Curiosity Cikkek: 61 - 67

A Mars felé vette az irányt az MSL

A Mars felé vette az irányt az MSLA Curiosity rovert szállító űrszonda már nem járhat úgy, mint az orosz Fobosz-Grunt, hiszen a Centaur rakéta-végfokozat második begyújtásával kiszabadult a Föld gravitációs terének fogságából.

A Curiosity indítása élőben

A Curiosity indítása élőbenA Galileo Webcast honlapján keresztül magyar kommentárral közvetíti a NASA TV adását, 15:30-tól.

Gale-kráter

Gale-kráterMegszületett a döntés: itt száll majd le a NASA következő Mars-szondája, rajta a Curiosity rover.

Elnevezték a jövendő marsjárót

Elnevezték a jövendő marsjárótA Mars Science Laboratory (MSL) elnevezésére diákpályázatot írtak ki Amerikában. A győztes névjavaslat: Curiosity.

Elindult a Mars Science Laboratory

Elindult a Mars Science LaboratoryA 2,5 milliárd dolláros amerikai Mars-program keretében a Curiosity, minden idők legtöbbet „tudó” marsjárója indult a vörös bolygó felé. Ha minden jól megy, nyolc és fél hónap múlva száll le a Gale-kráter belsejében.

Közeledik a Curiosity rover startja

Közeledik a Curiosity rover startjaA NASA bejelentette, hogy a Marsra tartó Curiosity (MSL – Mars Science Laboratory) rover startját – a rakétarendszer egy kisebb részegységének cseréje miatt – egy nappal későbbre halasztották. A jelenleg tervezett indítási időpont 2011. november 26.

A Curiosity kerekei

A Curiosity kerekeiFelszerelték a készülő legújabb amerikai Mars-rover, a Curiosity új fejlesztésű kerekeit.
Oldalak: 1 2 3 4