Kis űreszközök nagy szerepe Cikkek: 1 - 20

Két kis kínai műhold egy kis kínai rakétával

Két kis kínai műhold egy kis kínai rakétávalA szilárd hajtóanyaggal működő Kuajcsou-1A rakéta magyar idő szerint szombaton kora hajnalban indult Csiucsüanból.

Okos Sárkány

Okos SárkányKínában sikerrel próbálták ki a Smart Dragon-1 rakétát, amelyet kis műholdak alacsony pályára állításához fejlesztettek ki.

Orosz meteorológiai hold

Orosz meteorológiai holdSzojuz rakéta állította poláris pályára a legújabb Metyeor-M2 holdat, valamint 32 kisebb űreszközt.

Falcon Heavy: harmadszor is sikeres!

Falcon Heavy: harmadszor is sikeres!A tegnapi napon a SpaceX nehézrakétájának harmadik repülése is sikeresen zajlott le – szokás szerint csak a középső rakétafokozat leszállításával akadt komolyabb probléma.

Nepál első műholdja

Nepál első műholdjaA NepaliSat-1 nemrég az amerikai Cygnus teherűrhajóval jutott a világűrbe, később önállósodhat.

Rocket Lab: start idén először

Rocket Lab: start idén előszörAz Electron rakéta Új-Zélandról egy kis amerikai kísérleti katonai műholdat állított pályára.

Elhallgatott a két MarCO

Elhallgatott a két MarCOA NASA InSight marsi leszálló szondájával együtt küldött két kísérleti CubeSat rendben elvégezte a dolgát, de nem sokáig bírták a Mars mellett való elrepülésük után.

Büntetés illegális pikoműholdakért

Büntetés illegális pikoműholdakértNem csak technikai határa van a műholdak miniatürizálásának. Egy amerikai kisvállalkozás súlyos büntetést kapott, mert túl apró műholdakat állított pályára.

28 műhold Vosztocsnijból

28 műhold VosztocsnijbólKét orosz Kanopusz-V földmegfigyelő műhold és 26 kisebb „utastársuk” állt Föld körüli pályára a távol-keleti orosz űrközpontból.

Rocket Lab és NASA

Rocket Lab és NASAA magáncég Electron rakétájával az amerikai űrhivatal által támogatott kis CubeSatok álltak pályára Új-Zélandról.

Négy műhold egy Electron rakétával

Négy műhold egy Electron rakétávalÚjabb indítást hajtott végre a Rocket Lab Új-Zélandról, miközben a rakétájuk első fokozatának újrahasznosításán gondolkoznak.

Radaros műholdképek, egy méter alatti felbontással

Radaros műholdképek, egy méter alatti felbontássalEzt is tudják az ICEYE cég nemrég felbocsátott, X-sávú radarméréseket végző, alig 100 kg tömegű mikroműholdjai.

Electron, az „esőcsináló”

Electron, az „esőcsináló”Bár a cím talán azt sejteti, hogy elektronokkal csinálunk esőt, vagy hogy az Electron rakéta ezúttal valamilyen időjárási műholdat indított, erről még sincs szó.

Három kis katonai műhold Electron rakétával

Három kis katonai műhold Electron rakétávalA Rocket Lab kereskedelmi hordozórakétája az amerikai hadsereg megrendelésére három kísérleti űreszközt állított alacsony pályára Új-Zélandból.

Lengyel eszköz a Marson

Lengyel eszköz a MarsonA NASA InSight szondájára fontos német műszer került, amelynek elkészítésében lengyel partnerek is közreműködtek.

A Cygnus teherűrhajó elhagyta az ISS-t

A Cygnus teherűrhajó elhagyta az ISS-tMielőtt belépne a sűrű légkörbe és megsemmisülne, még néhány kísérletet végez és önálló pályára állít öt apró műholdat.

Indiai évnyitó

Indiai évnyitóA PSLV hordozórakéta új változatával állítottak poláris pályára egy (plusz még egy „fél”) indiai műholdat Sriharikota szigetéről.

Máris belebuktak

Máris belebuktakMég el sem kezdődött a vágyaik szerint mesés üzlet, máris felvásárolták az űrbányászatra létrehozott mindkét céget.

QB50 gondolatok

QB50 gondolatokGschwindt András gondolatai az ESA nanoműholdas projektjével kapcsolatban.

Szaúd-arábiai műholdpáros kínai rakétával

Szaúd-arábiai műholdpáros kínai rakétávalA Hosszú Menetelés-2D rakéta Csiucsüanból állította pályára a SaudiSat-5A és -5B műholdakat, valamint tíz kisebb másikat.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11