A hét képe Cikkek: 381 - 400

Száraz tónak nedves partján...

Száraz tónak nedves partján...A Mackay-tó Ausztrália negyedik legnagyobb tava – amikor éppen van benne víz.

Szilveszteri meglepetés az égből

Szilveszteri meglepetés az égbőlEgy kínai falu melletti erdőbe hullott vissza december 31-én egy Hosszú Menetelés-3A hordozórakéta kiégett első fokozata.

Ünnepi fények

Ünnepi fényekÉjszakai műholdfelvételek alapján jól kimutatható, hogyan nő a városi kivilágítás a fő ünnepi időszakokban.

Az Orion első űrrepülése képekben

Az Orion első űrrepülése képekben2014. december 5-e olyan nap volt, amiről még alighanem sokat fogunk beszélni az amerikai űrhajózással kapcsolatban.

Csillagoségbolt-park a Hortobágyon

Csillagoségbolt-park a HortobágyonEgy Magyarország területéről készült éjszakai űrképpel is illusztrálta cikkét a NASA Earth Obsertvatory.

Itt nyugszik a LADEE

Itt nyugszik a LADEEMár ami megmaradt az áprilisban a Holdba csapódott amerikai űrszondából.

Üstököslátogatás volt a Marsnál

Üstököslátogatás volt a MarsnálÉrkeznek az űrszondák első képei az október 19-én a Mars közelében elrepült C/2013 A1 (Siding Spring) üstökösről.

A csillogás tudománya

A csillogás tudományaAz űrfelvételeken lehet látványos, a kutatók számára bosszantó, de akár hasznos is a kamerába tükröződő napfény.

Kölcsönható galaxisóriás

Kölcsönható galaxisóriásA Hubble látványos képén egy hatalmas spirálgalaxis, amelynek „rendjét” egy közeli kisebb galaxis zavarta meg.

Fémgyűjtők az űrből

Fémgyűjtők az űrbőlBanglades partjainál sorakoznak a kiszuperált óceánjárók, várva, hogy kézi erővel szétbontsák őket és újrahasznosítsák anyagukat.

Az ISS, ahogy még nem láttuk

Az ISS, ahogy még nem láttukAz utolsó európai ATV teherűrhajó augusztusi érkezésekor egy újfajta, a lidar elvén működő dokkolórendszert is kipróbált.

Kitörés Fogón

Kitörés FogónNovember végén tüzes véget ért a két évtizedes nyugalom a Zöld-foki-szigetcsoport egyik tagján. A vulkánkitörés azóta két települést elpusztított.

Magyarország első radaros műholdképe

Magyarország első radaros műholdképeElkészült Magyarország első teljes, országos lefedettségű műholdradaros amplitúdóképe.

Pavlof a felhők felett

Pavlof a felhők felettNovember közepén Alaszka legaktívabb tűzhányója ismét kitört.

Szárazság Brazíliában

Szárazság BrazíliábanAz ország délkeleti részén évtizedek óta most a legkevesebb a csapadék. Egy kiszáradó víztározó űrfelvételen – ilyen volt, ilyen lett...

Lake County, Oregon

Lake County, OregonA Sentinel-1A műhold radarképén az USA egyik északnyugati államának viszonylag száraz, magasan fekvő területe látható.

Nagy-sóstó, Utah

Nagy-sóstó, UtahEgy érdekes részlet, a Nemzetközi Űrállomáson (ISS) dolgozó európai űrhajós készítette fotón.

A Föld és a Mars egy képen

A Föld és a Mars egy képenA NASA Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) űrszondájának kamerája megszokott esetben a Hold felszínét fényképezi.

Ami az Aral-tóból maradt

Ami az Aral-tóból maradtIdén nyáron történt meg először a modern időkben, hogy az egykor szebb napokat látott közép-ázsiai tó keleti medencéje teljesen kiszáradt.

Athén „őr-szemmel”

Athén „őr-szemmel”A Sentinel-1A radarfelvételén Görögország Attika nevű félszigete látható.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51