Orion, Ares, SLS Cikkek: 1 - 20

Kisbolygóbefogás: törölve

Kisbolygóbefogás: törölveA NASA törölte a földközeli kisbolygót vagy annak egy darabját befogó és Hold körüli pályára vontató szonda tervét.

SLS: 2019-re csúszik

SLS: 2019-re csúszikBejelentették, hogy a NASA újonnan fejlesztett nehézrakétájával nem tudják tartani a 2018 novemberére tervezett bemutatkozást.

Űrhajósokat verbuvál a NASA

Űrhajósokat verbuvál a NASADecember közepétől lehet jelentkezni űrhajós-kiválasztásra Amerikában.

Elkészültek az Orion első európai alkatrészei

Elkészültek az Orion első európai alkatrészeiMint arról már többször beszámoltunk, a kisbolygókhoz, a Holdhoz és a Marshoz készülő amerikai Orion űrhajó műszaki-hajtómű egysége Európában készül.

Két keringés – két hónapja

Két keringés – két hónapja Pontosan két hónappal ezelőtt került sor az Orion első űrrepülésére, amely két Föld körüli keringésből állt.

Orion: először az űrben!

Orion: először az űrben!Az eredetileg tervezett napon semmi, a rákövetkezőn viszont minden összejött a NASA és a Lockheed Martin csapatának.

Kipróbálják az Oriont

Kipróbálják az OriontA NASA új emberes űrhajójának fejlesztése fontos mérföldkőhöz érkezik. Képes beharangozó az Orion tesztpéldányának repülése elé.

A NASA új űrhajósjelöltjei

A NASA új űrhajósjelöltjeiA most kiválasztott négy férfi és négy nő jelenti majd a legújabb generációt. Ők talán már a Nemzetközi Űrállomáson túlra is eljutnak.

SLS: Lehetne jobban is csinálni! II.

SLS: Lehetne jobban is csinálni! II. Nyilván pusztába kiáltott szóként, viszont szeretném elmondani, hogy szerintem miért volna jó a Space Launch System (SLS) második gyártási sorozatának újratervezésére.

SLS: Lehetne jobban is csinálni!

SLS: Lehetne jobban is csinálni!Van néhány dolog az új amerikai szuperrakéta-programmal kapcsolatban, amely részletek miatt úgy gondolom, hogy lehetne jobban is csinálni.

SLS: mégsem emberekkel próbálják ki

SLS: mégsem emberekkel próbálják kiBár felmerült, hogy a NASA készülő új nehézrakétája első repülésén, 2019-ben mindjárt űrhajósokat is indíthatna, az ötletet elvetették.

Sürgősen szükség van egy Orion lakómodulra?

Sürgősen szükség van egy Orion lakómodulra?A NASA közelmúltban bemutatott költségvetése tartalmaz érdekes altételeket is. Egy ilyen titokzatos (?) nevű sor a „habitation augmentation module”... (Induljon egy ilyen pozitív hírrel 2016!)

Narancssárga lesz az SLS

Narancssárga lesz az SLSAmi ennél fontosabb, sikeresen befejeződött a NASA új nagyteljesítményű hordozórakétájának tervezési fázisa.

Két évet késhet az Orion

Két évet késhet az OrionA NASA készülő új űrhajója az eddig tervezett 2021 helyett valószínűleg csak 2023-ban szállíthat először embereket a világűrbe.

Az Orion első űrrepülése képekben

Az Orion első űrrepülése képekben2014. december 5-e olyan nap volt, amiről még alighanem sokat fogunk beszélni az amerikai űrhajózással kapcsolatban.

GYORSHÍR: Egy lépéssel messzebb...

GYORSHÍR: Egy lépéssel messzebb...Ma lezajlott az új fejlesztésű amerikai űrhajó, az Orion EFT-1 jelű első tesztrepülése.

Csúszhat az Orion az európaiak miatt?

Csúszhat az Orion az európaiak miatt?Nem biztos, hogy 2017 végéig összejön a NASA új űrhajójának tervezett holdi tesztrepülése.

17,7 milliárd dollár

17,7 milliárd dollárEkkora összeget tartalmaz a NASA 2014-re szóló költségvetésének tervezete. Mit szeretnének, és mit lehet ebből megvalósítani? Kisbolygó-befogási projekt indulhat?

Európaiak az Orionban

Európaiak az OrionbanHivatalos formába öntötték az ESA és a NASA megállapodását, amelynek értelmében az európaiak szállítják az épülő amerikai Orion űrhajó egyik példányának kiszolgálóegységét.

SLS: védőborítás kerestetik

SLS: védőborítás kerestetikAz új amerikai szuperrakéta fejlesztési programjának vezetői ajánlatokat várnak orrkúpra a Space Launch System alapváltozatának teherszállító indításaihoz. Természetesen az amerikai űripari szektortól várják az ajánlatokat.
Oldalak: 1 2 3 4