A hét képe Cikkek: 841 - 860

A Szaturnusz - felülről

A Szaturnusz - felülrőlA Cassini-űrszonda mostani pályája lehetővé teszi, hogy az óriásbolygóról és gyűrűrendszeréről új nézőpontból készíthessen felvételeket.

Kozmikus szem üstököspor-pupillával

Kozmikus szem üstököspor-pupillávalA NASA Spitzer-űrtávcsövének látványos felvételén egy sokat fényképezett planetáris köd látható, de a megszokottól eltérő színekben.

Megvan a Nyomkereső is!

Megvan a Nyomkereső is!Rengeteg embert fordított az űrkutatás felé a két évtizeddel a Vikingek után indított újabb űrszonda, amely leszállt a Marson. A Mars Pathfinder (Mars Nyomkereső) többhónapos működésével jelentősen túltett tervezett élettartamán. A Mars Reconnaissance Orbiter megtalálta az elveszett Nyomkeresőt.

Kozmikus szőrmók fülbevalóval

Kozmikus szőrmók fülbevalóvalNémi fantáziával megszemélyesíthető az NGC 1316 jelű, öt hónapon belül két szupernóvát produkáló galaxis képe.

Kaliforniai erdőtűz műholdképen

Kaliforniai erdőtűz műholdképenAz európai Envisat távérzékelő mesterséges hold képe a Dél-Kaliforniában október végén pusztított tűz messze terjedő füstjét mutatja.

Még mindig Atlantis...

Még mindig Atlantis...Az Atlantis űrrepülőgép legutóbbi útjával (STS-115) kapcsolatban egy érdekes kép – és egy érdekes hír.

Hullócsillag?

Hullócsillag?Egy francia asztrofotós Perseida meteorokra várva egy látszólag hasonló jelenséget örökített meg.

Különleges kép az Uránuszról és holdjáról

Különleges kép az Uránuszról és holdjárólA Hubble-űrtávcső ritkán előforduló helyzetben „csípte el” az óriásbolygó Ariel nevű holdját.

Húsz év történelme űrfelvételeken

Húsz év történelme űrfelvételekenA francia SPOT távérzékelési holdak működésének húszéves évfordulóját Párizsban különleges képkiállítással ünneplik.

Ezer látványos űrfelvétel

Ezer látványos űrfelvételAz ESA földmegfigyelő programjának képgalériájába júniusban került be az ezredik felvétel.

A Rosetta a Marsnál

A Rosetta a MarsnálMa az európai Rosetta üstököskutató szonda sikeresen elhaladt a Mars közelében, ahol újabb lendületet nyert további útjához.

A Jupitert észlelte a Mars-szonda

A Jupitert észlelte a Mars-szondaA Mars körül keringő Mars Reconnaissance Orbiter 40 cm átmérőjű teleszkópja (kamerája) akkora felbontást tesz lehetővé, hogy vele még a Jupiter is könnyedén észlelhető.

A COROT rakétájának látványos visszatérése

A COROT rakétájának látványos visszatéréseJanuár 4-én reggel az USA Colorado államából és környékéről volt látható, amint a Szojuz hordozórakéta maradványai megsemmisültek a légkörben.

Gyöngysor a Nap előtt

Gyöngysor a Nap előttA szerdai Merkúr-átvonulás a Föld túloldaláról volt látható, s a napkutató űreszközök is megörökítették.

A Föld fényei éjjel

A Föld fényei éjjelBolygónk országai, városai jellegzetes fényeik alapján a világűrből is felismerhetők.

Milyennek látszik a Föld a Szaturnusz mellől?

Milyennek látszik a Föld a Szaturnusz mellől?Megtudhatjuk az amerikai Cassini-űrszonda szeptemberben készített felvételéről.

Régi-új képek a Vénusz felszínéről

Régi-új képek a Vénusz felszínérőlA Venyera szovjet űrszondák voltak az egyetlenek, melyek leszállóegységei képeket sugároztak vissza a Földre. Ezeket a panorámaképeket javították fel - meglepő eredménnyel...

A SMART-1 saját becsapódási helyét fotózta

A SMART-1 saját becsapódási helyét fotóztaMár csak két nap van hátra a nevezetes eseményig...

Mozgókép a Vénusz déli pólus vortexéről

Mozgókép a Vénusz déli pólus vortexérőlEzen a héten a Venus Express felvételeiből választottunk. A mozgóképen a déli pólus feletti légrétegekben lévő örvényt (vortexet) figyelhetjük meg.

Ez a Nap vagy a Hold?

Ez a Nap vagy a Hold?Van olyan elektromágneses hullámhossz, amelyen megfigyelve a Hold sokkal fényesebb a Napnál.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51