A hét képe Cikkek: 841 - 860

A SMART-1 a Földet fotózza

A Hold felé egyre elnyúltabb Föld körüli pályán tartó SMART-1 európai holdszonda útközben a Földről készít felvételeket.

A SMART-1 visszanéz

A SMART-1 visszanézA Hold felé tartó európai szonda 70 ezer km távolságból lefényképezte „szülőhazáját”.

Egy szupernóva-maradvány a Tejútrendszerben

Egy szupernóva-maradvány a TejútrendszerbenA NASA Chandra röntgencsillagászati holdjával egy régmúlt látványos égi jelenség - még mindig látványos - maradványát vizsgálták.

Célegyenesben a Cassini

Célegyenesben a CassiniMár csupán alig egy hónap van hátra, s a Cassini-Huygens űrszonda páros hét évnyi utazás után végre megérkezik, s pályára áll a Szaturnusz körül. A közeledő űrszonda egyre részletgazdagabb felvételeket készít a bolygóóriásról.

Űrhajósjelölt baktériumok?

Űrhajósjelölt baktériumok?Bizonyos baktériumok extrém körülmények között is életben maradnak.

Galaktikus pillangó

Galaktikus pillangóAz NGC 6302 jelű planetáris köd részletei a Hubble-űrtávcső felvételén

A Dunakanyartól a Balatonig

A Dunakanyartól a BalatonigA közelmúltban egy olyan űrfelvételt publikált a NASA, amelyen a Dunántúl északi része látható. A képen jól láthatók a domborzati viszonyok és a régió települései.

Megelevenedett van Gogh-festmény

Megelevenedett van Gogh-festményA Hubble Űrtávcső felvétele a V838 Monocerotis csillagot övező fénylő gyűrűkről kísértetiesen hasonlít Vincent van Gogh 1889-ben megálmodott és lefestett csillagaihoz.

A legtávolabbi ismert galaxis furcsa képe

A legtávolabbi ismert galaxis furcsa képeA Hubble Űrtávcső felvételén a ma ismert legtávolabbi galaxis látható.

A Mars leghatalmasabb völgye a Mars Express szemével

A Mars leghatalmasabb völgye a Mars Express szemévelA Mars Express 275 km-es keringési magasságból készítette el azt a döbbenetes felvételt, melyen a Valles Marineris látható. A képen (a valószínűleg víz által okozott) eróziós nyomok láthatók.

Csillagkeletkezés - ahogy a Hubble látta

Csillagkeletkezés - ahogy a Hubble láttaAz űrteleszkóp felvételeiből látványos képet állítottak össze a Tejútrendszer „szomszédjának”, a Nagy Magellán-felhőnek egyik, aktív csillagkeletkezéssel jellemezhető vidékéről.

A Hold-illúzió

A Hold-illúzióA Nemzetközi Űrállomásról néha különösnek látni a Holdat. Ezen a képen olyan, mintha belemerülne bolygónk légkörébe, no és persze a Földnél jóval kisebbnek mutatja magát.

Vénusz-átvonulás az űrből nézve

Vénusz-átvonulás az űrből nézveA NASA Föld körüli pályán keringő napmegfigyelő holdja, a TRACE nézőpontjából is látható volt a Vénusz tegnapi átvonulása a napkorong előtt.

Magánűrhajó-fejlesztés

Magánűrhajó-fejlesztésEheti képünkön a Space Ship One (SS1) űrhajó látható, amint az első, magántársaság által készített rakétarepülőként szuperszonikus sebességgel száguld. A Burt Rutan fejlesztő által tervezett „magánűrhajó” 64 km magasságba jutott, s elérte az 1490 km-es óránként sebességet.

A hét képe: a Trifid-köd

A hét képe: a Trifid-ködA Trifid-köd egy aránylag közel, „csupán” 5200 fényévnyire lévő gázköd. Derült éjszakán már kisebb távcsővel is megtalálható, 10 cm átmérő felett pedig már igazán szép látványt nyújt.

A Jangce folyó torkolata „színesben”

A Jangce folyó torkolata „színesben”Az Envisat felvétele Ázsia leghosszabb folyójának torkolatvidékét, Sanghaj környékét mutatja.

Földi porviharok

Földi porviharokHomok és porviharok nem csak a Marson, hanem a Földön is vannak: ez látszik a Terra műhold egyik lenyűgöző felvételén.

Mars-vulkán térhatású képe

Mars-vulkán térhatású képeAz ESA Mars Express szondájának egyik legújabb képén a Hecates Tholus vulkán látható - a megfelelő piros-kék szemüveggel rendelkezőknek térhatással!

Kozmikus rózsa Valentin-napra!

Kozmikus rózsa Valentin-napra!A szerelmesek napját a Spitzer-űrtávcső is megünnepli látványos felvételével az NGC 7129, rózsa alakú csillagközi ködről.

Holdunk a SMART–1 szemével

Holdunk a SMART–1 szemévelMár négy hónapja van úton Európa első Holdra indított űrszondája, a SMART-1. A sugárzási öveken túljutva leállították ionhajtóművét, s felvételt készített a Holdról.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44