A hét képe Cikkek: 281 - 300

Kitörés Fogón

Kitörés FogónNovember végén tüzes véget ért a két évtizedes nyugalom a Zöld-foki-szigetcsoport egyik tagján. A vulkánkitörés azóta két települést elpusztított.

Magyarország első radaros műholdképe

Magyarország első radaros műholdképeElkészült Magyarország első teljes, országos lefedettségű műholdradaros amplitúdóképe.

Pavlof a felhők felett

Pavlof a felhők felettNovember közepén Alaszka legaktívabb tűzhányója ismét kitört.

Szárazság Brazíliában

Szárazság BrazíliábanAz ország délkeleti részén évtizedek óta most a legkevesebb a csapadék. Egy kiszáradó víztározó űrfelvételen – ilyen volt, ilyen lett...

Lake County, Oregon

Lake County, OregonA Sentinel-1A műhold radarképén az USA egyik északnyugati államának viszonylag száraz, magasan fekvő területe látható.

Nagy-Sóstó, Utah

Nagy-Sóstó, UtahEgy érdekes részlet, a Nemzetközi Űrállomáson (ISS) dolgozó európai űrhajós készítette fotón.

A Föld és a Mars egy képen

A Föld és a Mars egy képenA NASA Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) űrszondájának kamerája megszokott esetben a Hold felszínét fényképezi.

Ami az Aral-tóból maradt

Ami az Aral-tóból maradtIdén nyáron történt meg először a modern időkben, hogy az egykor szebb napokat látott közép-ázsiai tó keleti medencéje teljesen kiszáradt.

Athén „őr-szemmel”

Athén „őr-szemmel”A Sentinel-1A radarfelvételén Görögország Attika nevű félszigete látható.

Egy országhatár az űrből

Egy országhatár az űrbőlKína és Kazahsztán határára látogatunk egy űrfelvétel segítségével. A két oldal szembetűnően különböző.

Ünnepi fények

Ünnepi fényekÉjszakai műholdfelvételek alapján jól kimutatható, hogyan nő a városi kivilágítás a fő ünnepi időszakokban.

Az Orion első űrrepülése képekben

Az Orion első űrrepülése képekben2014. december 5-e olyan nap volt, amiről még alighanem sokat fogunk beszélni az amerikai űrhajózással kapcsolatban.

Csillagoségbolt-park a Hortobágyon

Csillagoségbolt-park a HortobágyonEgy Magyarország területéről készült éjszakai űrképpel is illusztrálta cikkét a NASA Earth Obsertvatory.

Itt nyugszik a LADEE

Itt nyugszik a LADEEMár ami megmaradt az áprilisban a Holdba csapódott amerikai űrszondából.

Üstököslátogatás volt a Marsnál

Üstököslátogatás volt a MarsnálÉrkeznek az űrszondák első képei az október 19-én a Mars közelében elrepült C/2013 A1 (Siding Spring) üstökösről.

A csillogás tudománya

A csillogás tudományaAz űrfelvételeken lehet látványos, a kutatók számára bosszantó, de akár hasznos is a kamerába tükröződő napfény.

Kölcsönható galaxisóriás

Kölcsönható galaxisóriásA Hubble látványos képén egy hatalmas spirálgalaxis, amelynek „rendjét” egy közeli kisebb galaxis zavarta meg.

Fémgyűjtők az űrből

Fémgyűjtők az űrbőlBanglades partjainál sorakoznak a kiszuperált óceánjárók, várva, hogy kézi erővel szétbontsák őket és újrahasznosítsák anyagukat.

Az első indiai Mars-kép

Az első indiai Mars-képNyilvánosságra hozták az indiai Mars Orbiter Mission első felvételét a vörös bolygóról.

Önarckép üstökössel

Önarckép üstökösselA Philae leszállóegység egyelőre még a Rosetta szonda oldalához rögzítve repül, de kamerája jól működik. A képen egy napelemtábla és egy üstökösmag.
Oldalak: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46