Űridőjárás Cikkek: 61 - 80

SES-14 és Al Yah-3

SES-14 és Al Yah-3Két geostacionárius távközlési műhold állt elnyúlt átmeneti pályára az Ariane-5 rakéta idei első indítása alkalmával.

Meglepő kölcsönhatások

Meglepő kölcsönhatásokA NASA MAVEN űrszondája meglepő kölcsönhatásokat fedezett fel a napszél és a Mars gyenge mágneses tere közt.

Parker Solar Probe

Parker Solar ProbeA NASA egy még élő kutatóról nevezte el a jövőre indítandó, a Nap vizsgálatára készülő űrszondáját.

Orosz–magyar műhold készül!

Orosz–magyar műhold készül!Magyarország és Oroszország legújabb közös űrkutatási programjainak egyike a készülő Trabant (Kísérő) nevű műhold.

A Nap 2016-ban

A Nap 2016-banAz ESA Proba–2 műholdja 366 felvételéből összeállított fotómontázs és animáció a naptevékenység tavalyi alakulását jeleníti meg.

Epsilon, másodszor

Epsilon, másodszorJapán kis méretű, korszerű szilárd hajtóanyagú rakétája második repülése alkalmával egy a földi magnetoszférát és sugárzási övezeteket kutató műholdat állított pályára.

Mágneses óceánok, elektromos Föld

Mágneses óceánok, elektromos FöldCsekély mértékben bár, de az óceánok is hozzájárulnak a Föld mágneses terének létrehozásához. Erre, és más érdekességekre derült fény az ESA Swarm műholdjai méréseinek köszönhetően.

RADCUBE és CROSS

RADCUBE és CROSSEzeket a betűszavakat érdemes lesz megjegyeznie annak, aki a következő néhány évben követni szeretné a hazai űrkutatás fejleményeit. Újabb magyar műhold készülőben!

Az ESA tervezett tudományos űreszközei

Az ESA tervezett tudományos űreszközeiA múlt héten eldőlt, melyik európai–kínai ötletet támogatják, és kialakult a hármas „döntő” mezőnye a 2025-ös startra szánt M kategóriájú tudományos műholdért folyó versenyben is.

Úton a négy MMS műhold

Úton a négy MMS műholdA NASA űridőjárás-kutató műhold-négyesikrei egy Atlas-5 rakétával álltak Föld körüli pályára.

Lökéshullámok az ionoszférában

Lökéshullámok az ionoszférábanA tavaly augusztusi amerikai napfogyatkozáskor ismét megfigyelték, hogy a kontinensen átsuhanó árnyék hullámokat keltett a Föld felsőlégkörében.

Egy napkitörés nyomában

Egy napkitörés nyomábanA kutatók meg akarták ismerni egy üstökös hatását a Marsra. Ehelyett valami egész mást, legalább olyan izgalmasat találtak.

Az emberi tevékenység és az űridőjárás

Az emberi tevékenység és az űridőjárásAntropogén, azaz az ember által végzett tevékenység hatása az „űrbéli időjárásra”, ami visszahathat a földi körülményekre.

Napfigyelő földfigyelő

Napfigyelő földfigyelőA NOAA legújabb geostacionárius földmegfigyelő műholdja január végén nagy koronalyukat tanulmányozott a Napon.

A NASA napfizikai űreszközei

A NASA napfizikai űreszközeiHáromrészes sorozatunkban a NASA csillagászati űreszközeit mutatjuk be – egy-egy infografikán. Az első részben a legnépesebb családot, a napfizikai eszközöket láthatják.

Kieső navigációs jel

Kieső navigációs jelA műholdak az Egyenlítő környékén néha elveszíthetik a navigációs jelet. A Swarm segítségével rájöttek, miért.

Bejelentkezett a STEREO-B

Bejelentkezett a STEREO-BA NASA napkutató űrszondapárosának egyik tagjával közel két évvel ezelőtt vesztették el a kapcsolatot.

A változatos Van Allen-övek

A változatos Van Allen-övekA NASA Van Allen-műholdjainak mérései szerint a Föld sugárzási övei sokkal izgalmasabbak annál, amilyennek azt a róluk alkotott hagyományos kép sugallta.

Sarki fény és GPS

Sarki fény és GPSA keddi geomágneses vihar nem csak Magyarországról ritkán látható sarki fényt okozott, de megnehezítette a műholdas helymeghatározásban az ionoszféra hatásának modellezését is.

Kötelékben a geomágneses tér vizsgálatára

Kötelékben a geomágneses tér vizsgálatáraMárcius közepén indul Floridából a négy műholdból álló amerikai MMS (Magnetospheric Multiscale mission).
Oldalak: 1 2 3 4 5 6