Amerika és az űrcsillagászat Cikkek: 1 - 20

Segítség amatőrcsillagászoktól

Segítség amatőrcsillagászoktólA NASA amatőrcsillagászok megfigyeléseit felhasználva dönti el, milyen pályán közelítse meg a Jupiter körül keringő Juno szondája a bolygó nagy vörös foltját.

Újra a víz eredetéről

Újra a víz eredetérőlA planetológia egyik fontos kérdése a földi víz eredete, amire vonatkozóan a különböző égitesteken a deutérium/hidrogén arány mérése adhat támpontot.

2018 a csillagászatban

2018 a csillagászatbanA Sky and Telescope elkészítette összeállítását az elmúlt év (szerintük) legfontosabb csillagászati eseményeiről.

A Bennu körüli pályán az OSIRIS-REx

A Bennu körüli pályán az OSIRIS-RExEgy szilveszteri manőverrel az alig 500 m-es kisbolygó körüli pályára állt az amerikai űrszonda.

Megérkezett célpontjához az OSIRIS-REx

Megérkezett célpontjához az OSIRIS-RExAz amerikai kisbolygókutató űrszonda megközelítette a Bennu kisbolygót, amelyet közelebbről megvizsgál és végül anyagmintát is hoz róla a Földre.

Bealkonyul a Dawnnak

Bealkonyul a DawnnakŰrtörténelmi rekordok, elsőségek, űrtechnikai bravúrok és lélegzetelállító képek után vége felé közeledik a NASA Dawn (Hajnal) szondájának 11 éves küldetése.

Már látják a célpontokat

Már látják a célpontokatKét amerikai űrszonda közeledik egy-egy kis égitesthez – az egyik a Naprendszer belső részén, a másik tőlünk nagyon messze.

A Gaia és a vörös törpék működése

A Gaia és a vörös törpék működéseSok adatból váratlan érdekességek is előbukkanhatnak. A Tejútrendszer milliárdnyi csillagát felmérő Gaia űrszonda újabb meglepetéssel szolgált.

JWST: óvatos optimizmus

JWST: óvatos optimizmusA NASA és partnerei töretlenül bíznak abban, hogy a Webb-űrtávcső a legutóbbi költségvetési és időzítési problémák ellenére végül mégiscsak kijut a világűrbe. Eközben az utódján is gondolkoznak.

JWST: még egy év késés

JWST: még egy év késésA néhány hónappal ezelőtt közzétett 2020. májusi indítási dátumhoz képest újabb majdnem egy évet csúszik a James Webb-űrtávcső (JWST) startja.

A Ceres jégvulkanizmusa

A Ceres jégvulkanizmusaA Ceres jellegzetes alakzatai a kriovulkanikus eredetű hegyek. A magasba toluló jéghegyek annál laposabbak, minél öregebbek és minél közelebb vannak az egyenlítőhöz.

A Phobos barázdái

A Phobos barázdáiSzámítógépes modellezéssel kapott eredmények szerint a Mars nagyobbik holdjának jellegzetes barázdáit a Stickney-kráterből kidobott sziklák okozhatták.

Az első hírek a New Horizons elrepüléséről

Az első hírek a New Horizons elrepülésérőlA földi irányítók megkapták az első rádiójeleket a távoli Kuiper-öv kisbolygója mellett ma elszáguldó űrszondától.

Bealkonyulhat az Europa kutatásának

Bealkonyulhat az Europa kutatásánakAz Europa Clipper megvalósulhat, de a csökkenő politikai támogatás és a szakmai kételyek egyaránt az Europára leszálló szonda bizonytalan időre történő halasztása mellett szólnak.

A Kepler vége

A Kepler végeA NASA nevezetes űrtávcsövének elfogyott az üzemanyaga, 9 év működés után nem tudnak már több megfigyelést végezni vele.

A Kepler elnyűhetetlen

A Kepler elnyűhetetlenSem a kifogyóban levő üzemanyag, sem az egyik működésképtelen hajtóműfúvóka nem akadályozza a NASA exobolygókereső űrtávcsövét a munka folytatásában.

CubeSattal a hiányzó anyag nyomában

CubeSattal a hiányzó anyag nyomábanA HaloSat a közelmúltban a Nemzetközi Űrállomásról pályára állított CubeSat, amely a Világegyetem hiányzó anyagának kereséséhez végez méréseket.

Űrszonda, amely „megérinti a Napot”

Űrszonda, amely „megérinti a Napot”Elindult a NASA legújabb tudományos küldetése, a Parker Solar Probe.

Kezdődhet az újabb bolygóvadászat

Kezdődhet az újabb bolygóvadászatVégeztek a TESS műholdon a berendezések ellenőrzésével. A NASA áprilisban indított legújabb űrtávcsöve készen áll a munkára.

Még közelebb a Cereshez

Még közelebb a CereshezA NASA Dawn szondája 2015 márciusa óta kering a Ceres körül. Küldetése utolsó szakaszában olyan közelről vizsgálja, mint még soha.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15