Távoli világok kutatói Cikkek: 361 - 380

Hogy kell egy üstököshöz érkezni?

Hogy kell egy üstököshöz érkezni?A Rosetta augusztus 6-án ér célba a 67P/Csurjumov–Geraszimenko-üstökösnél. Már tudják az üstökösmag hőmérsékletét.

A Mars új geológiai térképe

A Mars új geológiai térképeKülső bolygószomszédunk felszíni alakzatairól még sosem készült ilyen részletes, korszerű űrszondákkal gyűjtött adatokon alapuló térkép.

Tíz éve a Szaturnusz körül

Tíz éve a Szaturnusz körül2004. július 1-jén fékezett le és állt pályára a gyűrűs óriásbolygó körül a Cassini-űrszonda.

New Horizons: célpont kerestetik

New Horizons: célpont kerestetikNo nem a Plútó és holdrendszere, ahová 2015 júliusában ér el az űrszonda – az már megvan. Utána viszont jó lenne meglátogatni valamit a Kuiper-övben. Még nem tudni, mit...

Megdőlni látszik a csillaghalmaz-keletkezési elmélet

Megdőlni látszik a csillaghalmaz-keletkezési elméletÚj űrcsillagászati mérések alapján ellentmondást találtak a csillaghalmazok elfogadott keletkezési elmélete és megfigyelési adatai között.

Felszín alatti tenger az Enceladuson

Felszín alatti tenger az EnceladusonA feltételezéshez újabb bizonyítékkal szolgáltak a Cassini-űrszondára a hold mellett való elhaladásai alkalmával végzett rádiómérések.

Széteső kisbolygó

Széteső kisbolygóA Hubble-űrtávcső „szeme láttára” szakadt szét a Naprendszer fő kisbolygóövében keringő egyik apró égitest.

Egymilliárd csillag nyomában

Egymilliárd csillag nyomábanTrupka Zoltán beszélgetése Szabados László csillagásszal, a decemberben indult Gaia asztrometriai űrszonda kapcsán.

Vízgőz a Ceres körül

Vízgőz a Ceres körülA Herschel infravörös űrtávcső adatai szerint a fő kisbolygóöv legnagyobb égitestjének felszínét vízmolekulák hagyják el, méghozzá feltehetően két nagyobb foltból.

PROGRAMAJÁNLÓ: A Rosetta űrszonda aktiválása

PROGRAMAJÁNLÓ: A Rosetta űrszonda aktiválása„Ébressze” a programban résztvevő magyar űrkutatókkal együtt a Rosetta üstökösszondát január 20-án délután, a Magyar Természettudományi Múzeumban!

A Gaia első felfedezése...

A Gaia első felfedezése......még nem a csillagokkal és a Tejútrendszer szerkezetével, hanem az L2 Lagrange-pont körüli mikrometeorit-veszéllyel kapcsolatos.

Még két év a Spitzernek

Még két év a SpitzernekA NASA infravörös űrteleszkópjának tavasszal már a „halálhírét” keltették. Most mégis úgy döntöttek, szorítanak pénzt a további üzemeltetésére.

Keresik a kisbolygócélpontot

Keresik a kisbolygócélpontot Hiába szkeptikusak egyes szakemberek és politikusok a programmal kapcsolatban, a munka megkezdődött. A NASA már talált néhány szóba jöhető földközeli kisbolygót a tervezett „idevontatáshoz”.

Ötletek a jövőre

Ötletek a jövőreTucatnyi új, futurisztikus űrkutatási ötlet kidolgozását támogatja a NASA.

Valami villog a távoli Univerzumban, de micsoda?

Valami villog a távoli Univerzumban, de micsoda?Az Arecibo obszervatórium bejelentette, hogy korábbi észlelései között felfedezett egy igen rövid ideig tartó, fényes rádiófelvillanást, amely minden bizonnyal több milliárd fényévnyi távolságból származik.

Már látja a célt a Rosetta

Már látja a célt a RosettaAz európai üstököskutató űrszonda januári „felébresztése” óta először készített felvételt a Csurjumov–Geraszimenko-üstökösről.

A szuperföldek élettelen világok lehetnek

A szuperföldek élettelen világok lehetnekAhogy egyre több exobolygót fedeznek fel, majdnem úgy szaporodnak a rájuk vonatkozó elképzelések is.

Titáni tó

Titáni tóTöbb szénhidrogén van benne, mint a Föld teljes ismert készlete, hullámai legfeljebb 1 mm-es magasságig „csapnak fel”. Mi az?

Szupernóva, űrtávcsövekkel is

Szupernóva, űrtávcsövekkel isA mintegy 12 milló fényév távolságban levő M82 galaxisban felrobbant, január 21-én felfedezett fényes szupernóvát a NASA űrtávcsöveivel is figyelik.

Megérkezett állomáshelyére a Gaia

Megérkezett állomáshelyére a GaiaKritikus pályamódosító manőveren van sikeresen túl a decemberben indult európai űrtávcső.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54