A Holdnál Cikkek: 41 - 60

Mona Lisa LOLA-nak

Mona Lisa LOLA-nakA NASA Hold körül keringő Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) szondájára lézeres kommunikációs kísérlet keretében elküldték Leonardo híres festményének digitalizált változatát.

Ma két új „holdseb” keletkezik

Ma két új „holdseb” keletkezikAz amerikai GRAIL űrszondapáros a Hold északi pólusa környékén, a tervek szerint egy hegyoldalba csapódva végzi sikeres pályafutását.

A GRAIL tovább él

A GRAIL tovább élA Hold garvitációs terét feltérképező amerikai űrszondapáros küldetését decemberig meghosszabbították.

Újévi randevú a Holddal

Újévi randevú a HolddalA NASA GRAIL űrszondapárosának egyik tagja december 31-én, a másik január 1-jén állt pályára a Hold körül.

A Hold északi sarkvidéke

A Hold északi sarkvidékeA mozaikképet a NASA Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) szondájának közel ezer egyedi felvételéből állították össze.

Már a starthelyen a GRAIL

Már a starthelyen a GRAILA Hold gravitációs terének kutatására készülő amerikai űrszondapár már Cape Canaveral 17-es indítóállásánál várja a szeptember 8-án esedékes startot. Feltehetően ez lesz a Delta-2 rakéta búcsúja Floridától.

A Hold déli pólusvidéke, ahogy sosem láttuk

A Hold déli pólusvidéke, ahogy sosem láttukAz amerikai Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) űrszonda kamerájának fél éven át készített felvételeiből egy érdekes megvilágítási képet állítottak össze.

Víz és más kincsek a Holdon

Víz és más kincsek a HoldonElkészültek a tavaly októberben a Holdba csapódott amerikai LCROSS szonda adatainak részletes elemzésével. Ha valaha űrhajósok mennének az égitest déli sarkvidékére, ásót is érdemes lesz magukkal vinniük.

Perdöntő fotók a Holdról

Perdöntő fotók a HoldrólMint korábban is hírt adtunk róla, a Lunar Reconnaissance Orbiter a Holdat tanulmányozza és minden korábbinál korszerűbb technológiája révén minden korábbinál részletesebb eredmények várhatók tőle. Most például „holdi lábnyomokat” rögzített.

LCROSS: meglepetés és kis csalódás

LCROSS: meglepetés és kis csalódásAz amerikai űreszköznek a Hold felszínébe való csapódása némi csalódást keltett azokban, akik látványos fényjelenséget vártak. A tudományos mérések kiértékelése még tart.

A GRAIL vége

A GRAIL végeAhogy tervezték, hétfőn a Hold felszínébe csapódott a NASA két ikerszondája, amelyekkel az égitest gravitációs terét térképezték fel.

A Hold legpontosabb gravitációs térképe

A Hold legpontosabb gravitációs térképeAz amerikai GRAIL űrszondapáros méréseiből megalkották a Hold eddigi legnagyobb felbontású gravitációs térképét.

Apály és Dagály

Apály és DagályÚj nevet kaptak a NASA holdszonda-ikrei, a Hold körül Szilveszter és Újév napján pályára állt GRAIL-A és GRAIL-B.

Kamerák a Holdhoz, gyerekeknek

Kamerák a Holdhoz, gyerekeknekA szombaton indított amerikai GRAIL űrszondapáros fedélzetén olyan kamerákat helyeztek el, amelyek amerikai iskolások utasításait követve fényképezik majd a Hold felszínét.

Elindult a Holdhoz a GRAIL űrszondapáros

Elindult a Holdhoz a GRAIL űrszondapárosŰrszondák sora fényképezte már a felszínét, 12 ember járt rajta, kőzetmintákat hoztak vissza onnan, mégis van még mit kutatni a Holddal kapcsolatban. A GRAIL az égitest gravitációs terének feltérképezésére indult.

Furcsa holdkráter – furcsa eredet?

Furcsa holdkráter – furcsa eredet?Lehet, hogy a Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) felvételei segítségével a Hold túlsó oldalán talált különös krátert egy amerikai űrszonda ütötte, még az 1960-as évek végén.

LOLA szerint a Hold...

LOLA szerint a Hold...Az amerikai Lunar Reconnaissance Orbiter szonda lézeres magasságmérő berendezésével elkészítették a Hold részletes magassági térképét.

Gesztus a konkurenciának

Gesztus a konkurenciánakAz amerikai LRO szonda új képei ezúttal a szovjet holdfelfedező eszközök sikereiről is „bizonyítékot szolgáltattak”.

„Sok víz” a holdkráterben

„Sok víz” a holdkráterbenA NASA-nál elkészültek az LCROSS színképi mérései egy részének elemzésével. A kirepült anyagfelhőben víz nyomaira bukkantak.

Négy percnyi méréssel a holdi víz nyomában

Négy percnyi méréssel a holdi víz nyomábanOktóber 9-én, magyar idő szerint 13:30-kor üt lyukat a talajba az amerikai LCROSS a Hold déli pólusa közelében.
Oldalak: 1 2 3 4