A Holdnál Cikkek: 21 - 40

Interaktív térkép a Holdról

Interaktív térkép a HoldrólPontosabban az északi pólus vidékéről, az amerikai Lunar Reconnaissance Orbiter űrszonda felvételei alapján.

Meglesett holdszonda

Meglesett holdszondaSzerencsés körülmények és gondos tervezés segítette, hogy a Hold körül keringő egyik amerikai űrszonda lefényképezze a másikat.

A Hold két arca

A Hold két arcaAz amerikai GRAIL űrszondapáros gravitációs mérései nyomán kiderült, hogy a Hold innenső féltekéjén több a nagy, becsapódásos eredetű medence, mint az égitest túlsó, a Földről nem látható oldalán.

A LADEE a Holdnál

A LADEE a HoldnálPályára állt az égitest körül a legújabb amerikai holdkutató űrszonda.

Új űrszonda a Holdhoz: úton a LADEE

Új űrszonda a Holdhoz: úton a LADEEA Wallops-szigetről startolt amerikai űrszonda már a Föld körül kering, hamarosan elindul a Hold felé.

2210 méterre egymástól: a GRAIL kráterei a Holdon

2210 méterre egymástól: a GRAIL kráterei a HoldonA Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) felvételein sikerült megtalálni a tavaly decemberben a Hold felszínébe csapódott űrszondapár, az Apály és Dagály alig 5 m-es átmérőjű nyomait.

A GRAIL vége

A GRAIL végeAhogy tervezték, hétfőn a Hold felszínébe csapódott a NASA két ikerszondája, amelyekkel az égitest gravitációs terét térképezték fel.

A Hold legpontosabb gravitációs térképe

A Hold legpontosabb gravitációs térképeAz amerikai GRAIL űrszondapáros méréseiből megalkották a Hold eddigi legnagyobb felbontású gravitációs térképét.

Apály és Dagály

Apály és DagályÚj nevet kaptak a NASA holdszonda-ikrei, a Hold körül Szilveszter és Újév napján pályára állt GRAIL-A és GRAIL-B.

Kamerák a Holdhoz, gyerekeknek

Kamerák a Holdhoz, gyerekeknekA szombaton indított amerikai GRAIL űrszondapáros fedélzetén olyan kamerákat helyeztek el, amelyek amerikai iskolások utasításait követve fényképezik majd a Hold felszínét.

Rendetlenkednek a holdi lézertükrök

Rendetlenkednek a holdi lézertükrökOrosz automata holdszondák és az amerikai Apollo űrhajósok is lézertükröket hagytak a Holdon, amelyeket használva a mai napig pontosan tudják mérni a Föld–Hold távolság változását.

Amerikai lencsevégen a kínai holdszonda

Amerikai lencsevégen a kínai holdszondaA Lunar Reconnaissance Orbiter szonda karácsonykor a Holdnak épp azon vidéke fölött repült el, ahol leszállt a kínai űrszonda.

LADEE: sikeres lézeres teszt

LADEE: sikeres lézeres tesztA hónap eleje óta a Hold körül keringő amerikai szonda és a Föld között rekordsebességű, másodpercenként 622 megabites kapcsolatot hoztak létre.

Az űrállomást még irányítják...

Az űrállomást még irányítják...Az űrtevékenységet is érzékenyen érinti az Egyesült Államokban a közintézményeknek a költségvetési patthelyzet miatti leállása.

NASA: Hold nem, Mars igen

NASA: Hold nem, Mars igenRöviden így lehetne összefoglalni az amerikai állami űrhajózás jelenlegi közép- és hosszú távú stratégiáját: megyünk a Marsra, azonban a Holdat kihagyjuk.

Mona Lisa LOLA-nak

Mona Lisa LOLA-nakA NASA Hold körül keringő Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) szondájára lézeres kommunikációs kísérlet keretében elküldték Leonardo híres festményének digitalizált változatát.

Ma két új „holdseb” keletkezik

Ma két új „holdseb” keletkezikAz amerikai GRAIL űrszondapáros a Hold északi pólusa környékén, a tervek szerint egy hegyoldalba csapódva végzi sikeres pályafutását.

A GRAIL tovább él

A GRAIL tovább élA Hold garvitációs terét feltérképező amerikai űrszondapáros küldetését decemberig meghosszabbították.

Újévi randevú a Holddal

Újévi randevú a HolddalA NASA GRAIL űrszondapárosának egyik tagja december 31-én, a másik január 1-jén állt pályára a Hold körül.

A Hold északi sarkvidéke

A Hold északi sarkvidékeA mozaikképet a NASA Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) szondájának közel ezer egyedi felvételéből állították össze.
Oldalak: 1 2 3 4