Az orosz Progressz M-19M teherűrhajó kedden levált a Nemzetközi Űrállomásról, hogy helyet csináljon az érkező európai ATV-4 (Albert Einstein) teherűrhajónak.
2003. augusztus 29-én indult a Progressz M-48 teherszállító űrhajó fedélzetén a Nemzetközi Űrállomásra (ISS) az MTA KFKI Atomenergia Kutatóintézetben a BL-Electronics Kft. közreműködésével fejlesztett Pille-MKSz dózismérő rendszer.
A Nemzetközi Űrállomás köszöni, jól van, és még bőven van hátra a működési idejéből. De azért szükség van olyan forgatókönyvre – sőt vészforgatókönyvre –, ami azt írja le, hogy mi történik, ha már nincs tovább...
A keddi hordozórakéta-baleset nyomán Bajkonurból egy darabig nem indul semmi, egyes műholdüzemeltető cégek részvényárfolyamai pedig esni kezdtek a tőzsdén. Az elveszett műholdak mégsem voltak biztosítva.
Sikeresen elindult, és hat órán belül meg is érkezett a Nemzetközi Űrállomáshoz a legújabb orosz űrhajó, benne egy-egy orosz, amerikai és olasz utassal.
Az 59 éves Pavel Vinogradov lett a legidősebb űrhajós, aki az űrállomáson kívüli munkát végzett. A magyar részvétellel folyó Obsztanovka kísérlet külső érzékelője is a helyére került.
A legújabb orosz űrhajó, fedélzetén két orosz és egy amerikai utassal a tegnap esti start után alig hat órával már el is érte a Nemzetközi Űrállomást (ISS).
Hamarosan, a következő orosz Szojuz űrhajó repülése alkalmával emberekkel is kipróbálják, hogyan lehet dokkolni a start után 6 órával a Nemzetközi Űrállomáshoz.