Távoli világok kutatói Cikkek: 281 - 300

A gravitációs hullámok forrását láthatta a Fermi is

A gravitációs hullámok forrását láthatta a Fermi isA LIGO csoport által detektált gravitációs hullámok után 0,4 másodperccel a Fermi-műhold megfigyelt egy gyenge gamma-kitörést. A két jelenség az égen hasonló pozícióban helyezkedett el.

A Juno első rekordja

A Juno első rekordjaA NASA Juno szondája csak júliusban érkezik meg a Jupiterhez, egy rekordot azonban máris felállított. Soha nem működött még a Naptól ilyen távol napelemes űreszköz.

Repedezett kráter

Repedezett kráterA Mars északi sarkvidékén található, 5 km átmérőjű kráter belseje és környéke az amerikai Mars Reconnaissance Orbiter szonda felvételén.

Plutónium-238

Plutónium-238Amerikában közel 30 év után újra gyártanak a távoli Naprendszerbe vagy azon túl küldendő űrszondák termoelektromos generátoraihoz használható plutóniumizotópot.

Újfajta holdkőzetet talált a kínai rover

Újfajta holdkőzetet talált a kínai roverBár mozgásra nem képes, azért még most is működik a 2013 decemberében a Csang'e-3 szondával a Holdra érkezett Jütu holdjáró.

DAMPE: kínai űrcsillagászati hold indult

DAMPE: kínai űrcsillagászati hold indultA svájci és olasz közreműködéssel készült űreszközzel a rejtélyes sötét anyagról szeretnének többet megtudni.

A gravitáció mosolya

A gravitáció mosolyaEgy galaxiscsoport, amely vigyorog, mint a fakutya...

A közelben járt a Hayabusa-2

A közelben járt a Hayabusa-2A japán kisbolygókutató űrszonda a Földtől mintegy 3000 km-re elrepülve lendületet vett úti célja felé.

PG 1553+113

PG 1553+113A Fermi-űrtávcsővel a gamma-tartományban mintegy 2 éves periódusú változásokat találtak egy aktív galaxismagban.

Amire még Alan Stern sem számított (1. rész)

Amire még Alan Stern sem számított (1. rész)A New Horizons mérései számtalan meglepetést hoztak. Alan Stern, a projekt vezető kutatója kiválasztotta a számára tíz legmeglepőbbet.

Izgalmas spirál

Izgalmas spirálEz a galaxis szokványosnak tűnik a Hubble-űrtávcső képén, de valójában nem az!

Európa az Europához

Európa az EuropáhozA NASA a Jupiter jeges holdja, az Europa mellett elrepülő űrszondát tervez, leszállóegységgel. Európa is bekapcsolódna.

Már biztos nem éled fel a Philae

Már biztos nem éled fel a PhilaeAz üstökösmagra leszállt egység tavaly július óta hallgat, és most már nem is valószínű, hogy valaha sikerülhet működésre bírni.

Mi várható 2016-ban? (2. rész)

Mi várható 2016-ban? (2. rész)Előretekintés a következő évre, Földünk, a Naprendszer és a Világegyetem automata űreszközökkel való kutatására összpontosítva.

Kisbolygónak látszik, de üstökösként működik

Kisbolygónak látszik, de üstökösként működikA Ceres a Naprendszer külső részéről érkezett betolakodónak látszik. A Dawn szonda eredményei alapján talán még az üstökösökről, aszteroidákról és bolygókról alkotott képünket is árnyalni kell.

Az első japán közelképek a Vénuszról

Az első japán közelképek a VénuszrólA hányatott sorsú Akacuki szondának 5 év elteltével valóban sikerült pályára állni a Vénusznál, és elküldte első képeit is felhőtakaró borította bolygóról.

Együtt a Vénuszra – a jövő évtizedben

Együtt a Vénuszra – a jövő évtizedbenAz ukrán válság miatt fagyossá vált amerikai–orosz viszony talán elmozdul a holtpontról: egy 2020 utáni közös Vénusz-szondáról tárgyaltak.

Úton a LISA Pathfinder

Úton a LISA PathfinderA gravitációs hullámok űrbeli detektálására kifejlesztett műszaki megoldásokat kipróbáló európai űreszköz egy Vega rakétával indult.

Amire még Alan Stern sem számított (2. rész)

Amire még Alan Stern sem számított (2. rész)További öt meglepő új eredmény a Plútóval kapcsolatban, a New Horizons szonda vezető kutatója, Alan Stern válogatásában.

Az állandó összetételű Univerzum

Az állandó összetételű UniverzumAmennyire egy galaxishalmazból az egész Világegyetemre, négy kémiai elemből pedig a többi 88-ra következtetni lehet, annyira az egész Világegyetem összetétele mindenütt ugyanolyan.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54