Űrszondák a Marsnál Cikkek: 1 - 20

Az első CubeSat-kép a Marsról

Az első CubeSat-kép a MarsrólEgyelőre semmilyen részlet nem látszik rajta, de a felvétel „űrtörténelmi”: a NASA Mars felé tartó InSight szondájával együtt utazó két apró űreszköz egyike lencsevégre kapta magát a bolygót.

Úton a Mars felé az InSight

Úton a Mars felé az InSightAmerika legújabb marsi űrszondája Kaliforniából startolt egy Atlas-5 rakétával, november végén landol az Elysium-síkság területén.

A por veszélyei a Marson

A por veszélyei a MarsonA majdani marsi expedíciók számára súlyos, és jórészt egyelőre részleteiben ismeretlen veszélyforrás a por.

Emirátusi űrhajós az ISS-re?

Emirátusi űrhajós az ISS-re?Az olaján gazdagodott Egyesült Arab Emírségek vezetése azt tervezi, hogy 5 éven belül űrhajóst küld a Nemzetközi Űrállomásra.

Túlterhelődhet a mélyűri hálózat

Túlterhelődhet a mélyűri hálózatMár most komoly fejtörést okoz a szakembereknek, hogyan elégíti ki a NASA mélyűri távközlési hálózata a várhatóan jelentősen növekedő kommunikációs igényeket a Marssal.

A MAVEN megúszta

A MAVEN megúsztaMódosítani kellett a MAVEN pályáját, nehogy összeütközzön a Phobosszal. A manőver sikerült, a szonda megfelelően működik.

A TGO már látja a Marsot

A TGO már látja a MarsotA bolygó körül nemrég pályára állt űrszonda első adatai biztatóak. A fedélzeti kamerarendszer (CaSSIS) fontos magyar vonatkozással is rendelkezik!

A Schiaparelli leérkezési helye

A Schiaparelli leérkezési helyeA Mars felszínébe csapódott európai űrszonda leérkezési helyét az amerikai Mars Reconnaissance Orbiter nagy felbontással fényképezte.

GYORSHÍR: Önállósult a Schiaparelli

GYORSHÍR: Önállósult a SchiaparelliA Marsra október 19-én leszálló egység levált az eddig vele együtt utazó, a Mars körüli pályára szánt Trace Gas Orbiter űrszondáról.

A NASA 2020-as marsjárója

A NASA 2020-as marsjárójaZöld utat kapott a 2020-as marsjáró fejlesztése a NASA-nál. A Curiosity jelentősen továbbfejlesztett utóda 2020 augusztusában indulhat.

Hővédő burkolat cseréje

Hővédő burkolat cseréjeRepedést találtak a NASA Mars 2020 űrszonda leszállóegysége hővédő pajzsában. Az elemet cserélni kell, remélik, nem késik le az indítási ablakot.

Ráncfelvarrás a Mars Expressen

Ráncfelvarrás a Mars ExpressenAki találkozott már szoftverrel, annak nem meglepő, ha időről időre a teljesítmény javítása vagy fenntartása érdekében szükség van egy frissítés letöltésére.

TGO: a légköri fékezés befejezve

TGO: a légköri fékezés befejezve2016 októberében érkezett a Marshoz az ExoMars Trace Gas Orbiter (TGO) szondája. Légköri fékezések hosszú sorozata után lassan kialakul a végleges pályája.

Phobos-mintavétel

Phobos-mintavételA NASA bejelentette, hogy egy tudományos műszer építésével járul hozzá a japán MMX szondához, amelynek célja, hogy talajmintát hozzon a Phobosról.

Az Emírségek Mars-szondája

Az Emírségek Mars-szondája2020-ban a terveknek megfelelően elindulhat az Egyesült Arab Emírségek, és egyben az arab világ első bolygóközi űrszondája, a Hope (Reménység) a Marshoz.

Nyolcból három

Nyolcból háromA korábbi nyolc közül már csak három leszállóhely-jelölt maradt versenyben, amelyek egyike a NASA 2020-as marsjárójának úti célja lesz.

Schiaparelli: hogy veszett oda?

Schiaparelli: hogy veszett oda?Az ExoMars 2016 kíséreti leszállóegysége a Mars felszínébe csapódott. Az adatok elemzése után egyre világosabb, hogy miért.

Hírek a Schiaparelli leszállásáról

Hírek a Schiaparelli leszállásárólA leérkezés utolsó percében megszakadt a rádióadás, és azóta sem adott életjelet magáról Marsra szálló európai szonda. Az MRO közben felvételeket készített a helyszínről.

Két marsi kép

Két marsi képA múlt és a jövő. A Curiosity továbbindul az izgalmas és látványos területről, az MRO pedig lefényképezte, hová érkezhet az ESA következő ExoMars küldetésének marsjárója.

Hová érkezik a Schiaparelli?

Hová érkezik a Schiaparelli?Az ESA és a Roszkoszmosz közös ExoMars űrszondája útja nagyobb részét már megtette. A Schiaparelli október közepén leszáll a vörös bolygóra. De hová?
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11