Távoli világok kutatói Cikkek: 1 - 20

A Hayabusa–2 új célpontja

A Hayabusa–2 új célpontjaA szonda decemberben érkezik meg a gyűjtött mintákkal, a tudományos csapat javaslatot tett két kisbolygó valamelyikének felkeresésére.

Jól teljesít a TESS

Jól teljesít a TESSA NASA exobolygó-vadász küldetése befejezte elsődleges küldetését, az égbot 75%-áról képet alkotott.

Navigáció pulzárokkal

Navigáció pulzárokkalA távoli világűrben a navigációs műholdak jelei nem használhatók, ezért a helymeghatározást segítő új módszert kellett keresni.

Mars 2020 (2. rész)

Mars 2020 (2. rész)Háromrészes cikksorozatunkban ez alkalommal a Perseverance rover tudományos programjával ismerkedünk meg.

Készül az Euclid

Készül az EuclidMérföldkövéhez érkezett az ESA Euclid szondája, elkészült és a teszteken is megfelelt két műszere, amelyeket most az Airbusnál integrálnak az űreszközre.

A Perseverance leszállóhelye

A Perseverance leszállóhelyeAz ESA Mars Express szondájának megfigyelései segítenek pontosabban feltérképezni a NASA legújabb marsjárójának tervezett leszállóhelyét, a Jezero-krátert.

A NEOWISE-üstökös

A NEOWISE-üstökösA NASA Parker Solar Probe űrszondája éppen a megfelelő helyen járt ahhoz, hogy július 5-én látványos felvételt készíthessen az üstökösről.

Didymos és Dimorphos

Didymos és DimorphosHivatalos nevet kapott egy kisbolygó holdja, amelyik az első kisbolygó-eltérítő űrküldetés célpontja lesz.

Távolodó Titán

Távolodó TitánA hold távolodása a Szaturnusztól nem meglepő, az viszont igen, hogy ezt az eddig számítottnál százszor gyorsabban teszi, alátámasztva egy új elméletet.

Újra a Phobos eredetéről

Újra a Phobos eredetérőlAmerikai planetológusok a Phobos hőmérsékletének változásaiból próbáltak a hold összetételére és eredetére következtetni. A vita továbbra sem dőlt el.

Ázsiai mozaik – 2020. augusztus (2. rész)

Ázsiai mozaik –  2020. augusztus (2. rész)Aktuális hírek az ázsiai országok űrtevékenységével kapcsolatban – folytatás.

Miskolc az űrkutatás térképén

Miskolc az űrkutatás térképénRendkívüli sajtótájékoztatót tartott augusztus 13-án Miskolcon az űreszközök fejlesztésével foglalkozó Admatis Kft.

Mars 2020 (3. rész)

Mars 2020 (3. rész)Sorozatunk utolsó részében részletesen bemutatjuk a Mars-helikoptert, és egy gondolat erejéig visszatekintünk a rover elődjeire.

Mars 2020 (1. rész)

Mars 2020 (1. rész)Ma Floridából elindult a NASA legújabb nehéz marsjárója a vörös bolygó irányába.

Kína (is) a Marsra tart

Kína (is) a Marsra tartElindult Kína első olyan Mars-küldetése, amely teljes egészében önerőből állt össze.

A Nap közelről

A Nap közelrőlNyilvánosságra hozták az ESA és a NASA napkutató űrszondájának, a februárban indított Solar Orbiternek az első képeit. Az első tapasztalatok igen biztatók.

Az eROSITA röntgenégboltja

Az eROSITA röntgenégboltjaHárom évtizede először készült az egész égboltot átfogó röntgentérkép a forró és nagy energiájú Világegyetemről.

Négyezer üstökös

Négyezer üstökösJúniusban számoltak be a napkutató SOHO műhold 25 éves történetében felfedezett négyezredik üstökösről.

A Hubble hívei

A Hubble híveiEgy fantasztikusnak tűnő ötlet értelmében még egyszer szervizelni lehetne a Hubble-űrtávcsövet. Az érdekes terv technikailag életképesebb, mint anyagilag.

Űrállomás, űrtávcső, űrhajósok

Űrállomás, űrtávcső, űrhajósokKína közzétette új űrállomása kiépítésének menetrendjét és új űrhajósjelölteket válogattak.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59