Curiosity Cikkek: 21 - 40

Újabb kőzetfúrás a Marson

Újabb kőzetfúrás a MarsonA Curiosity rover, immár sokkal közelebb jutva végső úticéjához, egy év után ismét mintát vett egy érdekesnek ígérkező kődarabból.

A Curiosity és nyomai – felülről

A Curiosity és nyomai – felülrőlA Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) szonda december 11-én repült el a rover tartózkodási helye, a Gale-kráter fölött.

Poros penny

Poros pennyA Curiosity rekordfelbontású képet küldött haza a Marsról – egy pénzérméről.

Marsi napfogyatkozás

Marsi napfogyatkozásA vörös bolygó felszínén dolgozó Curiosity kamerája elcsípte, ahogy a Mars Phobos holdja elhalad a napkorong előtt.

Mit kutat majd a 2020-as Mars-rover?

Mit kutat majd a 2020-as Mars-rover?Neve még nincs, a programja viszont már alakul a Curiosity mintájára készítendő, 2020-ban indítandó amerikai marsi laboratóriumnak.

Útban lesz a Nap

Útban lesz a NapÁprilisban a Mars és a Föld együttállása miatt nem tudnak kommunikálni a Marson dolgozó és a Mars körül keringő űreszközökkel.

Egy evőkanálnyi kőpor

Egy evőkanálnyi kőporA Curiosity első marsi kőzetfúrásából származó minta készen áll a részletes elemzésre.

Ilyen volt 2012

Ilyen volt 2012A lassan végéhez érő év szubjektív összefoglalója, az Űrvilág idei híreinek tükrében.

Szerves anyag is, meg nem is

Szerves anyag is, meg nem isA Curiosity világképformáló felfedezésére – ha lesz ilyen – még türelmesen várnunk kell.

Megélnének az űrutazók a Marson

Megélnének az űrutazók a MarsonLegalábbis egy darabig, ami a háttérsugárzás szintjét illeti. Ez ugyanis a Curiosity mérései szerint nem nagyobb, mint amekkora a Nemzetközi Űrállomás utasait éri.

Kisbolygók a Marsról

Kisbolygók a MarsrólA Curiosity kamerájával lencsevégre kapta a Cerest és a Vestát is a marsi égen.

Tó volt a Marson a Gale-kráter helyén

Tó volt a Marson a Gale-kráter helyénA Curiosity egykori tavi üledékre utaló bizonyítékot talált a fúrásmintáiban. Az eredmények hatással lesznek a további kutatási stratégiára is: a figyelem mostantól a szerves anyagok kimutatására irányul.

Nincs metán a Marson

Nincs metán a MarsonA Curiosity – legalábbis az állomáshelyén – eddig nem talált metánt a Mars légkörében. Az eredmény ellentmond korábbi földi és űrszondás méréseknek.

Korán elveszhetett a Mars sűrű légköre

Korán elveszhetett a Mars sűrű légköreA Curiosity méréseiből azt valószínűsítik, hogy a bolygó 4,6 milliárd éves történetének már az első egymilliárd évében elillant a légkör.

A második fúrás

A második fúrásA NASA Curiosity rovere küldetésének 279. marsi napján (földi időszámítás szerint május 19-én) elvégezte a második kőzetfúrását.

Megvoltak az élet feltételei a Marson

Megvoltak az élet feltételei a MarsonEzt a Curiosity első kőzetfúrásából származó minta elemzése után állítják a NASA kutatói. Hogy valóban volt-e ott élet a múltban, azt továbbra sem lehet tudni.

Az első mintavevő fúrás a Marson

Az első mintavevő fúrás a MarsonÁtmérője 1,6 cm, mélysége 6,4 cm – ebből a lyukból származik az első kőzetminta, amit valaha egy marsi szikla mélyebb rétegeiből vettek.

Újabb kerekek a Marsra!

Újabb kerekek a Marsra!A NASA 2020-ban ismét egy önjáró robotot kíván indítani a vörös bolygó felszínére, a Curiosity mintájára.

Eljutnának-e az űrutazók a Marsra?

Eljutnának-e az űrutazók a Marsra?Megélnének az űrutazók a Marson – ezt a címet adtuk nemrég a Curiosity sugárzásmérőjének eddigi eredményeit idéző cikkünknek. A hír igaz, de a Mars-utazás sugárvédelmi szempontból azért még mindig nem számít egyszerű feladatnak!

Az első talajelemzés

Az első talajelemzésA Marson tartózkodó Curiosity rover SAM minilaboratóriumában elször végezték el egy szilárd minta analízisét.
Oldalak: 1 2 3 4