Űrszondák a Marsnál Cikkek: 1 - 20

Mars 2020 (3. rész)

Mars 2020 (3. rész)Sorozatunk utolsó részében részletesen bemutatjuk a Mars-helikoptert, és egy gondolat erejéig visszatekintünk a rover elődjeire.

Mars 2020 (1. rész)

Mars 2020 (1. rész)Ma Floridából elindult a NASA legújabb nehéz marsjárója a vörös bolygó irányába.

A Perseverance leszállóhelye

A Perseverance leszállóhelyeAz ESA Mars Express szondájának megfigyelései segítenek pontosabban feltérképezni a NASA legújabb marsjárójának tervezett leszállóhelyét, a Jezero-krátert.

Mire jó egy robotkar?

Mire jó egy robotkar?Az InSight robotkarjával eddig a HP3 kísérlet elakadt „vakondját” próbálták segíteni. Pedig árokásásra is használhatnák.

Már Japánban az arab Mars-szonda

Már Japánban az arab Mars-szondaOnnan indul majd a vörös bolygó felé a Hope, az Egyesült Arab Emírségek űrszondája.

Az InSight eredményei

Az InSight eredményeiA szonda geológiai szempontból élő bolygót talált, rengésekkel, porördögökkel és különös mágneses impulzusokkal.

Perseverance

PerseveranceA szimpátiaszavazás után megvan a NASA nyáron indítandó marsjárójának a neve.

Mars 2020 rover: név márciusra

Mars 2020 rover: név márciusraA NASA nyáron indítandó marsjárójának nevét kilenc javaslat közül választják ki. Kedd reggelig ön is szavazhat!

Mi volt a legérdekesebb 2019-ben?

Mi volt a legérdekesebb 2019-ben?Ahogy tavaly év végén, úgy most is összegyűjtöttük, mely cikkeink váltották ki a legnagyobb érdeklődést az Űrvilág olvasóiból.

Sokasodó Mars-kérdőjelek

Sokasodó Mars-kérdőjelekA NASA felgyorsítja a marsi talajminta megszerzését célzó erőfeszítéseit, ám a kutatók aggódnak, mert ez háttérbe szoríthatja a Mars helyszíni kutatását.

Mars 2020 (2. rész)

Mars 2020 (2. rész)Háromrészes cikksorozatunkban ez alkalommal a Perseverance rover tudományos programjával ismerkedünk meg.

Kína (is) a Marsra tart

Kína (is) a Marsra tartElindult Kína első olyan Mars-küldetése, amely teljes egészében önerőből állt össze.

Úton az első arab Mars-szonda

Úton az első arab Mars-szondaAz Egyesült Arab Emírségek űreszköze jövőre, az állam alapításának 50. évfordulóján állhat Mars körüli pályára.

A Marsról felszálló rakéta

A Marsról felszálló rakétaÉvekig tartó tervezés és kísérletek után körvonalazódnak a Marsról 2026-ban talajmintát hozó rakéta és a küldetés részletei.

Koronavírus: Az űrszektor is lassul (1. rész)

Koronavírus: Az űrszektor is lassul (1. rész)Az utóbbi időben több cikkben is érintettük a jelenlegi járványt. Most az űrszektorban bejelentett leállások és változások közül mutatunk be néhányat.

Megépülhet az MMX

Megépülhet az MMXA Japán Űrügynökség (JAXA) jóváhagyta a 2024-es indításra tervezett Mars-szondát, amely talajmintát hozna a vörös bolygó nagyobbik holdjáról, a Phobosról.

Keményebb a vártnál

Keményebb a vártnálEgy éve bajlódnak az irányítók a Marson levő InSight űrszonda fúrójának bemélyesztésével. Már nem sok lehetőség maradt hátra.

Mi várható 2020-ban? (3. rész)

Mi várható 2020-ban? (3. rész)A júliusban nyíló kedvező indítási ablakot négy űrszonda is ki szeretné használni, hogy eljusson a Marshoz (és részben a Marsra is).

Egy bosnyák falu „a Marson”

Egy bosnyák falu „a Marson”A boszniai Jezero település nevét viseli a kráter, ahol a NASA döntése értelmében a soron következő Mars-rover leszáll.

A Marsra – és vissza

A Marsra – és visszaAz európai–orosz ExoMars küldetés következő felvonása csak jövőre indul, az ESA azonban már tervezi a Mars kutatásának következő lépését: talajminta Földre hozását.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13