Űrszondák a Marsnál Cikkek: 101 - 120

Üstökös a Marsnál 2014-ben

Üstökös a Marsnál 2014-benJövő októberben megközelíti a Marsot a C/2013 A1 (Siding Spring) üstökös. Bár minimális az esély rá, de egyelőre a becsapódást sem zárják ki. Akár így, akár úgy, különös esemény lesz!

Újabb kerekek a Marsra!

Újabb kerekek a Marsra!A NASA 2020-ban ismét egy önjáró robotot kíván indítani a vörös bolygó felszínére, a Curiosity mintájára.

Megint Mars, megint spórolás

Megint Mars, megint spórolásA NASA Discovery programjában kiválasztott legújabb űrszonda, az InSight 2016-ban indul, hogy a Marsra leszállva a bolygó belsejéről tudjon meg sok mindent.

Miért mindig a Mars?

Miért mindig a Mars?Az augusztus 6-án a Marsra szálló Curiosity az eddigi legfejlettebb űrszonda, amelyet a bolygóra küldünk. De távolról sem az első.

Biztonsági üzemmódban a Mars Odyssey

Biztonsági üzemmódban a Mars OdysseyA veterán amerikai Mars-szonda helyzetstabilizáló rendszere rendetlenkedik. A javításon dolgoznak a földi irányítók.

Az oroszok beszállnak az ExoMarsba

Az oroszok beszállnak az ExoMarsbaAz év végéig aláírhatják azt a megállapodást, amely szerint az amerikaiakat az oroszok váltják az Európai Űrügynökség partnereként a Mars kutatására az évtized második felében induló programban.

Amerika és a Mars: újratervezés

Amerika és a Mars: újratervezésA csökkenő költségvetési támogatás miatt, az Európával közös programokból való kényszerű kihátrálás után a NASA bizottságot állít fel, hogy áttekintsék a Mars kutatásának jövőbeli – olcsó – lehetőségeit.

Mi lesz a Curiosity után?

Mi lesz a Curiosity után?Még oda sem ért a frissen indított Curiosity a Marshoz, máris olvasni olyan amerikai véleményeket, hogy a mostani program nem valami még nagyobbnak a kezdete, hanem inkább a bolygó aktív kutatásának a vége lesz. Szükség lehet orosz segítségre is.

A Mars felé vette az irányt az MSL

A Mars felé vette az irányt az MSLA Curiosity rovert szállító űrszonda már nem járhat úgy, mint az orosz Fobosz-Grunt, hiszen a Centaur rakéta-végfokozat második begyújtásával kiszabadult a Föld gravitációs terének fogságából.

A Curiosity indítása élőben

A Curiosity indítása élőbenA Galileo Webcast honlapján keresztül magyar kommentárral közvetíti a NASA TV adását, 15:30-tól.

India a Marshoz?

India a Marshoz?A 2013-at beharangozó cikkünkből kimaradt, most bepótoljuk: ha minden jól megy, idén ősszel indulhat az első indiai űrszonda a Mars körüli pályára.

Tartalék rendszerre kapcsolt a Mars Odyssey

Tartalék rendszerre kapcsolt a Mars OdysseyA valaha működött Mars-szondák legtartósabbikát, a Mars Odyssey-t most, 11 év után már jónak látták átkapcsolni a tartalék fedélzeti számítógépre.

A Curiosity leszállása – pillanatkép felülről

A Curiosity leszállása – pillanatkép felülrőlA Mars körül keringő amerikai MRO szonda bravúros felvételén látható a kibontott ejtőernyővel ereszkedő Curiosity.

11, 10, 9... végső visszaszámlálás

11, 10, 9... végső visszaszámlálásMár csak néhány nap maradt hátra a landolásig: utolsó szakaszába érkezett a NASA Curiosity roverének több mint nyolc és fél hónapig tartó utazása a Marsra.

Gyors dűnék a Marson

Gyors dűnék a MarsonEgy friss, a Mars Reconnaissance Orbiter szonda nagyfelbontású felvételei alapján készült tanulmány szerint a marsi homokdűnék meglehetősen gyorsan vándorolnak.

Forgószél a Marson

Forgószél a MarsonA kanyargó portölcsérről és árnyékáról a bolygó körül keringő amerikai Mars Reconnaissance Orbiter készített lélegzetelállító pillanatfelvételt.

Vörös Sárkány a Marsra

Vörös Sárkány a MarsraEgy ígéretes elgondolás szerint 2018-ban egy Dragon űrhajó indulhat el a vörös bolygó felszíne felé. Igaz, még csak űrszondaként, emberek nem lesznek a fedélzeten.

A Curiosity indításának képei

A Curiosity indításának képeiTegnap szerencsésen elindult a Mars felé a legújabb, minden eddiginél jobban felszerelt marsjáró. A startot idézzük vissza egy fényképválogatással.

Elindult a Mars Science Laboratory

Elindult a Mars Science LaboratoryA 2,5 milliárd dolláros amerikai Mars-program keretében a Curiosity, minden idők legtöbbet „tudó” marsjárója indult a vörös bolygó felé. Ha minden jól megy, nyolc és fél hónap múlva száll le a Gale-kráter belsejében.

Közeledik a Curiosity rover startja

Közeledik a Curiosity rover startjaA NASA bejelentette, hogy a Marsra tartó Curiosity (MSL – Mars Science Laboratory) rover startját – a rakétarendszer egy kisebb részegységének cseréje miatt – egy nappal későbbre halasztották. A jelenleg tervezett indítási időpont 2011. november 26.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12