Távoli világok kutatói Cikkek: 41 - 60

Felkészülés a mintavételre

Felkészülés a mintavételreA NASA OSIRIS-REx szondájával sikeresen végrehajtották a két próba közül az elsőt az augusztusra tervezett mintavétel előtt.

Fél évszázados becsapódás

Fél évszázados becsapódásAz Apollo–13 repülésének évfordulója alkalmából tett közzé a NASA két filmet a hordozórakéta Holdba csapódásáról.

Feléled az irányítóközpont

Feléled az irányítóközpontVéget ér a koronavírus-járvány miatti zárlat az ESA darmstadti irányítóközpontjában, a munka fokozatosan visszatér a megszokott kerékvágásba.

Háborítatlan múlt

Háborítatlan múltKözzétették az Arrokoth vizsgálatának első eredményeit. Az égitest a Naprendszer keletkezése óta érintetlen maradt.

Az InSight eredményei

Az InSight eredményeiA szonda geológiai szempontból élő bolygót talált, rengésekkel, porördögökkel és különös mágneses impulzusokkal.

GYORSHÍR: ExoMars 2020-ból 2022...

GYORSHÍR: ExoMars 2020-ból 2022...Az európai és orosz illetékesek úgy döntöttek, hogy elhalasztják a Marsra induló közös űrexpedíció idén nyárra tervezett startját.

A következő lépés a Naprendszerben

A következő lépés a NaprendszerbenNégy tanulmányterv elkészítését finanszírozza a NASA. Jövőre választanak (legfeljebb) kettőt közülük, amelyek a 2020-as évek közepén vagy végén indulhatnának.

JWST: további késés veszélye

JWST: további késés veszélyeEzúttal az USA Számvevőszéke látja bizonytalannak az új űrtávcső helyzetét és ítéli kétségesnek a jövő tavaszi startot.

Csillagászati CubeSatok

Csillagászati CubeSatokAz ASTERIA bizonyította, hogy a CubeSatoknak a csillagászati megfigyelésekben is van létjogosultságuk. Folytatása következik.

Űrcsillagászat és költségvetés

Űrcsillagászat és költségvetésAz utolsó simítások vannak hátra a JWST-n, a szakemberek bizakodók. Ugyancsak optimistán várják a WFIRST terveinek végleges jóváhagyását.

Tienven-1

Tienven-1Ez lesz a júliusban a Mars felé induló kínai űrszonda neve. Az előkészületek rendben zajlanak, és egyre többet lehet tudni a küldetésről.

Itt járt, végleg elment

Itt járt, végleg elmentSajnálni persze nem kell, az európai–japán BepiColombo folytatja hosszú útját végcélja, a Merkúr bolygó felé.

India holdprogramja

India holdprogramjaBár első leszállási kísérletük tavaly nem sikerült, a keringő egység jól működik. A leszállás tervét sem adták fel.

Három réteg regolit

Három réteg regolitA Csang’e–4 küldetés holdjárója megvizsgálta, mi van a Hold túlsó oldalán a felszín alatt.

Oroszország űrtudományi programja

Oroszország űrtudományi programjaA Hold és a Mars helyszíni vizsgálata mellett az űrcsillagászati kutatások jelentik a program gerincét, de a bioszputnyik sorozat is folytatódik.

Perseverance

PerseveranceA szimpátiaszavazás után megvan a NASA nyáron indítandó marsjárójának a neve.

Keményebb a vártnál

Keményebb a vártnálEgy éve bajlódnak az irányítók a Marson levő InSight űrszonda fúrójának bemélyesztésével. Már nem sok lehetőség maradt hátra.

Kína további Hold-tervei

Kína további Hold-terveiA Hosszú Menetelés–5 decemberi sikeres indításával megvalósíthatóvá váltak Kína nagyratörő, elsősorban erre a rakétára épülő tervei.

Mars 2020 rover: név márciusra

Mars 2020 rover: név márciusraA NASA nyáron indítandó marsjárójának nevét kilenc javaslat közül választják ki. Kedd reggelig ön is szavazhat!

Az égbolt védelmében

Az égbolt védelmébenA majdani megakonstellációk műholdjainak még csak csekély töredéke kering a Föld körül, a vita máris fellángolt, milyen károkat okoznak a profitot hajszoló cégek a tudományos kutatásnak.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60