Űrcsillagászat Európában Cikkek: 261 - 270

Csúszik az Infravörös Űrteleszkóp indítása

Csúszik az Infravörös Űrteleszkóp indításaA repülési készenlét felülvizsgálata előtt a NASA szakemberei úgy döntöttek, hogy több időre van szükség a Delta II rakéta felkészítéséhez, így a SIRTF startját előbb április 27-re, majd augusztus közepére halasztották.

Egy kis infravörös csillagászat (2. rész): Az IRAS

Egy kis infravörös csillagászat (2. rész): Az IRASPár hete múlt húsz éve, hogy pályára állt a világ első olyan csillagászati műholdja, amely az infravörös tartományban észlelt. A tervek szerint április végén indítják az infravörös műholdak legújabb tagja, a SIRTF-t. Ideje hát megismerkednünk az infravörös csillagászat alapjaival.

Egy kozmikus kohó közvetlen szomszédságában..

Egy kozmikus kohó közvetlen szomszédságában..A Hubble Űrtávcső segítségével első alkalommal sikerült megfigyelni, amint az egyik távoli „forró Jupiter” légköre erősen párolog a közeli csillag hatására.

Szenzációs üstökös húz el a Nap mellett

Szenzációs üstökös húz el a Nap mellett1976 óta nem volt olyan fényes üstökös az égbolton, mint napjainkban. A pazar csóvát bontó ragyogó égitest kedden reggel érte el napközelségét, s pár napig még megfigyelhető a SOHO űrszonda felvételein.

Galaxisok lassú haláltánca

Galaxisok lassú haláltáncaA Hubble-űrtávcső legújabb káprázatos felvételén egy olyan galaxishalmaz látványa tárul elénk, amelynek tagjai megkezdték egymás szétszakítását, hogy egyre halálosabb gravitációs ölelésben végül majd egyetlen, gigászi csillagvárossá olvadjanak össze.

Egy kis infravörös csillagászat (3. rész): AZ IRAS UTÓDAI

Egy kis infravörös csillagászat (3. rész): AZ IRAS UTÓDAIHúsz éve került pályára a világ első olyan csillagászati műholdja, amely az infravörös tartományban észlelt. A tervek szerint néhány napon belül pedig pályára kerül az infravörös műholdak legújabb tagja, a SIRTF.

Egy kis infravörös csillagászat (1. rész): ALAPOK

Egy kis infravörös csillagászat (1. rész): ALAPOKMintegy húsz éve került pályára a világ első olyan csillagászati műholdja, amely az infravörös tartományban észlelt. A tervek szerint néhány napon belül pedig pályára kerül az infravörös műholdak legújabb tagja, a SIRTF. Úgy gondoltuk, hogy ez a két esemény elegendő ok arra, hogy részletesebben is bemutassuk olvasóinknak a szakterületet.

Új infravörös űrtávcső készül kozmikus útjára

Új infravörös űrtávcső készül kozmikus útjáraA legújabb földkörüli pályára készülő infravörös űrobszervatórium már a floridai Kennedy Űrközpontban vár a startra.

Az első képek a feketelyuk-vadásztól

Az első képek a feketelyuk-vadásztólSikeresen mutatkozott be az Univerzum legnagyobb energiájú eseményeit vizsgáló új európai műhold, az Integral nevű gamma-obszervatórium. Első felvételei és adatai máris elkápráztatták a csillagászokat.

Európa és a Webb-űrtávcső

Európa és a Webb-űrtávcsőA „James Webb-űrtávcsőnek” átnevezett NGST a Hubble-űrtávcső utóda lesz a világűrben.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14