAJÁNLÓ: Felfedezők Napja

PROGRAMAJÁNLÓ: Felfedezők NapjaA május 11-én (szombaton) Budapesten, a Millenárison zajló egész napos ingyenes családi program kiemelt témája a Mars kutatása lesz.

Útban lesz a Nap

Útban lesz a NapÁprilisban a Mars és a Föld együttállása miatt nem tudnak kommunikálni a Marson dolgozó és a Mars körül keringő űreszközökkel.

India a Marshoz?

India a Marshoz?A 2013-at beharangozó cikkünkből kimaradt, most bepótoljuk: ha minden jól megy, idén ősszel indulhat az első indiai űrszonda a Mars körüli pályára.

Tartalék rendszerre kapcsolt a Mars Odyssey

Tartalék rendszerre kapcsolt a Mars OdysseyA valaha működött Mars-szondák legtartósabbikát, a Mars Odyssey-t most, 11 év után már jónak látták átkapcsolni a tartalék fedélzeti számítógépre.

A Curiosity leszállása – pillanatkép felülről

A Curiosity leszállása – pillanatkép felülrőlA Mars körül keringő amerikai MRO szonda bravúros felvételén látható a kibontott ejtőernyővel ereszkedő Curiosity.

11, 10, 9... végső visszaszámlálás

11, 10, 9... végső visszaszámlálásMár csak néhány nap maradt hátra a landolásig: utolsó szakaszába érkezett a NASA Curiosity roverének több mint nyolc és fél hónapig tartó utazása a Marsra.

MAVEN: mégis folytatódnak az előkészületek

MAVEN: mégis folytatódnak az előkészületekMiközben az amerikai kormányzati szférában tovább tart a költségvetési huzavona miatti leállás, a november 18-án indítani tervezett Mars-szondán újra elkezdtek dolgozni.

Elindult a MAVEN – egyelőre Floridába

Elindult a MAVEN – egyelőre FloridábaA NASA soron következő Mars-szondája a tervek szerint november közepén startol a vörös bolygó felé.

Mit kutat majd a 2020-as Mars-rover?

Mit kutat majd a 2020-as Mars-rover?Neve még nincs, a programja viszont már alakul a Curiosity mintájára készítendő, 2020-ban indítandó amerikai marsi laboratóriumnak.

Új kráterek a Marson

Új kráterek a MarsonA NASA Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) szondájának méréseiből megbecsülték, évente mennyi új becsapódási kráter keletkezik a bolygó felszínén.

Indulhat a plutóniumgyártás Amerikában

Indulhat a plutóniumgyártás AmerikábanA távolba szánt űrszondák elektromos energiatermelését szolgáló radioaktív termoelektromos generátorokba való plutónium-238-at ismét elkezdhetik előállítani az Egyesült Államokban. A technika készen áll, pénz még kell.

Üstökös a Marsnál 2014-ben

Üstökös a Marsnál 2014-benJövő októberben megközelíti a Marsot a C/2013 A1 (Siding Spring) üstökös. Bár minimális az esély rá, de egyelőre a becsapódást sem zárják ki. Akár így, akár úgy, különös esemény lesz!

Újabb kerekek a Marsra!

Újabb kerekek a Marsra!A NASA 2020-ban ismét egy önjáró robotot kíván indítani a vörös bolygó felszínére, a Curiosity mintájára.

Megint Mars, megint spórolás

Megint Mars, megint spórolásA NASA Discovery programjában kiválasztott legújabb űrszonda, az InSight 2016-ban indul, hogy a Marsra leszállva a bolygó belsejéről tudjon meg sok mindent.

Miért mindig a Mars?

Miért mindig a Mars?Az augusztus 6-án a Marsra szálló Curiosity az eddigi legfejlettebb űrszonda, amelyet a bolygóra küldünk. De távolról sem az első.

Biztonsági üzemmódban a Mars Odyssey

Biztonsági üzemmódban a Mars OdysseyA veterán amerikai Mars-szonda helyzetstabilizáló rendszere rendetlenkedik. A javításon dolgoznak a földi irányítók.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15