Különös találmányok Cikkek: 81 - 88

“Földöntúlian” kényelmes cipők

Az eredetileg az 1970-es években, az űrhajósoknak a startkor elszenvedett terhelése enyhítésére kifejlesztett anyag mára már cipőbetétként (is) szolgál.

Légyirtó szer mint űrkutatási melléktermék

Olyan hétköznapi dolgoknak, mint a legyek irtása, is lehet köze az űrkutatáshoz – mégha ez esetben szerencsés véletlen felfedezésről van is szó…

Új környezetbarát rakéta-hajtóanyag

Új környezetbarát rakéta-hajtóanyagA NASA sikeresen tesztelt egy újfajta szilárd rakéta-hajtóanyagot, amelynek az elégetésekor melléktermékként csupán víz és szén-dioxid szabadul fel. Az új összetételű anyag amellett, hogy környezetbarát, olcsóbb és biztonságosabb is, mint a jelenleg használt hajtóanyagok.

Újabb kisbolygó-megközelítés

Újabb kisbolygó-megközelítés2002. november 2-án a Stardust (Csillagpor) nevű amerikai űrszonda elhaladt az Annefrank nevű kisbolygó mellett. Kisbolygó-randevú nem először fordult elő az űrkutatás történetében, ám a Stardust most először közelített meg eddig felderítetlen égitestet.

Kozmikus rózsaillat

Kozmikus rózsaillatA gyártók mindig új íz- és illatanyagokat keresnek, hogy az erre kényes vevők újabb és újabb igényeit kielégíthessék. Ki gondolná, hogy az egyik új illat „földön kívüli” forrásból származik?

A Nemzetközi űrállomás és a műholdas helymeghatározás

A Nemzetközi űrállomás és a műholdas helymeghatározás12:08. Az ISS (International Space Station - Nemzetközi Űrállomás) pályán történő stabilizálásában és térbeli pozicionálásában a NASA erősen támaszkodik a GPS műholdas helymeghatározó rendszerre. Cikkünkből kiderül, hogy hogyan.

Mi az az aerogél?

Mi az az aerogél?Mint emlékezetes az amerikai Stardust (Csillagpor) űrszonda elhaladt az Annefrank nevű kisbolygó mellett. A küldetés technológiai érdekességét az az aerogél nevű anyag adja, melyet az üstökösből kirepülő parányi porszemcsék befogására fejlesztettek ki.

Európai vállalkozások és a világűr

Európai vállalkozások és a világűrAz Európai Űrügynökség (ESA) és az Európa Tanács (EC) által közösen létrehozott ESINET-nek (European Space Incubators Network - Európai Űr-inkubátor Hálózat) köszönhetően talán javul azoknak a kezdő vállalkozásoknak a túlélési és megerősödési esélye, melyek az űrtevékenységből kívánnak megélni.
Oldalak: 1 2 3 4 5