Amerika és az űrcsillagászat Cikkek: 61 - 80

Két Vénusz-szonda

Két Vénusz-szondaTöbb évtizedes szünet után a NASA rövid időn belül nem is egy, hanem rögtön két szondával szándékozik folytatni a Vénusz kutatását.

A Vénusz hangja

A Vénusz hangjaAz űrszondák a mérési adatok mellett nemcsak képeket, hanem egyre többször hangokat is közvetítenek. Bemutatjuk a legújabb „termést”.

Az Uránusz röntgensugárzása

Az Uránusz röntgensugárzásaA Chandra-röntgenobszervatórium 2002–2017 közötti mérései alapján első ízben sikerült kimutatni az Uránuszról érkező röntgensugárzást.

A Parker a Vénusznál

A Parker a VénusználA NASA napfizikai szondája hintamanővert hajtott végre a Vénusz mellett, miközben látványos felvételeket készített a bolygóról.

Nem is olyan sötét

Nem is olyan sötétA NASA New Horizons szondájának mérései szerint az égi háttér kevésbé sötét, mint amire a csillagászok a lehetséges kozmikus fényforrások összegzése alapján számítottak.

Csillagképződési „vihar” a Tűzijáték-galaxisban

Csillagképződési „vihar” a Tűzijáték-galaxisbanA Hubble-űrtávcső látványos képén az NGC 6946 jelű spirálgalaxis.

Asztrofizikai küldetések

Asztrofizikai küldetésekA NASA négy kis asztrofizikai eszközt építtet, de előre bocsátották, hogy nem feltétlenül fog mind a négy repülni.

Mintavétel a Bennuból

Mintavétel a BennubólCsúcspontjához ért a NASA OSIRIS-REx űrszondájának programja, amikor rövid ideig érintette a kisbolygó felszínét és abból mintát vett.

A Juno jövője

A Juno jövőjeKeresik a NASA Juno küldetése jelentős meghosszabbításának lehetőségét. Ha sikerül, a szonda a Jupiter egyes holdjait is alaposabban megvizsgálhatná.

Navigáció pulzárokkal

Navigáció pulzárokkalA távoli világűrben a navigációs műholdak jelei nem használhatók, ezért a helymeghatározást segítő új módszert kellett keresni.

Ganymedes: 21 év óta először közelről

Ganymedes: 21 év óta először közelrőlA Juno űrszonda június 7-én alig több mint 1000 km-re repült el a Jupiter (és a Naprendszer) legnagyobb holdja közelében.

Hazaindult az OSIRIS-REx

Hazaindult az OSIRIS-RExHétfőn egy pályamódosító manőverrel elhagyata a Bennu kisbolygót az amerikai űrszonda, hogy két és fél év múlva leszállítsa az égitestről begyűjtött anyagmintát.

Karácsonyi képeslap

Karácsonyi képeslapA NASA április közepén tette közzé azt a karácsonykor készült fotót, amelyen a lefényképezett objektumnak csak a helye látszik.

Bolida a Jupiteren

Bolida a JupiterenA Juno műszere a Jupiter sarki fényét vizsgálta, de véletlenül a képre került egy tűzgömb fényes felvillanása az óriásbolygó légkörében.

Tíz Nap, bélyegeken

Tíz Nap, bélyegekenAz Egyesült Államok postaszolgálata hamarosan a NASA műholdjának tíz hullámhosszon a Napról készített felvételeiből ad ki bélyegsorozatot.

OSIRIS-REx: egy másik kisbolygónál?

OSIRIS-REx: egy másik kisbolygónál?A Bennu anyagmintájával 2023-ban visszatérő amerikai űrszonda nem sokkal később eljuthatna a hírhedt Apophis közelébe is.

Két hosszabbítás

Két hosszabbításA NASA a Jupiternél és a Marson dolgozó egy-egy űrszondája programjának meghosszabbítása mellett döntött.

Különös felhőalakzat

Különös felhőalakzatSzokatlan, gyorsan mozgó képződményt örökített meg a Hubble-űrtávcső augusztus végén a Jupiter légkörében.

Jól teljesít a TESS

Jól teljesít a TESSA NASA exobolygó-vadász küldetése befejezte elsődleges küldetését, az égbot 75%-áról képet alkotott.

A NEOWISE-üstökös

A NEOWISE-üstökösA NASA Parker Solar Probe űrszondája éppen a megfelelő helyen járt ahhoz, hogy július 5-én látványos felvételt készíthessen az üstökösről.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21