Űrszondák a Marsnál Cikkek: 141 - 160

Portré a Deimosról

Portré a DeimosrólA Mars két holdja közül a kisebbiket fotózta a bolygó körül keringő amerikai Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) űrszonda.

Biztonsági üzemmódba kapcsolt a Mars-szonda

Biztonsági üzemmódba kapcsolt a Mars-szondaA NASA Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) szondája hétfő óta nem végez méréseket, biztonsági üzemmódban kering a Mars körül.

A nagy utazás: élőlények a Phobosra

A nagy utazás: élőlények a PhobosraA tervek szerint az idén induló orosz Fobosz-Grunt űrszonda néhány igen strapabíró földi élőlényt is magával visz a Mars holdjára.

Mars Science Laboratory: 2011-re halasztva

Mars Science Laboratory: 2011-re halasztvaKét hónapja még tartotta magát a NASA a 2009-es indításhoz, most bejelentették a 2 éves halasztást.

Leállt a Phoenix

Leállt a PhoenixA Marsra küldött amerikai űrszondával végleg megszakadt a kapcsolat. A Phoenix nem bírta tovább a mostoha körülményeket.

ExoMars: tovább halasztva?

ExoMars: tovább halasztva? Az ESA bő 2 évvel elhalasztani készül az első európai marsjáró startját, amely így talán 2016-ban indulhat a szomszéd bolygóra.

Mars Science Laboratory: mégis 2009-ben

Mars Science Laboratory: mégis 2009-benA gondok ellenére a NASA továbbra is tartja magát a következő nagy Mars-szonda 2009. októberi indítási dátumához.

MAVEN-nel a Marshoz

MAVEN-nel a MarshozA versengő javaslatok közül a NASA kiválasztotta a 2013-ban a Marshoz küldendő űrszondát, amely a bolygó légkörét kutatja majd.

Mini-tornádók a Phoenix körül

Mini-tornádók a Phoenix körül A sarkvidéki marsi tájon is végigsöpörnek időnként az úgynevezett porördögök. A Phoenix most rövid időn belül legalább hatot látott.

Marsi porszem - rekordnagyítással

Marsi porszem - rekordnagyítássalA Phoenix szonda atomierő-mikroszkópjával olyan képet készítettek, amilyen felbontásút még soha egy másik égitesten.

Kockázatos újraindítás

Kockázatos újraindításAlig hogy sikerült újra működőképessé tenni a Mars Reconnaissance Orbiter fedélzeti számítógépes rendszerét, most idősebb amerikai űrszonda-társa, a Mars Odyssey kerül sorra. Igaz, ott nincs sürgető hiba.

Stratégiaváltás a marsi metán miatt?

Stratégiaváltás a marsi metán miatt? A 2011-ben induló amerikai Mars Science Laboratory szonda leszállóhelyét befolyásolhatja, hogy nemrég földi mérésekkel is megerősítették: a bolygó légkörében egyes helyeken sok metán található.

MRO: az első két év vége

MRO: az első két év végeA NASA Mars Reconnaissance Orbiter űrszondája sikeresen teljesítette a neki eredetileg szabott működési időt. Mivel az űreszköz továbbra is kitűnően működik, egyelőre újabb két évet kapott.

Leszállóhelyek a Marson

Leszállóhelyek a Marson Szűkítették a NASA következő marsjárója, a Mars Science Laboratory számára szóba jöhető leszállóhelyek listáját.

Már nem húzza sokáig a Phoenix

Már nem húzza sokáig a Phoenix A minap megszakadt, majd helyreállt a kapcsolat a NASA irányítóközpontja és a Marson tartózkodó űrszonda közt. A Phoenixet azonban most már hamarosan eléri végzete.

A Phoenix túlélt egy porvihart

A Phoenix túlélt egy porvihart Az egyre fogyó napenergiával működő Mars-szonda sikeresen átvészelte első porviharát.

A Mars Odyssey pályamódosítása

A Mars Odyssey pályamódosításaÖreg kutyának is lehet új trükköket tanítani – igyekszik bizonyítani a NASA a 2001 óta a Mars körül dolgozó űrszondájával.

Bekapcsolják a Phoenix „fülét”

Bekapcsolják a Phoenix „fülét”Az eredetileg a leszállás hangjainak felvételére készült mikrofont most üzembe helyezik. A NASA ismét meghosszabbította a küldetést, november végéig.

Utolsó mintáiért kapar a Phoenix

Utolsó mintáiért kapar a PhoenixA Marson dolgozó amerikai űrszonda egyre kevesebb napfényt kap, ezért a kutatók időben igyekeznek talajmintákkal megtölteni a műszerek még használható rekeszeit.

Mégis barátságtalan a Mars talaja az élet számára?

Mégis barátságtalan a Mars talaja az élet számára?A Phoenixtől származó legújabb mérések arra utalnak, hogy a leszállóhely környékéről vett egyik minta olyan anyagot tartalmaz, amely szinte kizárja az élet lehetőségét. Az adatok részletes elemzése, ellenőrzése még tart.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12