Űrszondák a Marsnál Cikkek: 121 - 140

Marsi üstökös: nagy tűzijáték lehetett

Marsi üstökös: nagy tűzijáték lehetettA vártnál több, sok tonnányi por jutott a Mars légkörébe a C/2013 A1 (Siding Spring) üstökös közeli elrepülésekor.

Az első indiai Mars-kép

Az első indiai Mars-képNyilvánosságra hozták az indiai Mars Orbiter Mission első felvételét a vörös bolygóról.

GYORSHÍR: A MAVEN a Marsnál

GYORSHÍR: A MAVEN a MarsnálMegérkezett az amerikai űrszonda, magyar idő szerint ma hajnalban fékezett le és állt pályára a Mars körül.

Üstökös és űrszondák együtt a Marsnál

Üstökös és űrszondák együtt a MarsnálOktóber 19-én nagyon közel repül el a Marshoz a C/2013 A1 (Siding Spring) üstökös. Már készítik az eseményre a bolygó körüli űrszondákat.

Magánszolgáltatók a Marsnál?

Magánszolgáltatók a Marsnál?A NASA – kényszerűségből – kész lenne privatizálni a távközlést a Mars és a Föld között.

Mars Odyssey: pályamódosítás

Mars Odyssey: pályamódosításA NASA legrégebb óta aktív marsi űrszondájának pályáját új tudományos feladatok miatt átalakítják.

A Curiosity és nyomai – felülről

A Curiosity és nyomai – felülrőlA Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) szonda december 11-én repült el a rover tartózkodási helye, a Gale-kráter fölött.

MOM: útban a Mars felé

MOM: útban a Mars feléAz indiai Mars-szonda elhagyta a Föld körüli pályát, hogy 2014 szeptemberében lefékezzen a vörös bolygó mellett, és megkezdje ottani megfigyeléseit.

Érdekességek a MAVEN-ről (1. rész)

Érdekességek a MAVEN-ről (1. rész)A NASA nemrég indult új Mars-szondája csak jövő szeptember végén ér célba. Addig bőven van idő néhány érdekesség megemlítésére.

Plusz manőver kellett az indiai Mars-szondának

Plusz manőver kellett az indiai Mars-szondánakA még a Föld körül keringő űreszköz pályamagasságát nem sikerült a kellő mértékben növelni. A hiba állítólag nem veszélyezteti a küldetés sikerét.

Üstököslátogatás volt a Marsnál

Üstököslátogatás volt a MarsnálÉrkeznek az űrszondák első képei az október 19-én a Mars közelében elrepült C/2013 A1 (Siding Spring) üstökösről.

GYORSHÍR: India a Marsnál

GYORSHÍR: India a MarsnálŰrtörténelmi esemény: sikeres volt az indiai Mars Orbiter Mission fékezőmanővere, ez az űrszonda is a vörös bolygó körüli pályára állt.

Hamarosan a Marsnál

Hamarosan a MarsnálNemsokára megérkezik a vörös bolygóhoz egy indiai és egy amerikai űrszonda.

Mi megy a Marsra 2020-ban?

Mi megy a Marsra 2020-ban?A NASA döntött, hogy milyen berendezések repülnek majd a következő marsjáróján a vörös bolygó felszínére. Indulás 2020-ban.

A Mars új geológiai térképe

A Mars új geológiai térképeKülső bolygószomszédunk felszíni alakzatairól még sosem készült ilyen részletes, korszerű űrszondákkal gyűjtött adatokon alapuló térkép.

Vadonatúj kráter a Marson

Vadonatúj kráter a MarsonA marsfelszín 30 méteres sebhelye a NASA Mars Reconnaissance Orbiter szondájának felvételén.

Érdekességek a MAVEN-ről (3. rész)

Érdekességek a MAVEN-ről (3. rész)A már a Mars felé tartó amerikai űrszonda különleges abból a szempontból, hogy készítése során nem hogy túllépték volna a költségvetést, de még meg is tudtak takarítani a pénzből.

Érdekességek a MAVEN-ről (2. rész)

Érdekességek a MAVEN-ről (2. rész)Miért került tizedannyiba az indiai, mint az amerikai Mars-szonda? Hány haiku utazik a MAVEN-en? Mi köze van az új szondának a Curiosity-hoz?

Elindult a MAVEN

Elindult a MAVENSikeresen startolt Floridából a NASA legújabb, a bolygó légkörének kutatására szánt Mars-szondája.

Indiából a Marshoz

Indiából a MarshozMa pályára állt India első űreszköze, amelyet egy idegen bolygó kutatására küldenek.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15