Új eszközök és anyagok Cikkek: 141 - 160

Még egy dolog, amire jó a GPS

Még egy dolog, amire jó a GPSA navigációs műholdakról a Földre érkező jelek erősségéből a vulkáni hamufelhők vastagságára is lehet következtetni. A módszer növelheti a repülés biztonságát.

Űrszoftverrel az Alzheimer-kór ellen

Űrszoftverrel az Alzheimer-kór ellenMűholdfelvételek elemzésére kifejlesztett számítógépes program segíti a kutatókat az agyról készült MRI képek vizsgálatára, az Alzheimer-kór jeleinek felismerésére.

Marsi metán és élelmiszer-hamisítás

Marsi metán és élelmiszer-hamisításMi köti össze a két témát? Egy új mérőseszköz, amit a marsi metán eredetének kimutatására fejlesztettek ki, de a Földön az élelmiszerek összetevőinek kényelmes vizsgálatára is alkalmazható.

Az űrtávcső földi haszna

Az űrtávcső földi hasznaMég egy darabig nem is repül a következő óriás űrteleszkóp, a James Webb-űrtávcső, de a – meglehetősen elhúzódó – fejlesztése és építése már eddig is vezetett olyan technológiai újításokhoz, amelyek jobbá tehetik életünket a Földön.

Már „hazaszólt” az okostelefonos műhold

Már „hazaszólt” az okostelefonos műholdA kedden indiai rakétával pályára állított brit STRaND-1 nanoműhold lelke egy Google Nexus One okostelefon.

Műholdtankolási próba az űrállomáson

Műholdtankolási próba az űrállomásonA Nemzetközi Űrállomás (ISS) külső részén most zajlik az a kísérlet, amivel a jövőben a műholdak üzemanyag-utántöltését lehetővé tevő technológiát tesztelik.

A műhold, amely szemétnek készül

A műhold, amely szemétnek készülMár folyik a munka a NASA és az Amerikai Légierő DebriSat műholdján, amit pályára sem állítanak, inkább darabokra törik a laboratóriumban.

Műholdképek és fogpótlás

Műholdképek és fogpótlásAz űrkutatás felől induló technológia-átadás megszokott dolog, de ritkán hallunk fogászati célú alkalmazásról.

Pettit napraforgója

Pettit napraforgójaA Nemzetközi Űrállomásról nemrég hazatért Don Pettit „napraforgó-termesztéssel” is próbálkozott a fedélzeten – nem minden gond nélkül.

A földköpeny modellezése az űrben

A földköpeny modellezése az űrbenA Nemzetközi Űrállomáson (ISS) repülő Geoflow kísérlet segítségével azt próbálják jobban megérteni, hogyan viselkedik a földköpeny képlékeny anyaga.

Észrevétlen földcsuszamlások

Észrevétlen földcsuszamlásokSzeizmométeres és műholdas távérzékelő módszerek kombinálásával lehetővé válik távoli, elhagyatott vidékeken is a földcsuszamlások detektálása.

Nyomtatott űrételek?

Nyomtatott űrételek?A NASA-nál már folynak a kísérletek, hogy a közeljövőben az űrhajósok ételeit akár 3D-s nyomtatási technológiával is elő tudják állítani.

Radarműholdas régészet

Radarműholdas régészetA Föld körüli pályáról végzett távérzékelés hasznos módja lehet történelmi helyszínek megfigyelésének – főleg távol eső vagy politikailag instabil helyszíneken –, sőt új régészeti felfedezésekhez is hozzásegíthet.

Epsilon, az okos rakéta

Epsilon, az okos rakétaAz idei év második felében bemutatkozhat Japán új szilárd hajtóanyagú hordozórakétája, amellyel kisebb tudományos műholdakat szeretnének majd pályára állítani.

Mona Lisa LOLA-nak

Mona Lisa LOLA-nakA NASA Hold körül keringő Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) szondájára lézeres kommunikációs kísérlet keretében elküldték Leonardo híres festményének digitalizált változatát.

PhoneSat: okostelefonokat az űrbe!

PhoneSat: okostelefonokat az űrbe!Az Antares rakéta hamarosan várható bemutatkozó repülése alkalmával a NASA új fejlesztésű, olcsó, a kereskedelemben kapható okostelefonokon alapuló nanoműholdakat is pályára állít.

Fosszíliák keresése űrfelvételekkel

Fosszíliák keresése űrfelvételekkelAz őslénykutatók munkáját hatékonyabbá teheti, ha „megtanítják” az űrfelvételeket feldolgozó számítógépes programot arra, hogy hol érdemes keresni a gazdag új lelőhelyeket.

Kigyulladt Morpheus

Kigyulladt MorpheusA NASA által fejlesztett kísérleti leszállóegység egy próbarepülés közben járt szerencsétlenül Floridában.

Üstökösök vizsgálatától erdőtüzek figyeléséig

Üstökösök vizsgálatától erdőtüzek figyeléséigAz USA Colorado államában most a legaktuálisabb beszélni egy olyan megfigyelőrendszerről, amely segít még időben észlelni az erdőtüzeket, hogy gyorsan megkezdődhessen az oltás.

Javítóműholdak a láthatáron?

Javítóműholdak a láthatáron?Hamarosan talán gazdaságos vállalkozás lehet automata javítóműholddal új életet lehelni egy már pályán levő, öregedő űreszközbe.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16