A hét képe Cikkek: 301 - 320

Homokvihar a Vörös-tenger fölött

Homokvihar a Vörös-tenger fölöttA Sentinel-3A műhold képe július 25-én készült, amikor a szél jelentős mennyiségű homokot szállított Afrikából a Vörös-tenger fölött az Arab-félsziget irányába.

Párizs éjjel

Párizs éjjelA Nemzetközi Űrállomásról készített éjszakai felvételen a francia főváros nevezetességei könnyen azonosíthatók.

Felülről meglesve

Felülről meglesveA Nemzetközi Űrállomás ritka nézőpontból: egy fölötte keringő földmegfigyelő műhold felvételein!

Termőföldek Délnyugat-Ausztráliában

Termőföldek Délnyugat-AusztráliábanAusztrália egyik „éléskamrájába”, a Murray–Darling-medencébe látogatunk űrfelvétel segítségével.

Csillagfióka

CsillagfiókaA fiatal csillag épp kitörni készül szülőhelyéről. Mint egy madárfióka, amely próbálja feltörni a tojáshéjat, a csillag is „keresi” a kiutat a környező világegyetembe.

Sós, büdös – és színes is

Sós, büdös – és színes isHamis színezésű műholdképeken a Krím-félsziget különös tavai.

Zöld-hegy a zöld szigeten

Zöld-hegy a zöld szigetenA XIX. században még kopár vulkáni táj volt, az űrfelvételen már erdőktől zöldell a hegy. Emberi segítséggel bár, de a növényzet meghódította a kis szigetet.

NGC 6814

NGC 6814A Hubble-űrtávcső felvétele a spirálgalaxisról.

Hajóroncsok nyoma az űrből

Hajóroncsok nyoma az űrbőlA hajózásra veszélyt jelentő, a sekély tengerek fenekén nyugvó hajóroncsokat a világűrből is észlelni lehet, mert a roncs zavaró akadályt jelent az áramlás útjában.

Kelet-Indonézia, szokatlan nézőpontból

Kelet-Indonézia, szokatlan nézőpontbólJáva, Bali, Lombok, Sumba... így sorakoznak a szigetek a Nemzetközi Űrállomás fedélzetéről készített fényképen.

Sundarbans

SundarbansLátványos űrfelvételen a Banglades és India határán, a Gangesz és a Brahmaputra deltájában található mangroveerdő, a világörökség része.

Gyűrűkereszteződés

GyűrűkereszteződésMeghökkentő felvételt tettek közzé a Cassini űrszondától. Csaknem egymásra merőleges sávok látszanak a Szaturnusz gyűrűjében.

Tengiz-tó

Tengiz-tóKazahsztán északi részének sós vizű – és kalandos űrtörténeti vonatkozású – tava a Nemzetközi Űrállomásról készített fotón.

Újabb olimpiai helyszín

Újabb olimpiai helyszínMár hagyomány, hogy portálunkon bemutatjuk, milyennek látszanak a téli és nyári olimpiák helyszínei a világűrből. Rióval sem teszünk kivételt.

Galaxisok közel és távol

Galaxisok közel és távolA Hubble-űrteleszkóp egyik legújabb felvétele majdnem olyan mély, mint a híres Hubble Ultra Deep Field, amin több mint tízezer galaxis látható.

Az új Szuezi-csatorna

Az új Szuezi-csatornaA Földközi- és a Vörös-tengert összekötő kulcsfontosságú hajózási útvonalat 2015-ben kibővítették.

Ábécé az űrből

Ábécé az űrbőlMár megszokhattuk, hogy az űrből (majdnem) minden látszik. De arra csak néhány tréfás kedvű és fantáziadús amerikai kutató gondolt, hogy még az ábécé betűi is.

Svalbard fentről

Svalbard fentrőlAz ESA több mint 14 éve pályán levő kísérleti műholdja, a Proba-1 fényképezte Európa legészakibb műholdkövető állomását a Spitzbergákon.

Születésnapi szappanbuborék

Születésnapi szappanbuborékA Hubble-űrteleszkóp 26. születésnapja alkalmából ismét egy égi tüneményt örökített meg, amely egy hatalmas kozmikus szappanbuborékra emlékeztet.

A Sentinel–3A első felvételei

A Sentinel–3A első felvételeiIndítása után két héttel a Sentinel–3A már ízelítőt adott abból, mire lesz képes, milyen felvételekkel gazdagítja majd az EU Copernicus programját.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51