Új eszközök és anyagok Cikkek: 141 - 160

Újfajta borítás miniatűr műholdakra

Újfajta borítás miniatűr műholdakraA mikro- és nanoműholdak nagyobb elterjedését segítheti az a vékony védőréteg, amelyet most fejlesztettek ki Amerikában.

Csodabőrönddel a világ körül

Csodabőrönddel a világ körül Méghozzá nem is akármilyennel: ez a bőrönd lehetővé teszi, hogy bárhol is járjon a gazdája, mindig kapcsolatban maradjon a külvilággal.

A kukoricabogár lárvakártétel távérzékeléses monitorozása űrfelvételek segítségével (1. rész)

A kukoricabogár lárvakártétel távérzékeléses monitorozása  űrfelvételek segítségével (1. rész)Magyarországon 2007-ben a nagy szárazságon túl az amerikai kukoricabogár kártétele is hozzájárult a nagyon alacsony kukoricaterméshez.

Az év találmánya Amerikából

Az év találmánya AmerikábólA 2007. év találmányának címéért folyó versenybe a NASA egy speciális szigetelőanyagot nevezett.

Napvitorla-bontás

Napvitorla-bontásSzerencsés esetben még ezen a nyáron, a Falcon-1 rakéta közelgő indításával pályára állhat az első működő napvitorlás.

Energiatakarékos villanymotor

Energiatakarékos villanymotorA 70-es évektől a NASA számára kifejlesztett eljárás segítségével csökkenthető a motorok által elhasznált elektromos energia, miközben növekszik a azok élettartama.

A világegyetem láthatatlan csodái

A világegyetem láthatatlan csodáiAz amerikai űrhivatal részvételével olyan könyvet adtak ki, amelynek segítségével a vakok és gyengénlátók is átélhetnek valamit az űrtácsövek gyönyörű felvételei nyújtotta élményből.

Újra folyik az űrsör

Újra folyik az űrsör A magyar SpaceBeer történet folytatódik...

Tiszta vizet a pohárba

Tiszta vizet a pohárbaTiszta ivóvíz nélkül legfeljebb néhány napig maradhatunk életben. A NASA közreműködésével kifejlesztett víztisztító technológia a Földön is igen hasznos lehet.

Elektromosan vezető szövetek

Elektromosan vezető szövetekA hagyományos rézdrótokkal szemben az űripari alkalmazásokhoz könnyű, hajlékony alternatívát jelenthetnek a speciális műszálak.

Zöldségek és gyümölcsök frissen tartása

Zöldségek és gyümölcsök frissen tartásaAmi jó az amerikai űrrepülőgép utasainak, miért ne lenne jó nekünk, itt a Földön is?

A kukoricabogár lárvakártétel távérzékeléses monitorozása űrfelvételek segítségével (2. rész)

A kukoricabogár lárvakártétel távérzékeléses monitorozása  űrfelvételek segítségével (2. rész)Az optikai és radaros műholdas távérzékelési adatok felhasználásával szerkesztett 2007-es kukorica-károsodási térkép alapján a kártétel kimutatási pontossága 80% fölé emelkedett. A felmérés nem csak itthon, de az Európai Unióban is segítséget nyújthat a kukoricabogár elleni védekezéshez.

Biológiai szennyezések detektálása

Biológiai szennyezések detektálásaA NASA közreműködésével, nanotechnológia alkalmazásával kifejlesztett érzékelőkkel már kis mennyiségben is ki tudják mutatni különböző veszélyes baktériumok, vírusok jelenlétét.

Olimpia és űrkutatás (2. rész)

Olimpia és űrkutatás (2. rész)Nemrég fenekestől felforgatta az úszóvilágot egy új úszódressz, amelynek viselői sorra döntik meg a világcsúcsokat. A NASA kutatóinak segítségével kifejlesztett ruha főszerephez juthat Pekingben is.

Űrtechnika a bányában

Űrtechnika a bányábanBár a műholdak sok mindent tudnak, a bányák mélyére azért mégsem képesek belátni. Vagy mégis lehet valamire használni ott is az űrtechnikát?

Pattanások ellen NASA-segítség

Pattanások ellen NASA-segítségAz amerikai űrügynökség feladatának tekinti, hogy szakembereit és technológiai eljárásait a mindennapi élet szolgálatába állítsa. Ez (is) jó reklám az űrtevékenységnek...

Miniatűr drótnélküli érzékelők

Miniatűr drótnélküli érzékelőkAz űrállomáson és a tengeri kutatólaboratóriumban alkalmazott érzékelők számos más területen is hasznosíthatók.

Napelemek az űrben és a Földön

Napelemek az űrben és a FöldönA műholdakról is ismerős napelemek félvezetőből készülő eszközök, amelyek a napsugárzás fotonjainak energiáját közvetlenül elektromos energiává alakítják át.

Véget ért az Orbital Express kísérlet

Véget ért az Orbital Express kísérletA közben felmerült műszaki gondok ellenére teljes sikert hozott az önálló műholdjavítást kipróbáló amerikai katonai űrkísérlet.

Szőnyegtisztítás és űrrepülőgép

Szőnyegtisztítás és űrrepülőgépUgyanazzal a technológiával lehet az űrrepülőgép kritikus alkatrészeinek összetételét és a szőnyegekben levő piszok mennyiségét ellenőrizni.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13