A hét képe

Gigantikus galaxis

Gigantikus galaxisIdén lesz 30 éve, hogy pályára került a NASA és az ESA nevezetes Hubble-űrtávcsöve. A jubileumi évet egy látványos spirálgalaxis-felvétellel kezdik.

Város a világ tetején

Város a világ tetejénVan egy település Dél-Amerikában, Peruban, több mint 5000 m magasan, ahol ötvenezren laknak. Mi vonzza őket oda?

Madagaszkár kétféleképpen

Madagaszkár kétféleképpenA Nemzetközi Űrállomás fedélzetéről két különböző fényképezőgéppel örökítették meg a világ negyedik legnagyobb szigetét.

Drakula várkastélya

Drakula várkastélyaA NASA ICESat–2 műholdja azt a dél-erdélyi tájat örökítette meg, ahová a legenda és Bram Stoker regénye Drakula személyét helyezte.

Előbukkant a spanyol Stonehenge

Előbukkant a spanyol StonehengeTöbb mint fél évszázadon át víz borította, de a tartós szárazság miatt előbukkant. A változás műholdakról is látható.

A visszahúzódás határán

A visszahúzódás határánA dél-alaszkai Columbia-gleccser a világ egyik leggyorsabban visszahúzódó gleccsere, melynek fogyása az utóbbi években lassulni látszik.

Tengeri csillag

Tengeri csillagA múlt héten Pekingtől délre felavatták a „legek repülőterét”. Sentinel-2 műholdképeken a különleges terminál és az építkezés folyamata.

Égő olajfinomító

Égő olajfinomítóŰrfelvételen a szaúdi olajlétesítmény elleni hétvégi dróntámadás következménye: sűrű, fekete füstfelhő.

Egy csillag látványos halála

Egy csillag látványos halálaA felvétel, amelyet a Hubble-űrteleszkóp készített, sötét, komor jelenetet ábrázol az Ikrek csillagképben.

Földfogyatkozás

FöldfogyatkozásHold körüli pályájáról készített ritkán látható, látványos felvételt a július 2-i napfogyatkozásról a Lungcsiang–2 kínai űrszonda.

Karácsonyi tükröződés

Karácsonyi tükröződésEgy különös képpel kívánunk boldog karácsonyt olvasóinknak.

Hó és kukorica

Hó és kukoricaNovember végén Észak-Dakotában a hó a kukorica zömének a betakarítása előtt érkezett.

Tíz Nap

Tíz NapA kétéves élettartamra tervezett belga műholdnak már a 10. születésnapját köszönthették alkotói a Napról készített felvételsorozattal.

Quito fejlődése

Quito fejlődéseEcuador fővárosának, a világ második legmagasabban fekvő fővárosának fejlődése a Landsat műholdak felvételein követhető.

A Kuvaiti-öblön átívelő híd

A Kuvaiti-öblön átívelő hídIdén készült el a Kuvait fővárosát az öböl északi partjával összekötő tengeri híd két mesterséges szigettel.

Vissza a pekingi reptérre

Vissza a pekingi reptérreA napokban mutattuk be műholdképeken az újonnan megnyitott pekingi repülőteret. A téma ismét ugyanaz, csak sokkal jobb felbontással!

Mennydörgő füst

Mennydörgő füstA Nemzetközi Űrállomás 56. legénységének egyik tagja teleobjektívjét a Zambézi folyó azon részére fókuszálta, ahol az a lenyűgöző Victoria-vízesésbe torkollik.

Egy galaxis látványos csillagmaradványai

Egy galaxis látványos csillagmaradványaiAz európai XMM-Newton röntgencsillagászati űrtávcső megfigyelési adataiból készített képen az M83 galaxis látható.

Gamma-tartományban ragyogó Hold

Gamma-tartományban ragyogó HoldHa a szemünk képes lenne a nagy energiájú sugárzást (az úgynevezett gamma-sugarakat) érzékelni, a Holdat fényesebbnek látnánk, mint a Napot!

Naperőművek Kínában

Naperőművek KínábanA világ legnagyobb napelemparkja jelenleg Kínában található, és az ország élen jár a napenergia hasznosításában.