A Nap és bolygótestvéreink Cikkek: 141 - 160

Élet a Vénuszon?? - 1. rész

Élet a Vénuszon?? - 1. részA SETI Intézet folyóiratában tavaly megjelent cikk fordítását közöljük három folytatásban. A téma igazán különleges: lehet-e élet a Vénuszon?

Egyből semmi

Egyből semmiA Hayabusa szonda megtette az első leszállási kísérletet az Itokawa kisbolygó felszínére, de az automatika megszakította a folyamatot. Hamarosan újabb kísérlet várható.

Venus Express: új startdátum

Venus Express: új startdátumNovember 9-re jelölték ki az ESA Vénusz-szondájának indítási időpontját.

Oroszország is a Marsra tart (13. rész)
Az 1999-es terv

Oroszország is a Marsra tart (13. rész)<br>Az 1999-es tervSorozatunkban elérkeztünk az ezredforduló előtti utolsó orosz tervhez. 1999-et írunk, a gazdaságilag padlón lévő Oroszországban élő szakemberek kis csoportja továbbfejlesztette a korábbi terveket...

Oroszország is a Marsra tart (12. rész)
Rendszerváltást követő korrekciók

Oroszország is a Marsra tart (12. rész) <br>Rendszerváltást követő korrekciók1989-ben George Bush amerikai elnök meghirdette az Egyesült Államok szándékát arra, hogy 2019-ig amerikai zászló loboghasson a Marson. A Keleti Blokk és a Szovjetunió bukása, továbbá a hazai támogatás hiánya miatt a programból nem lett semmi. Az orosz Mars-program megvalósítása is egyre távolabbinak tűnt.

Ulysses-születésnap

Ulysses-születésnapAz űrszondák „életkorát” indításuk napjától szokás számolni. Az ESA és a NASA egyedülálló, ma is működő közös napkutató szondája nemrég múlt 15 éves.

A történelem legnagyobb üstökös-felfedezője...

A történelem legnagyobb üstökös-felfedezője...... egy űreszköz. Az ESA és a NASA napkutató szondájával, a SOHO-val augusztus 5-én találták az ezredik üstököst.

A Voyager-1 űrszonda kilépett a szuperszonikus napszélbuborékból

A Voyager-1 űrszonda kilépett a szuperszonikus napszélbuborékbólA Naprendszer-kutatás jelentős eseményéről „első kézből” értesülhetünk.

Az MRO él és útban van a Mars felé!

Az MRO él és útban van a Mars felé!Aug. 12. (péntek), 15.15: Egy bő 15 perces folyamat eredményeként kinyíltak a Mars-orbiter napelemszárnyai és ezzel az MRO megkezdi hét hónapos utazását a vörös bolygó felé!

Marsi víz, bolygóméretekben

Marsi víz, bolygóméretekbenA korábbi időkben csak feltételezhető volt a víz egykori kiterjedt jelenléte bolygószomszédunkon. A Spirit és Opprtunity eredményi mellé most újabb bizonyítékokat szolgáltatott a Mars Express, ezúttal bolygóméretekben.

Úton a Venus Express

Úton a Venus ExpressHajnalban Bajkonurból sikeresen startolt az ESA legújabb űrszondája, amely a Vénusz bolygót kutatja majd.

Űridőjárási kutatások világszerte

Űridőjárási kutatások világszerteAz űridőjárás kutatásával, az eredmények szolgálatszerű közzétételével kapcsolatos újdonságokat foglaljuk össze - főleg Európára koncentrálva.

PROGRAMAJÁNLÓ: Az élet lehetősége a Marson

PROGRAMAJÁNLÓ: Az élet lehetősége a MarsonAz MTA Biológiai Tudományok Osztálya és a Collegium Budapest ezzel a címmel rendez tudományos ülést november 9-én.

Megvalósul a Solar Orbiter?

Megvalósul a Solar Orbiter?Az Európai Űrügynökség nagy vállalkozásba kezd. Az előzetes tervek szerint 2013-ban egy új űrszonda áll Nap körüli pályára. A Solar Orbiter keringése során a Merkúrnál is közelebbről vizsgálná központi csillagunkat.

Oroszország is a Marsra tart (11. rész)
Az utolsó szovjet terv

Oroszország is a Marsra tart (11. rész) <br>Az utolsó szovjet tervA hosszú kihagyás után folytatjuk sorozatunkat, melyben a korábbi szovjet és jelenlegi orosz emberes Marsra-szállás terveivel ismerkedhetnek meg az Olvasók. A legújabb részben az utolsó szovjet tervet ismertetjük.

Mars Express: hosszabbítás egy marsi évvel

Mars Express: hosszabbítás egy marsi évvelAz ESA 23 hónappal megnyújtotta a sikeres európai marsszonda tudományos programját.

Napnyugta a Guszev-kráter fölött

Napnyugta a Guszev-kráter fölöttMilyen egy napnyugta a Marson? A NASA Spirit marsjárművének kamerájával készített felvétel megmutatja nekünk.

Munkában a Mars Express radarja

Munkában a Mars Express radarjaA Mars Express június 17-én kibontott MARSIS nevű radarja visszaküldte első méréseit a Földre – jelentette július 27-én a New Scientist. Még hónapokig is eltarthat, mire sikerül értelmezni az adatokat.

Trójai Szaturnusz-holdak

Trójai Szaturnusz-holdakA Cassini repülése jelentőségében és felfedezéseiben kezd hasonlatossá válni a korábbi idők nosztalgikusan emlegetett, „nagynevű” szondáéihoz. A Szaturnusz-rendszer trójai holdjairól nemrég készültek felvételek.

Németország csatlakozott az Aurora programhoz

Németország csatlakozott az Aurora programhozNémetország csatlakozott az Európai Űrügynökség Aurora programjának előkészítő fázisához. Ezzel az Aurorában résztvevő ESA-tagállamok száma 12-re emelkedett.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18