Távoli világok kutatói Cikkek: 341 - 360

Folytatódik több sikeres amerikai küldetés

Folytatódik több sikeres amerikai küldetésA New Horizons mehet új célpontja felé, a Dawn viszont marad, ahol van: továbbra is a Ceres körül kering.

Szétszakadó és egyesülő üstökösmagok

Szétszakadó és egyesülő üstökösmagokA Csurjumov–Geraszimenko-üstökös magja valaha minden bizonnyal kettészakadt, majd a darabok összeolvadtak. Úgy tűnik, más üstökösök is így viselkedhetnek.

Újabb leszállás az üstökösre

Újabb leszállás az üstökösreAz ESA Rosetta szondája hamarosan befejezi sikeres küldetését. Szeptember 30-án irányítottan leereszkedik az üstökös felszínére.

A Juno a cél felé tart

A Juno a cél felé tartMagyar idő szerint július 5-én áll pályára a Jupiter mellett a 2011-ben indított amerikai űrszonda.

Csillagfióka

CsillagfiókaA fiatal csillag épp kitörni készül szülőhelyéről. Mint egy madárfióka, amely próbálja feltörni a tojáshéjat, a csillag is „keresi” a kiutat a környező világegyetembe.

A Merkúr részletes domborzati térképe

A Merkúr részletes domborzati térképeBár a küldetés már egy éve befejeződött, most tették közzé a MESSENGER űrszonda felvételei és mérései alapján készített részletes digitális terepmodellt.

Cunamik a Marson?

Cunamik a Marson?Ha nem is most, hiszen folyékony víz nincs a bolygó felszínén, de 3,4 milliárd évvel ezelőtt 50 m magas szökőárak rombolhatták a valaha volt marsi óceánpartot.

Röntgenpulzár az Androméda-ködben

Röntgenpulzár az Androméda-ködbenAz Európai Űrügynökség (ESA) XMM-Newton röntgentávcsövével sikerült az első neutroncsillagot felfedezni az M31 galaxisban.

Tovább működhet a Dawn

Tovább működhet a DawnA Dawn egyre jobban megközelíti a Cerest. A repülésirányítók szerint még elég üzemanyaga van, hogy több hónappal, jövő év elejéig meg lehessen hosszabbítani a küldetést.

Születésnapi szappanbuborék

Születésnapi szappanbuborékA Hubble-űrteleszkóp 26. születésnapja alkalmából ismét egy égi tüneményt örökített meg, amely egy hatalmas kozmikus szappanbuborékra emlékeztet.

A Hitomi első és utolsó mérése

A Hitomi első és utolsó méréseA szerencsétlen véget ért új japán röntgencsillagászati műholddal a Perseus-halmaz forró galaxisközi gázanyagát vizsgálták, mielőtt az űreszköz tönkrement volna. Fontos eredményt kaptak.

GYORSHÍR: Megérkezett a Juno a Jupiterhez

GYORSHÍR: Megérkezett a Juno a JupiterhezA NASA 2011-ben indított űrszondja sikeresen lefékezett és pályára állt a Naprendszer legnagyobb bolygójánál.

Indiai csillagászati műhold

Indiai csillagászati műholdA sikeres kalibrációk után megkezdte az észleléseket India első űrobszervatóriuma, az Astrosat. A szakemberek októbertől nyújthatnak be észlelési javaslatokat.

Jól teljesít a LISA Pathfinder

Jól teljesít a LISA PathfinderAz ESA gravitációs hullámokat kereső LISA Pathfinder szondája január 22-én érkezett a Nap–Föld-rendszer L1 pontjához. Három hónap tesztelés után a várakozásokat felülmúló eredményeket produkált.

A Rosetta az élet molekulái nyomában

A Rosetta az élet molekulái nyomábanA földi élet eredete szempontjából fontosnak tartott molekulát és atomot fedezett fel a Rosetta a Csurjumov–Geraszimenko-üstökösön, amelyet immár csaknem két éve vizsgál.

Galaxisok közel és távol

Galaxisok közel és távolA Hubble-űrteleszkóp egyik legújabb felvétele majdnem olyan mély, mint a híres Hubble Ultra Deep Field, amin több mint tízezer galaxis látható.

Hogy születtek a hatalmas fekete lyukak?

Hogy születtek a hatalmas fekete lyukak?Már az ősrobbanás után néhány százmillió éven belül óriási, milliárdnyi naptömegű fekete lyukak keletkeztek. Hogyan?

NGC 6814

NGC 6814A Hubble-űrtávcső felvétele a spirálgalaxisról.

A Makemake holdja – ahogyan a Hubble látja

A Makemake holdja – ahogyan a Hubble látjaA külső Naprendszer tanulmányozása közben a Hubble-űrteleszkóp felfedezett egy apró sötét holdat, amely a Makemake körül kering.

Hitomi: ez történhetett

Hitomi: ez történhetettHibák szerencsétlen láncolata vezethetett a vadonatúj japán röntgencsillagászati űrtávcső idő előtti elvesztéséhez.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59