A Holdnál Cikkek: 41 - 60

A Hold északi sarkvidéke

A Hold északi sarkvidékeA mozaikképet a NASA Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) szondájának közel ezer egyedi felvételéből állították össze.

Már a starthelyen a GRAIL

Már a starthelyen a GRAILA Hold gravitációs terének kutatására készülő amerikai űrszondapár már Cape Canaveral 17-es indítóállásánál várja a szeptember 8-án esedékes startot. Feltehetően ez lesz a Delta-2 rakéta búcsúja Floridától.

A Hold déli pólusvidéke, ahogy sosem láttuk

A Hold déli pólusvidéke, ahogy sosem láttukAz amerikai Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) űrszonda kamerájának fél éven át készített felvételeiből egy érdekes megvilágítási képet állítottak össze.

Víz és más kincsek a Holdon

Víz és más kincsek a HoldonElkészültek a tavaly októberben a Holdba csapódott amerikai LCROSS szonda adatainak részletes elemzésével. Ha valaha űrhajósok mennének az égitest déli sarkvidékére, ásót is érdemes lesz magukkal vinniük.

Perdöntő fotók a Holdról

Perdöntő fotók a HoldrólMint korábban is hírt adtunk róla, a Lunar Reconnaissance Orbiter a Holdat tanulmányozza és minden korábbinál korszerűbb technológiája révén minden korábbinál részletesebb eredmények várhatók tőle. Most például „holdi lábnyomokat” rögzített.

LCROSS: meglepetés és kis csalódás

LCROSS: meglepetés és kis csalódásAz amerikai űreszköznek a Hold felszínébe való csapódása némi csalódást keltett azokban, akik látványos fényjelenséget vártak. A tudományos mérések kiértékelése még tart.

LCROSS: módosított célpont

LCROSS: módosított célpontAz október 9-én a Hold felszínébe csapódó amerikai űreszközt a tervezetthez képest egy kicsit arrébb irányítják, mert ott talán több a víz.

Az Apollo-12 leszállóhelye – ma

Az Apollo-12 leszállóhelye – maA Hold körüli pályán keringő amerikai Lunar Reconnaissance Orbiter lefényképezte az Apollo-12 leszállóhelyét is.

Egy holdi leszállóhely újabb részletei

Egy holdi leszállóhely újabb részleteiA NASA Lunar Reconnaissance Orbiter szondája folytatja az egykori Apollo leszállóhelyek fényképezését. A Fra Mauro őrzi az Apollo-14 űrhajósainak lábnyomait, majdnem a Cone-kráterig...

Az LRO első képei a Holdról

Az LRO első képei a HoldrólElküldte bemutatkozó felvételeit az új amerikai űrszonda. A Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) június 23-án érte el a Holdat.

Elindult a Holdhoz a GRAIL űrszondapáros

Elindult a Holdhoz a GRAIL űrszondapárosŰrszondák sora fényképezte már a felszínét, 12 ember járt rajta, kőzetmintákat hoztak vissza onnan, mégis van még mit kutatni a Holddal kapcsolatban. A GRAIL az égitest gravitációs terének feltérképezésére indult.

Furcsa holdkráter – furcsa eredet?

Furcsa holdkráter – furcsa eredet?Lehet, hogy a Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) felvételei segítségével a Hold túlsó oldalán talált különös krátert egy amerikai űrszonda ütötte, még az 1960-as évek végén.

LOLA szerint a Hold...

LOLA szerint a Hold...Az amerikai Lunar Reconnaissance Orbiter szonda lézeres magasságmérő berendezésével elkészítették a Hold részletes magassági térképét.

Gesztus a konkurenciának

Gesztus a konkurenciánakAz amerikai LRO szonda új képei ezúttal a szovjet holdfelfedező eszközök sikereiről is „bizonyítékot szolgáltattak”.

„Sok víz” a holdkráterben

„Sok víz” a holdkráterbenA NASA-nál elkészültek az LCROSS színképi mérései egy részének elemzésével. A kirepült anyagfelhőben víz nyomaira bukkantak.

Négy percnyi méréssel a holdi víz nyomában

Négy percnyi méréssel a holdi víz nyomábanOktóber 9-én, magyar idő szerint 13:30-kor üt lyukat a talajba az amerikai LCROSS a Hold déli pólusa közelében.

Hajsza a holdi víz után

Hajsza a holdi víz utánVan-e víz – persze nem folyékony – a Föld jó öreg, korábban csontszáraznak hitt kísérőjén? A Science magazin holnapi számában megjelenő cikkek szerint igen!

Gondban az LCROSS

Gondban az LCROSSA NASA holdi becsapódásra készített szondája szombaton váratlanul elhasználta a manőverezésre szolgáló hajtóanyaga több mint felét. Az irányítók feje most amiatt főhet, hogy megmentsék a küldetést.

Az LRO első képei a régi holdi leszállóhelyekről

Az LRO első képei a régi holdi leszállóhelyekrőlMa nyilvánosságra hozták a NASA Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) szondájának első olyan nagyfelbontású felvételeit, amelyeket korábbi Apollo leszállóhelyekről készített.

Úton az amerikai holdszonda

Úton az amerikai holdszondaAz Atlas-5 rakéta magyar idő szerint csütörtök éjjel állította pályára a Lunar Reconnaissance Orbitert.
Oldalak: 1 2 3 4