Űrcsillagászat Európában Cikkek: 281 - 286

Egy kozmikus kohó közvetlen szomszédságában..

Egy kozmikus kohó közvetlen szomszédságában..A Hubble Űrtávcső segítségével első alkalommal sikerült megfigyelni, amint az egyik távoli „forró Jupiter” légköre erősen párolog a közeli csillag hatására.

Szenzációs üstökös húz el a Nap mellett

Szenzációs üstökös húz el a Nap mellett1976 óta nem volt olyan fényes üstökös az égbolton, mint napjainkban. A pazar csóvát bontó ragyogó égitest kedden reggel érte el napközelségét, s pár napig még megfigyelhető a SOHO űrszonda felvételein.

Galaxisok lassú haláltánca

Galaxisok lassú haláltáncaA Hubble-űrtávcső legújabb káprázatos felvételén egy olyan galaxishalmaz látványa tárul elénk, amelynek tagjai megkezdték egymás szétszakítását, hogy egyre halálosabb gravitációs ölelésben végül majd egyetlen, gigászi csillagvárossá olvadjanak össze.

Új infravörös űrtávcső készül kozmikus útjára

Új infravörös űrtávcső készül kozmikus útjáraA legújabb földkörüli pályára készülő infravörös űrobszervatórium már a floridai Kennedy Űrközpontban vár a startra.

Az első képek a feketelyuk-vadásztól

Az első képek a feketelyuk-vadásztólSikeresen mutatkozott be az Univerzum legnagyobb energiájú eseményeit vizsgáló új európai műhold, az Integral nevű gamma-obszervatórium. Első felvételei és adatai máris elkápráztatták a csillagászokat.

Európa és a Webb-űrtávcső

Európa és a Webb-űrtávcsőA „James Webb-űrtávcsőnek” átnevezett NGST a Hubble-űrtávcső utóda lesz a világűrben.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15