A Nap és bolygótestvéreink Cikkek: 101 - 120

Az európai Merkúr-szonda építése

Az európai Merkúr-szonda építéseMiközben az amerikai MESSENGER első közeli képeit küldte a Merkúrról, az európaiak is készülnek saját űrszondájukkal. Aláírták a 2013-ban indítandó BepiColombo megépítéséről szóló szerződést.

Mintahozó küldetés a Marshoz - majd egyszer...

Mintahozó küldetés a Marshoz - majd egyszer...Úgy tűnik, a marsi mintahozó küldetésre még jócskán várni kell. Amiben egyetértés van: mindenki szeretné, s amiben szintén: senki sem igazán.

Sok fagyott víz van a Marson

Sok fagyott víz van a MarsonA Mars Express radarmérései alapján megbecsülték a déli pólus környékét fedő jégrétegben tárolt víz mennyiségét.

Marsi turistatérképek

Marsi turistatérképekKirándulást tervez a szomszéd bolygóra? Egy kicsit korainak hangzik, de az ESA már készíti a hozzá való térképeket...

A Marsot fényképezi a Rosetta

A Marsot fényképezi a RosettaEgy-egy kép erejéig, de már megkezdte a Mars megfigyelését a Rosetta, mely 2007. február 25-én halad el a legnagyobb közelségben a Vörös Bolygó mellett.

A STEREO első eredményei

A STEREO első eredményeiA NASA tavaly október 25-én felbocsátott STEREO űrszondapárosának mind a 16 műszere az első két hét ellenőrző mérései szerint hibátlanul működik.

Gyöngysor a Nap előtt

Gyöngysor a Nap előttA szerdai Merkúr-átvonulás a Föld túloldaláról volt látható, s a napkutató űreszközök is megörökítették.

A STEREO űrszondapárosról

A STEREO űrszondapárosrólA frissen felbocsátott napkutató űrszondákat részletesebben is bemutatjuk, külön kiemelve a tudományos program hazai vonatkozásait.

Tavaszodik az Uránuszon

Tavaszodik az UránuszonAz Uránuszt sokan a Naprendszer legunalmasabb bolygójának tartják, hiszen légkörének felső része meglehetősen egyenletes képet mutat.

Úton az új japán napfizikai műhold

Úton az új japán napfizikai műholdA SOLAR-B japán idő szerint szeptember 23-án reggel (nálunk még 22-én este) indult, majd sikeresen Föld körüli pályára állt. Új neve Hinode.

Megkezdődött az új napfoltciklus

Megkezdődött az új napfoltciklusA napfoltok mágneses polaritásváltásának megfigyelése a 24. ciklus kezdetére utal.

A víz bűvöletében - 2.

A víz bűvöletében - 2.A Spirit szonda lokális szilikát-lelete mellett más marsszondák keringő egységeinek eredményei alapján a feltételezett korai óceán(ok) meglétére találtak bizonyítékokat kutatók.

STEREO-napfogyatkozás

STEREO-napfogyatkozásFebruár 25-én a napkutató STEREO űrszondák egyike (a Földtől lemaradó, a B jelű) a Hold árnyékába került.

A Steins-megfigyelés tudományos eredményei

A Steins-megfigyelés tudományos eredményeiEgyre gyakoribb, hogy űrszondák távolról kisbolygókat figyelnek meg. De vajon van-e ezeknek az eseményeknek tudományos haszna? Hiszen a képeken alig pár pixelesek az égitestek. Cikkünkben a Steins kisbolygó megfigyeléséről írunk.

Lencsevégen a Lutetia kisbolygó

Lencsevégen a Lutetia kisbolygóA Rosetta űrszonda 2007 januárjában a 21 Lutetia kisbolygót tanulmányozta. Az űrszonda most kis felbontású képeket készített a kisbolyóról, de még visszatér hozzá.

2007: Nemzetközi Heliofizikai Év

2007: Nemzetközi Heliofizikai ÉvA következő év egy nagy tudományos program éve lesz, olyan, amilyen nagyjából ötven évente fordul elő a világban.

A Hinode már a Napot figyeli

A Hinode már a Napot figyeliA szeptemberi start előtt SOLAR-B-ként ismert japán mesterséges hold jó úton halad tudományos programjának megkezdése felé.

Elindult a STEREO

Elindult a STEREOAz amerikai napkutató űrszondapáros Delta-2 rakétával startolt Floridából.

Hírek a Marsról

Hírek a MarsrólAz Opportunity egy nagy kráter peremére ért, az MRO nagyfelbontású kamerája készen áll a felszín fényképezésére, valamint egyéb friss hírek a Marsról!

Erisnek hívják, Xenának becézik

Erisnek hívják, Xenának becézikA törpebolygók közé tartozó 134340-es számú kisbolygó nevét régóta ismerjük. A Plútó kisbolygóként való beszámozása mellett az IAU elnevezte a sokáig „10. bolygónak” is nevezett 2003 UB313-at, melyről felfedezése óta kiderült, holdja is van.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17