Az űrállomás és az USA Cikkek: 301 - 320

Scott Kelly visszavonul

Scott Kelly visszavonulAlig hogy visszatért 340 napig tartó űrrepüléséből, az amerikai csúcstartó bejelentette, hogy búcsút mond a NASA szolgálatának.

Az egy év befejeződött...

Az egy év befejeződött......Mihail Kornyijenko és Scott Kelly számára, akik Szergej Volkov társaságában, a Szojuz TMA-18M űrhajóval visszatértek a Nemzetközi Űrállomásról (ISS).

A szén-dioxid mérése folytatódik

A szén-dioxid mérése folytatódikA NASA a Nemzetközi Űrállomásra helyezett, egy korábbi küldetésből megspórolt szenzorral mérné a légkör szén-dioxid-tartalmát.

Bővül a teherűrhajók köre

Bővül a teherűrhajók köre2019-től a már működő két amerikai teherűrhajó-típus mellett a Dream Chaser is bekapcsolódik a Nemzetközi Űrállomás ellátásába.

Elindult a Szojuz TMA-19M

Elindult a Szojuz TMA-19MFedélzetén egy orosz, egy amerikai és egy brit űrhajóssal, a start után hat órával érkezik a Nemzetközi Űrállomáshoz a legújabb orosz űrhajó.

Szojuz TMA-17M: visszatérés

Szojuz TMA-17M: visszatérésAz ISS decemberi gyors személyzetcseréjének első felvonásaként, három visszatérő űrhajós sikeresen landolt Kazahsztán területén.

Űrhajósokat verbuvál a NASA

Űrhajósokat verbuvál a NASADecember közepétől lehet jelentkezni űrhajós-kiválasztásra Amerikában.

15 éve lakott az ISS

15 éve lakott az ISSÉppen 15 éve megszakítás nélkül jelen van az ember a világűrben. 2000. október 31-én indult a világűrbe a Nemzetközi Űrállomás első legénysége, 2000. november 2-a óta folyamatosan lakott az ISS.

Cygnus hírek

Cygnus hírekAz Orbital ATK következő két teherűrhajója a Nemzetközi Űrállomáshoz egy-egy Atlas-5 rakétával indul majd.

Itt szállhat le a Starliner

Itt szállhat le a StarlinerA Boeing készülő emberes űrhajója elsősorban Új-Mexikó vagy Utah állam sivatagos területein érhet majd földet, már 2017-től.

Pille az ISS-re: 15 éve

Pille az ISS-re: 15 éve15 évvel ezelőtt indult útjára az első magyar műszer a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére.

Távozott, majd megsemmisült a Cygnus

Távozott, majd megsemmisült a CygnusA teherűrhajó 72 napot töltött a Nemzetközi Űrállomásnál. Feladatát a terveknek megfelelően, a hulladék elszállításával fejezte be.

Kinyílt a rézvirág az ISS-en

Kinyílt a rézvirág az ISS-enTöbb kudarc után a Veggie kísérlet vezetői megengedték, hogy az űrhajósok a saját fejük után menjenek. Jól tették, az űrvirág kinyílt.

Mi várható 2016-ban? (1. rész)

Mi várható 2016-ban? (1. rész)Az Űrvilág megszokott évindítójának első részében az emberes űrrepülési programok 2016-ra vonatkozó terveit vesszük számba.

A Szojuz TMA-19M startja élőben

A Szojuz TMA-19M startja élőbenA Galieleo Webcast jóvoltából, a NASA TV közvetítésének magyar kommentálása mellett követhetik az űrhajó indítását kedden délben.

Az ISS várja a Cygnust

Az ISS várja a CygnustEgy Atlas-5 rakéta segítségével indult újra az amerikai teherszállítás a Nemzetközi Űrállomásra.

Miért robbant az Antares?

Miért robbant az Antares?Az Orbital ATK rakétája tavalyi kudarcának okát a részletes vizsgálatok sem tudták egyértelműen kideríteni.

Magyar dózismérő a NASA kisfilmjében

Magyar dózismérő a NASA kisfilmjébenAz emberes Mars-utazás nehézségeit bemutató videósorozat kozmikus sugárzás hatásairól szóló részében magyar űrműszer szerepel.

A fényszennyezés feltérképezése a világűrből

A fényszennyezés feltérképezése a világűrbőlMost először használják az ISS űrhajósainak felvételeit a fényszennyezés kimutatására. Igazolták, hogy a csillagos égboltot elhomályosító háttérfény fő forrása a közvilágítás és az épületek világítása.

Kína beteszi a lábát az ISS-re

Kína beteszi a lábát az ISS-reEgy houstoni cég az érvényben lévő korlátozások megkerülésével kínai kísérletet visz az ISS-re – először az űrállomás történetében.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36